Prosjektleder
Org. nr: - Stillingsident: 4223892994 Presentasjon av stillingen:
Bergen byarkiv er dokumentasjonsansvarlig i Bergen kommune, med et stort og sammensatt fagmiljø med over 60 ansatte fordelt på fem avdelinger. Virksomheten er i en spennende og utfordrende tid med fokus på forbedring og fornyelse med økt bruker- og tjenesteorientering, bruk av ny teknologi, automatisering og faglig utvikling.
Avdeling for depot og katalog har ansvar for oppbevaring og sikring av byarkivets bestand av både kommunale og private arkiver. Arkivene oppbevares i fjellhaller og utgjør samlet 40 000 hyllemeter. Byarkivet skal igangsette et arbeid med å sikre mer fleksible og effektive lagringsprosesser og -løsninger i fjellhallene. Dette for å øke kapasiteten til å ta imot papirarkiver, men også legge til rette for mer effektiv og økt tilgjengeliggjøring i tiden fremover. Avdelingen for depot og katalog søker derfor en dyktig og handlekraftig prosjektleder for kartlegging, planlegging og igangsetting av dette arbeidet. Engasjementets varighet er til 31.12.2023.
Arbeidsoppgaver
-Prosjektplanlegging og prosjektledelse i henhold til mål, strategi og mandat
-Planlegging og koordinering av prosjektaktiviteter slik som kartlegging av kapasitetsbehov og bestand, identifisere tiltak som fremmer økt kapasitet og ressursutnyttelse.
-Iverksettelse og gjennomføring av tiltak.
-Rapportering på framdrift og tiltak i prosjektet
Kvalifikasjoner
-Relevant utdanning på minimum bachelornivå, gjerne med IKT-/arkivfag i fagkretsen.
-Relevant erfaring fra prosjektarbeid helst med prosjektledelse.
-Gode kunnskaper og erfaring med bruk av IKT-verktøy for å effektivisere og kvalitetssikre prosesser og tjenester.
-Erfaring fra arbeid med arkiv er ønskelig
-Kompetanse eller erfaring med lagringsløsninger, logistikk eller kapasitetsproblematikk og -løsninger er ønskelig.
-Kunnskap om lov- og avtaleverk innen arkiv og offentlig forvaltning er ønskelig.
Personlige egenskaper
-Tar initiativ, arbeider systematisk, strukturert og selvstendig
-Trives med både strategiske og operative oppgaver.
-Evne til å skape gode relasjoner og samarbeide på tvers av ulike faggrupper og enheter.
-Gjennomføringskraft og fokus på resultat
-Er tydelig og trives i en utadvendt rolle.
-Er åpen og involverende.
-God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
Vi tilbyr
-En utfordrende og spennende stilling med gode utviklingsmuligheter
-Dyktige og inkluderende kollegaer med mye arbeidsglede.
-Lønn etter avtale, inkludert pensjonsordning, gruppeliv- og ulykkesforsikring.
-Fleksitidsordning
Kontaktinformasjon
Aslak Wiig, avdelingsleder, 41618972
Arbeidssted
Kalfarveien 82
5018 Bergen
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommune
Referansenr.:4223892994
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Sluttdato: 31.12.2023
Søknadsfrist: 01.07.2020
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.