Driftstekniker/-utvikler digital arbeidsflate Virtuelle klienter
Politiets IT-enhet
Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Driftstekniker/-utvikler Digital Arbeidsflate
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Politiet skal ivareta vår felles trygghet, både hjemme, i nærmiljøet, i trafikken og på nett. For å klare det, i en tid hvor samfunnet og verden endrer seg raskt, trenger vi engasjerte, motiverte og modige medarbeidere som vil være med på å skape et mer digitalt og tilgjengelig politi.
I Politiets IT-enhet (PIT) designer, utvikler, sikrer og drifter vi løsningene som gjør dette mulig. Vi er godt i gang med vår digitale transformasjon. Dette betyr at vi går fra å være en klassisk prosjektdominert tjenesteleverandør til et tverrfaglig og produktorientert politi. Vi bidrar til å løse politiets samfunnsoppdrag med teknologi som virkemiddel.
Nå leter vi etter deg som vil være med på å drifte og utvikle fremtidens arbeidsflate for politiet
Vi videreutvikler våre digitale arbeidsflater og tar stadig i bruk flere samhandlingsløsninger og skytjenester bygget på Microsoft 365. Vi jobber hver dag for å oppnå de beste brukeropplevelsene og trenger nå et nytt teammedlem som brenner for å utvikle og sikre moderne arbeidsflater på virtuelle klienter.
Du vil være sentral og ha en viktig rolle for å påvirke valg av de beste løsningene for fremtidens arbeidsflate for politiet.
Hos oss jobber vi smidig og tverrfaglig med disse kritiske løsningene, som politiet er avhengig av for å kunne løse samfunnsoppdraget. Vårt arbeidsmiljø preges av en samarbeidende kultur med flat struktur og fokus på å skape verdi gjennom kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi har det gøy på jobb og har en åpen delingskultur hvor vi lærer noe nytt hver dag!
Du blir en viktig bidragsyter til politiets daglige oppdrag - for en ting er sikkert, det har aldri vært mer spennende å jobbe i politiet!
Dette vil du jobbe med:
- være en sentral pådriver i jakten på den ultimate arbeidsflaten for politiet. Vi trenger deg som er genuint opptatt av å forstå brukerens behov og samtidig oversette dette til valg av de beste tekniske løsningene
- klientadministrasjon, oppdateringer, feilsøking og videreutviklingsarbeid på våre arbeidsflater sammen med ditt team
- bidra til god dokumentasjon, brukerveiledninger og evt. opplæring for å gjøre brukerne våre mer selvhjulpne
- sammen med teamet vil du ha ansvaret for leveranser og løpende forbedringer, hvor du vil ha mulighet til å bidra inn i tverrfaglige initiativ. Vi har også 3.linjesupport innenfor egne ansvarsområder, og det kan bli aktuelt med deltakelse i en fremtidig vaktordning
Vi trenger deg som har:
- relevant utdanning på bachelor- eller masternivå innen IT. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- erfaring med administrasjon og sikring av virtuelle klienter
- erfaring med Citrix, AVD eller annen klientvirtualiseringsteknologier
- erfaring med scripting og automatisering
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved eventuell ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Ved å søke jobb i Politiets IT-enhet samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering av deg. En skikkethetsvurdering er en kontroll som retter seg mot andre forhold enn de som undersøkes for utstedelse av politiattest.
Stillingen forutsetter også sikkerhetsklarering på nivå HEMMELIG og autorisasjon. Du må kunne sikkerhetsklareres på nivå HEMMELIG og autoriseres før tiltredelse. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/slik-blir-du-sikkerhetsklarert/
I tillegg er det er fordel om du har:
- erfaring med Microsoft365
- erfaring med Intune
- erfaring med pakking og distribusjon av applikasjoner
- erfaring med arbeid etter DevOps-metodikk
Vi tror du vil ha det fint hos oss om du:
- ha sterke samarbeidsevner, er en god relasjonsbygger og er i stand til å bygge tillit gjennom hele virksomheten
- er trygg i deg selv og din fagkunnskap
- er pragmatisk og løsningsorientert i møte med utfordringer i team, prosesser og designarbeid.
- tenker helhetlig, utover eget fagfelt, og er nysgjerrig på for eksempel etatens behov, rammer og muligheter innenfor temaer som eksempelvis sikkerhet og bærekraft
- har pågangsmot - vi trenger flinke folk som motiveres av at vi er inne i en dreining fra prosjekttankegang til produkttankegang
Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform på politiet.no: https://politiet.no/medarbeiderplattform
Vi tilbyr deg
Den digitale transformasjonen i politiet handler også om hvordan vi jobber. Derfor har vi utviklet fire retninger, som sammen skal bidra til at vi når målene våre og løse samfunnsoppdraget vårt: Retning for folk, retning for team, retning for brukeropplevelse og retning for teknologi. Vi jobber for å se hverandres perspektiver, bruker tid på problemforståelse og eksperimenterer og lærer raskt. Vi jobber tverrfaglig mot felles mål og samarbeider med brukerne våre for å gi dem bedre tjenester og løsninger.
I Politiets IT-enhet vil vi hverandre vel og vi eier helheten sammen.
Hos oss får du:
- en spennende og inkluderende arbeidsplass, hvor du får være med på å forme fremtidens politi
- mulighet til å bruke to timer i uken av arbeidstiden til trening
- fast avsatt tid til kompetanseheving hver måned
- sentral arbeidsplass på Majorstua med mulighet for hjemmekontor når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre
- fleksibel arbeidstid og sommertid
- medlemskap i Statens Pensjonskasse, med gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån
Stillingen lønnes som 1434 rådgiver / 1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 557 100 - 845 900 per år, avhengig av kvalifikasjoner. Høyere lønn kan vurderes for spesielt kvalifiserte søkere
Fint å vite før du søker:
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet, og vise frem politiattest før du starter i jobben.
- Ved å søke jobb i Politiets IT-enhet, samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering av deg. En skikkethetsvurdering er en kontroll av andre forhold enn de som undersøkes når du søker om politiattest.
- Dersom du ønsker å ikke komme på en offentlig søkerliste, må du krysse av for dette når du søker. Godkjenner vi ikke ønsket ditt, vil du få beskjed.
- Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver. Dersom du trenger tilrettelegging, vil vi forsøke å legge til rette for det. Hvis vi har kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, inviterer vi minst én søker i hver av disse til intervju. For å bli vurdert som en slik søker må du oppfylle visse krav. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, krysser du av for dette når du søker. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Lytt gjerne til podkasten vår DigiTalt. Her deler vi våre erfaringer og refleksjoner rundt den digitale transformasjonen som vi er inne i. Sveip innom våre kontoer på LinkedIn og Instagram for å få et inntrykk av hvordan vi skaper engasjement og dialog her. Og ikke glem å ta en titt på våre karrieresider på politiet.no/jobbipit.
Les mer om alle godene ved å jobbe i PIT på politiet.no/jobbipit.
Kontaktinformasjon
Beate Louise Sønnervig Osland, personalleder, 98 65 25 68Bjørn Bjerklund, teamleder, 41 63 11 44
Arbeidssted
Fridtjof Nansens vei 140369 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Politiets IT-enhetReferansenr.: 4865012905
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.12.2024
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2792569
- Hentet fra
talentech
- Referanse
a84b5dce8b22441eaa8f7f90001d4702