Vil du jobbe med IT-brukerstøtte i Lånekassen?
Lånekassen
Fyrstikkalléen 1, 0661 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
IT-brukerstøtte
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest i dag
IT brukerstøtte i Lånekassen har ansvaret for at alle ansatte har riktig og velfungerende IT-utstyr, at de ansatte har tilgangene og programvaren de har behov for og at dette fungerer optimalt. Det betyr varierte dager der alt fra innkjøp av utstyr, feilretting og veiledning er en del av hverdagen.
Vi søker nå etter en ny medarbeider med den riktige erfaringen og innstillingen.
Nysgjerrig? På lanekassen.no/it kan du lese mer om hvordan det er å jobbe med IT i Lånekassen.
Arbeidsoppgaver
- Utføre IT brukerstøtteoppgaver for ansatte, både lokalt og via telefon/fjernstyring
- Håndtere sakshåndteringssystem og loggføring/oppfølging av henvendelser
- Rette feil og utføre brukerstøtte på maskinvare og applikasjoner
- Kjøpe inn og installere PC og tilhørende utstyr
- Lage veiledninger og finne gode løsninger for våre ansatte
- Bistå i små og store IT-relaterte prosjekter
- Følge opp driftsleverandører
- Inngå i dagvaktordning på IT brukerstøtte
- Jobbe med IT driftsoppgaver og oppfølging av oppgaver etter vakt
Om deg
For å lykkes i stilingen bør du være teknisk dyktig, serviceinnstilt og initiativrik. Du er løsningsorientert, er pedagogisk i møte med brukerne, og kommuniserer godt med ulike type mennesker og fagmiljøer. Du liker å jobbe i team, og er god på samarbeid. Du er god til å loggføre, er strukturert og systematisk, og trives med å håndtere flere oppgaver samtidig. Du evner også å holde hodet kaldt i hektiske stunder. Vi ser også for oss at du liker å holde deg faglig oppdatert og du tilegner deg lett ny kunnskap – og du deler gjerne din kompetanse med dine kollegaer og er opptatt av å bidra til et godt fagmiljø.Kvalifikasjoner
- Fagbrev i IKT servicefag, IT driftstekniker eller annen relevant utdanning. Relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning.
- Minimum 1 års erfaring fra relevant IT brukerstøtte
- Svært god muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk.
- Du har teknisk og funksjonell kunnskap og kan vise til praktisk erfaring innenfor disse fagområdene:
· Microsoft/Office 365 (Officepakken, Sharepoint online, Teams etc.)
· Intune
· Azure
· Windows 11
· ServiceNow
· ITIL
· Tilgangsstyring via Active Directory / Entra ID
· Videokonferanse
· Print
· Generell feilsøking og brukerstøtte på PC og applikasjoner
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Den som ansettes må kunne autoriseres for behandling av informasjon gradert BEGRENSET eller høyere etter sikkerhetsloven (intern prosess etter ansettelse).
Dette får du hos oss
Vi har et stort hjerte for samfunnsoppdraget om å gjøre utdanning mulig. Hos oss får du engasjerte og faglig sterke kollegaer, og et godt arbeidsmiljø. Vi lærer stadig av hverandre, og vi kan tilby en meningsfull jobb.
Vi vet at en god balanse mellom arbeid og fritid er viktig for at du skal trives og yte ditt beste, og vi vet at livet har ulike faser. Derfor legger vi til rette for en fleksibel arbeidshverdag. Hos oss jobber vi minst tre dager på kontoret, og vi har mulighet til å jobbe to dager hjemmefra. Vi har også fleksitid og sommertid.
I tillegg får du:
- mulighet for trening i arbeidstiden, og vi har eget treningsrom nye kontorlokaler på Helsfyr med fantastisk utsikt over byen og sykkelparkering
- god kantineordning
- medlemskap i Statens pensjonskasse med gode forsikrings-, låne- og pensjonsordninger
Du vil bli ansatt som førstekonsulent/rådgiver i lønnstrinn fra 45 til 51 (466 600 kr – 509 300 kr) avhengig av utdanning og erfaring. For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Mangfoldig og inkluderende arbeidsliv
I Lånekassen skal alle ha det godt på jobb, og vi ønsker oss kollegaer med ulike perspektiver og erfaringer. Hos oss er vi opptatt av at vi møter hverandre med vennlighet og gjensidig respekt.
Vi har som mål å ansette flere personer fra underrepresenterte grupper. Har du innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, oppfordrer vi deg til å søke. Du kan krysse av for dette i jobbsøkerportalen. Vi legger til rette for medarbeidere som har behov for det.
Praktiske opplysninger
For å sikre at du blir tatt i betraktning ber vi deg skrive søknad og CV på norsk, og legge ved vitnemål og attester elektronisk i søknaden. Ta med originaler/bekreftede kopier til intervju dersom dette ikke er lastet opp i søknaden.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Du kan be om å bli unntatt søkerlisten ved å sende en begrunnelse på det i søknadsskjemaet Vi vil ta stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt, og gir deg beskjed hvis ikke.
Du trenger ikke å sende en lang søknadstekst, men vi vil gjerne at du skriver noen ord om hvorfor du vil jobbe hos oss og hvordan dine erfaringer passer inn hos oss, og legger ved en utfyllende CV.
Kontaktinformasjon
Berit Aasander, Seksjonsleder IT-Trondheim/Leder IT brukerstøtte, 93059611, berit.aasander@lanekassen.noOle Petter Åvik, Seksjonsleder IT Oslo, 47641464, ole.petter.avik@lanekassen.no
Arbeidssted
Fyrstikkalléen 10661 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: LånekassenReferansenr.: 4882739685
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.11.2024
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Vi gir alle like muligheter til å ta utdanning. Kunnskap er en viktig forutsetning for utvikling og demokrati. I over 75 år har Lånekassen vært en bærebjelke for det samfunnet vi har i dag - det skal vi også være i fremtiden.
Vi er små, men likevel store. Med omtrent 400 engasjerte ansatte og 1,2 millioner kunder, kan du være med å påvirke hvordan vi skal løse oppdraget vårt på best mulig måte, samtidig som du får jobbe innenfor et stort og viktig samfunnsområde.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2786613
- Hentet fra
talentech
- Referanse
36c155bce4594122a6af9d84c6653fec