Saksbehandler
Jobbnorge ID: 192986
Arbeidsoppgaver, kvalifikasjoner og egenskaper:
Det er ledig en fast stilling i administrasjonen ved Fylkesnemnda i Oslo og Viken, kontorsted Drammen, med tiltredelse den 1. desember 2020. Stillingen innebærer varierte arbeidsoppgaver innenfor et interessant og viktig fagfelt. Oppgavene løses i nært samarbeid med nemndledere, nemndsmedlemmer og prosessfullmektiger.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling, herunder berammelser, oppnevninger, tilrettelegging for gjennomføring av møter og dokumentregistrering
- Arbeid med salær, honorar og reiseregninger
- Resepsjons- og sentralbordtjenester
- Post og arkiv
- Regnskapsarbeid
- Diverse forefallende kontoroppgaver av praktisk art
Oppgavene knyttet til stillingen kan bli endret/utvidet.
Kvalifikasjoner og egenskaper
Stillingen krever administrativ eller kontorfaglig utdanning, fortrinnsvis på bachelornivå. Manglende formell utdanning kan kompenseres med lang og relevant erfaring fra lignende arbeid.
Gode dataferdigheter er nødvendig, og kunnskap om og interesse for ulike typer IKT-verktøy/systemer vil bli vektlagt. Det vil være en fordel med kjennskap til systemene Public360, Agresso, Basware og SAP.
Stillingen krever gode norskkunnskaper og god formuleringsevne både skriftlig og muntlig. Videre må søkere ha evne til å arbeide selvstendig, være tilpassingsdyktige og samarbeide godt med kolleger og nemndas øvrige aktører. Stillingen krever også evne til å takle et høyt arbeidstempo og endringer i arbeidsdagen.
Den som ansettes må kunne håndtere taushetsbelagt informasjon, og ha god forståelse for informasjonssikkerhet.
Ved ansettelsen vil det bli lagt vekt på formelle kvalifikasjoner, erfaring fra liknende arbeidsoppgaver og personlig egnethet for stillingen, samt egenskaper som vennlighet, imøtekommenhet og ansvarsfølelse.
Om stillingen:
Det er en fast 100% stilling plassert i stillingskode 1065 konsulent/1408 førstekonsulent. Stillingen er lønnet etter statens lønnsregulativ, lønnstrinn 49-53 (kr 442 300 - 472 000), avhengig av kvalifikasjoner. Fra lønnen blir det trukket innskudd til Statens pensjonskasse.
Kontorsted: Drammen, Grønland 32. Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til kontorsjef Kari Sundby Berntzen, tlf. 97093052 mellom 08:00 - 15:45.
Elektronisk søknad sendes innen den 2. oktober 2020 via www.jobbnorge.no. Fullstendige opplysninger om relevant utdannelse og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet og vitnemål og attester må vedlegges. Jobbnorge-id: 192986
Andre opplysninger:
Fylkesnemndene ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Vi jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad og oppfordrer deg som har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, men som ellers oppfyller kvalifikasjonene for stillingen, til å søke.
I henhold til offentlighetslovens § 25 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkere vil bli varslet dersom slik anmodning ikke tas til følge.
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om bedriften
Fylkesnemndene for barnevern og sosiale saker er statlige uavhengige domstollignende forvaltningsorganer som har vedtaksmyndighet i tvangssakene etter barnevernloven, helse- og omsorgstjenesteloven og smittevernloven. Saksbehandlingen skal være betryggende, rask og tillitsskapende. Det er i dag ti fylkesnemnder som dekker ett eller to fylker.
Fylkesnemndene ledes av Sentralenheten for fylkesnemndene, som igjen er underlagt Barne- og familiedepartementet. Fylkesnemnda i Oslo og Viken, Drammen ledes av en daglig leder i tillegg til 6 nemndsledere og 5 saksbehandlere. Les mer på www.fylkesnemndene.no