Praksiskoordinator
for Valdreskommunene
Øvrevegen 7, 2900 Fagernes
Om jobben
Stillingstittel
Praksiskoordinator
Type ansettelse
Prosjekt, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Ønsker du å bidra til at morgendagens studenter får gode opplevelser under praksisperioder i utdanningen ? Da kan dette være jobben for deg!
Valdreskommunene vil samarbeide for å fremme rekruttering til helse- og omsorgssektoren. Vi vil være attraktive kommuner gjennom å tilby studenter gode, interessante praksisplasser tilpasset ulike utdanningsløp.
I den forbindelse vil vi etablere et eget praksiskontor, med 50 - 100 % prosjektstilling som praksiskoordinator.
Prosjektet er et samarbeid mellom kommunene Sør-Aurdal, Etnedal, Øystre Slidre, Vestre Slidre, Vang og Nord-Aurdal, med et tidsperspektiv på 4 år.
Praksiskoordinatoren vil være ansvarlig for å administrere og koordinere praksisplasser for studenter innen helse- og sosialfag i de seks kommunene. Rollen innebærer samarbeid med utdanningsinstitusjoner, utvikling av veiledningsprogrammer, rekruttering og oppfølging av praksiskandidater, samt bidrag til faglig utvikling og innovasjon i praksisfeltet. Prosjektstillingen blir organisert under Nord-Aurdal kommune, med kontorsted på Fagernes. Det vil være tett samspill med Karriere Innlandet/karrieresenteret på Leira.
Målet er å etablere en helhetlig oversikt over praksisplasser i kommunene og utvikle strukturerte praksismodeller for å sikre gode læringsvilkår for praksisstudenter.
Arbeidsoppgaver
- Koordinering av praksisplasser og samarbeid med utdanningsinstitusjoner og kommunal ledelse
- Iverksette og utvikle gode strukturelle praksismodeller tilpasset behovene i de ulike kommunene
- Utvikle og iverksette strategier for å tiltrekke og beholde praksiskandidater
- Administrere og planlegge logistikk for praksisavvikling
- Utarbeide og vedlikeholde en oversikt over praksisressurser og kapasiteter
- Samarbeide med studentveiledere og kommunenes HR-avdelinger for fagutvikling og kvalitetssikring av praksisplasser
- Fungere som bindeledd mellom kommuner og studenter
Kvalifikasjoner
- Helse-/sosialfaglig utdanning, annen relevant utdanning kan bli vurdert
- Erfaring fra koordinerende eller ledende roller er ønskelig, spesielt innen helse- eller utdanningssektoren
- Evne til systematisk arbeid og prosjektstyring
- Sterke kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Initiativrik og selvstendig, med god evne til å planlegge og organisere
- Strukturert og analytisk tilnærming til arbeid
- Sterke mellommenneskelige ferdigheter
- Fleksibel og tilpasningsdyktig til endringer
- God på å se løsninger i stedet for begrensninger
- Effektiv til å se og utnytte mulighetene som finnes
Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt.
Vi tilbyr
- En spennende stilling med alle Valdreskommunene som nedslagsfelt
- Mulighet til å drive nybrottsarbeid i samspill med kommuner, utdanningsinstitusjoner og studenter
- Gode forsikrings- og pensjonsvilkår i KLP
- Lønn etter avtale
Annet:
Nord-Aurdal kommune er opptatt av å reflektere mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, nedsatt funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Tilsetting vil skje på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler.
Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om unntatt offentlighet må begrunnes i søknaden, jf. Offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.
Vitnemål, attester og tjenestebevis lastes opp som vedlegg til søknad i Webcruiter.
Vil du vite mer om Valdres?
Vi har unik natur, kultur og er en attraktiv region, sentralt i Norge (valdres.no). Har du spørsmål om å bo og leve i Valdres, jobbmuligheter for partner, våre tilbud til barn og unge eller andre ting? Les mer HER og ta gjerne kontakt - VELKOMMEN!
Kontaktinformasjon
Vebjørn Johansen, Kommunalsjef Helse og omsorg, +47 993 29 005Guro Jemterud Solberg, Leder for HR, service og kommunikasjon, 413 02 770
Martin Sæbu, Kommunedirektør, 95208137
Arbeidssted
Øvrevegen 72900 Fagernes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nord-Aurdal kommuneReferansenr.: 4824289187
Stillingsprosent: 100%
Midlertidig
Søknadsfrist: 15.07.2024
Om bedriften
Nord-Aurdal kommune er største kommune i Valdres med 6500 innbyggere og ca. 4900 fritidsboliger. Regionsenteret Fagernes har bystatus og er et moderne handels-, reiselivs- og servicesentrum med variert næringsliv. I bygdene er primærnæringene fremtredende. Som inngangsport til Jotunheimen har Nord-Aurdal flotte muligheter for fjell- og friluftsliv. Et godt oppvekstmiljø, trivelige boområder og et rikt kulturtilbud gjør kommunen til et attraktivt bosted. Valdres vidaregåande skule ligger i kommunen, i tillegg til et fylkeskommunalt karrieresenter med desentraliserte utdanningstilbud, også på høgskolenivå. Det er et godt samarbeid mellom kommunene i regionen, og mellom kommuner og næringsliv. Velkommen til en attraktiv kommune!
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2682833
- Hentet fra
talentech
- Referanse
aeea245cc2e54acbbfbfaf3ae0bf200c