Jobbspesialister til oppfølgingstiltaket i Drammensregionen
Org. nr: - Stillingsident: 4264249044 Presentasjon av stillingen:
Vinner vi oppfølgingstiltaket i Drammen har vi behov for å ansatte flere jobbspesialister!
Anbudet fra NAV tildeles i begynnelsen av september og oppstartsdato er ca. 4 uker senere. Det vil si at rekrutteringsperioden blir kort og hektisk. Søknader vil derfor bli behandlet fortløpende.
Arbeidsoppgaver
Oppfølging skal gi bistand med sikte på at tiltaksdeltakere skaffer seg og/eller beholder, lønnet arbeid. Målet er at tiltaksdeltaker i størst mulig grad skal bli selvforsørget med en varig tilknytning til arbeidslivet. Det innebærer:
- bistand til målrettet jobbsøking og jobbutvikling - kartlegging av arbeidssøkers kompetanse, mål og muligheter
- veiledning og oppfølging knyttet til arbeidsdeltakelse både til arbeidssøker og arbeidsgivere
- opplæring i arbeidsrelaterte og sosiale ferdigheter som er nødvendige for å komme i og beholde arbeid
- sammen med arbeidssøker utarbeide og følge opp individuell handlingsplan
- oppsøke, etablere og holde kontakt med arbeidsgivere i regionen
- temaundervisning i grupper
- utarbeide rapporter i hht rutiner og tidsfrister
Kvalifikasjoner
- 3-årig utdanning fra universitet eller høgskole, minimum /bachelorgrad
- Relevant arbeidsinkluderingskompetanse og/eller erfaring med tilsvarende arbeidsoppgaver kan kompensere for manglende formel utdanning.
- Veiledningskompetanse -helst innen MI (motiverende intervju)
- Erfaring innen to av følgende kompetanseområder:
- Arbeidsmarkedets mekanismer og behov, særlig regionalt/lokalt arbeidsmarked
- Yrkes- og karriereveiledning og erfaring med relevante verktøy på dette området
- Erfaring fra formidling til lønnet arbeid
- Erfaring fra inkludering av utsatte grupper i arbeidslivet, herunder oppfølging av arbeidsgivere i den forbindelse
- Kompetanse på tilrettelegging i arbeidssituasjoner for personer med helseutfordringer
- Kompetanse innenfor Supported Employment (SE) metodikk
Personlige egenskaper
For å lykkes som jobbspesialist har du tett samarbeid med jobbsøker, NAV og næringslivet i regionen. Du tar initiativ, snur deg raskt og bidrar aktivt til å finne gode løsninger. Du evner å forstå NAV og arbeidssøkers mål i en hver sak på en strukturert og fokusert måte. Du er trygg og uredd i kommunikasjon.
Vi tilbyr
- god pensjonsordning
- gode personalforsikringer
- ansattrabatt på bedriftens interne produksjoner
- kompetent og faglig godt arbeidsmiljø
- en meningsfull arbeidshverdag der du bidrar til å gjøre en forskjell for mennesker
Kontaktinformasjon
Kristinn Hegg, Driftssjef NAV-tjenester, kristinn.hegg@fonix.as
Arbeidssted
Sentralt
3017 Drammen
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Fønix
Referansenr.:4264249044
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.09.2020
Om bedriften
Fønix er et unikt HR-hus som jobber med mennesker i endring. Vår hovedoppgave er å få mennesker ut i jobb, på oppdrag fra NAV. I tillegg jobber vi med private og offentlige bedrifter for å styrke tilhørighet til jobb gjennom opplæring og sykefraværsarbeid. Vi er arbeidsgiver for arbeidstakere med behov for varig tilrettelagt arbeid under merkenavnet Tangent. Vi er ca. 200 ansatte og har en omsetning på 180 mill NOK. Fønix har hovedkontor i Sandefjord og oppdrag i hele landet.