Liker du å jobbe med mennesker? Vi har behov for en dyktig veileder!
Org. nr: - Stillingsident: 4191101281 Presentasjon av stillingen:
NAV Orkland ble etablert 1. januar i år som en konsekvens av kommunesammenslåingen av de tidligere kommunene Agdenes, Orkdal, Meldal, samt deler av Snillfjord. NAV Orkland er også vertskommune for Rindal. Orkland kommune har 18 000 innbyggere og er den femte største kommunen i fylket og er en spennende kommune med et handelstilbud som dekker de fleste behov. I kommunen finner du Orkdal sykehus, som er en del av St. Olavs hospital og moderne industri og næringsliv. Smeltverk, offshore, mekanisk industri, treindustri og høyteknologisk elektronikk dominerer. I tillegg har nye store aktører innen næringsmiddelindustri etablert seg de siste årene, og havbruksnæringen er i vekst. Landbruket har en sentral betydning, og det produseres både melk, kjøtt og korn.
NAV Orkland leverer tjenester innen statlig og kommunal sektor. Kontoret har i dag ca.40 ansatte og holder til i rådhuset i Orkanger sentrum. NAV Orkland er et brukerrettet NAV-kontor der individuelt tilpasset brukeroppfølging og god fagkompetanse hos de ansatte er prioritert for å få flere ut i arbeid. Vi jobber kontinuerlig for å utvikle bedre tjenester til våre brukere. NAV Orkland er organisert i 2 avdelinger; Inkludering og Arbeid og Helse og Arbeid.
Vi har nå behov for å rekruttere 1 veileder til fast stilling i avdelingen Helse og Arbeid. Avdelingen består av 15 veiledere som arbeider med oppfølging av brukere i alle livssituasjoner, men der hovedandelen er sykmeldte, har arbeidsavklaringspenger eller er ungdommer under 30 år med sammensatte behov.
Vi ser etter deg som har tro på at alle mennesker kan være i jobb og at det avgjørende er den gode matchen mellom arbeidssøker og arbeidsgiver. Du er opptatt av å utfordre og utvikle deg selv i tråd med NAVs samfunnsoppdrag, og du utøver brukermedvirkning i ditt arbeide på alle plan. Det er ikke for alle å jobbe i NAV, og vi stiller derfor høye krav til våre nye medarbeidere.
Stillingsinnhold- og ansvarsområde og arbeidsoppgaver til kunne bli endret.
Arbeidsoppgaver
- Veiledning og oppfølging av brukere som trenger bistand for å komme i arbeid og aktivitet innen områdene sykepenger, arbeidsavklaringspenger og uføreområdet.
- Saksbehandling
- Kontakt med eksterne samarbeidspartnere, herunder arbeidsgivere, behandlere, arbeidsmarkedsbedrifter m.fl.
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig utdanning fra universitet/høyskole innen sosial-/helse-/samfunnsfag/, eller annen relevant utdanning. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Relevant erfaring fra veiledning, brukeroppfølging og sosialfaglige arbeidsoppgaver
- Kjennskap til arbeidsmarkedet lokalt og regionalt
- God forståelse for regelverk, metodikk og systemer
- God digital kompetanse og evne til raskt å sette seg inn i nye datasystemer
- Spesielt gode kommunikasjonsferdigheter, muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
For å jobbe i NAV vil personlig egnethet, holdninger og motivasjon for stillingen bli tungt vektlagt. Vi mener derfor at du må være:
- god til å bygge relasjoner som skaper motivasjon og mestringsfølelse hos andre
- god til å skape godt samarbeidsklima, og evner til å jobbe både selvstendig og i team
- imøtekommende og serviceinnstilt
- optimistisk, og ha tro på at alle kan jobbe, og at det finnes en jobb for alle
- utviklingsdrevet og uredd
- fremoverlent, utadvent og resultatorientert, samtidig som du er tydelig, åpen og inkluderende
- systematisk, effektiv og selvstendig
I tillegg må du takle en hektisk hverdag og være innstilt på å jobbe i en organisasjon i stadig endring.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
- Stillingen lønnes i stillingskode 1434 Rådgiver i lønnsspenn kr. 479 600,- til 532 300,-. For særskilt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes.
- God pensjonsordning i Statens Pensjonskasse
Kontaktinformasjon
Ingvar Tilseth, Avdelingsleder, +47 993 75 742, ingvar.tilseth@nav.no
Arbeidssted
Allfarveien 5
7300 Orkanger
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4191101281
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.04.2020
Søknadsfrist: 28.02.2020
Om bedriften
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.