Sykepleier 80 - 100 % vikariat - avd. 2 - Fredrikstad korttidssenter
Fredrikstad korttidssenter tilbyr korttidsopphold for pasienter med ulike behov.
Vi tar imot utskrivningsklare pasienter fra sykehuset, tilbyr opptrening, avlastning og lindrende behandling.
Fredrikstad kortidssenter har 3 avdelinger som tilsammen har 90 plasser.
Senteret er en spennende arbeidsplass med høy aktivitet og mange faglige problemstillinger. Vi har høy sykepleierdekning, fast daglig legetjeneste, egen laboratorietjeneste og tett samarbeid med fysio-/ergoterapeuter. Vi samarbeider også tett med hjemmesykepleien og pårørende.
Det gjennomføres tverrfaglige møter ukentlig med både interne og eksterne deltakere. Her planlegges videre forløp for pasientene.
Det er ca. 1500 innleggelser i året ved korttidssenteret.
Vi har ledig vikariat 1 x 100 % og 1 x 80 %. Tidsperiode for begge stillingene er 01.10.2020 - 15.08.2021.
Hovedoppgaver
Kartlegge sykepleiebehov, prioritere og iverksette sykepleietiltak.
Sikre kvaliteten i den direkte tjenesteytingen og ivareta arbeidsmiljøet.
Jobbe i team med sykepleiere/helsefagarbeidere.
Bidra til å realisere kommunens og virksomhetens visjoner, mål og planer.
Dokumentere i kommunens dokumentasjonssystem.
Kvalifikasjonskrav
Autorisert sykepleier.
Må kunne beherske norsk skriftlig og muntlig.
Gode datakunnskaper.
Personlige egenskaper
Positiv, fleksibel og løsningsorientert.
Evne til å arbeide selvstendig og i team.
Ha interesse for og ønske om å jobbe tverrfaglig og løse problemstillinger i tråd med pasientenes egne mål.
Faglig engasjert.
Personlig egnethet vektlegges i forhold til kommunikasjon, samhandling og ivaretakelse av arbeidsmiljø.
Vi kan tilby
Fast stilling i en aktiv og utfordrende avdeling.
Fagutvikling med internundervisning i turnus hver 12. uke.
Trivelig og inkluderende arbeidsmiljø.
Gode forsikrings- og pensjonsordninger gjennom KLP.
Todelt turnus med arbeid dag og kveld.
Lønnsopplysninger
Lønn etter avtale.
Generelt:
Arbeidstakere tilsettes i Fredrikstad kommune i henhold til lover, reglement og tariffavtale. Prøvetid er 6 måneder.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli offentligjort selv om søker har bedt om å bli unntatt offentlighet. Fredrikstad kommune vil varsle søker som har bedt om unntak fra offentlighet, dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes (Offentlighetsloven § 25).
Det vil fremgå av den offentlige søkerlista hvor mange søkere det har vært til stillingen og hvilket kjønn de har.
Politi-/tuberkuloseattest
Ansettelse forutsetter framlegg av godkjent politiattest, ikke eldre enn 3 måneder.
Skjemaet "Tuberkulose- og MRSA-kontroll ved ansettelser og utenlandsreiser" skal fylles ut av alle personer som skal tiltre stilling innen helse- og omsorgstjenester.
Søknad sendes
Fredrikstad kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Gå inn på www.fredrikstad.kommune.no, ledigstilling.
Alle søknader på ledige stillinger må gjøres elektronisk i vårt rekrutteringssystem.
Spørsmål vedrørende innlogging/søknadsprosessen kan rettes til: Heidi Hansen/Hilde Ødegård på tlf. 48867180.
Dersom du er intern søker kan du gå inn på FREKIT, Enterprise personalia, velge fane Hjem og trykke ledige stillinger.
Om bedriften
Velkommen til Fredrikstad, en av Norges mest attraktive byer. En liten time fra Oslo, der Glomma renner ut i havet, finner du Fredrikstad. Med våre 82.000 innbyggere er vi landets åttende største by. Fredrikstad er i sterk vekst. I tillegg til en urban bykjerne, har vi et spennende og variert omland og en vakker skjærgård. Byen er kjent for sitt rike kulturliv og sine historiske tradisjoner. Gamlebyen er Nord-Europas best bevarte festningsby. I Fredrikstad finner man trygge oppvekst- og levekår, et godt botilbud og et variert miljø- og teknologibasert næringsliv. Du når Oslo på en time og Gøteborg på vel to timer. Fredrikstad kommune ønsker å være en arbeidsgiver hvor ulikheter og mangfold er en styrke. Kvalifiserte personer med innvandrerbakgrunn og/eller redusert funksjonsevne oppfordres til å søke. Kommunens verdier er Modig, Engasjert, Romslig og Kompetent.MERK Fredrikstad - så andre MERKer det!