Konsulent - kontorfaglig avdeling
Etat for barn og familie har 5 kontorfaglige avdelinger, hvor det nå er en ledig fast stilling i den byomfattende enheten, lokalisert i Nygårdsgaten 6. Denne avdelingen utfører økonomiske og administrative oppgaver til en rekke byomfattende tjenester i etat for barn og familie, eksempelvis Barneverntjenesten for enslige mindreårige flyktninger, Forvalting psykisk helse for barn og unge og Utekontakten.
Pr. i dag har vi seks kontorfaglige årsverk. Vi har et hektisk, krevende og godt arbeidsmiljø. Vi søker en trygg og erfaren medarbeider med faglig god kompetanse i 100% fast stiling. Oppstart så snart som mulig.
Arbeidsoppgaver
- Fakturabehandling i UBW Økonomi.
- Postføring og arkivering i fagsystemer.
- Sentralbord og telefon.
- Arkivering av generell post og personal dokumentasjon i BK360.
- Personaloppgaver knyttet til lønn, arbeidsavtaler og variabel lønn.
- Andre oppgaver må påregnes.
Kvalifikasjoner
- Stillingen krever fagbrev i kontorfag, eller relevant 3-årig høyskoleutdanning. Andre søkere med særlig relevant arbeidserfaring vil bli vurdert.
- Det kreves erfaring fra lignende arbeid, fortrinnsvis kommunale tjenester.
- Brukererfaring fra kommunale systemer vektlegges (Bk360, UBW, RS, Webcruiter, Familia og Profil).
- Søker må ha god IKT-kompetanse og forståelse.
- Søker må være serviceinnstilt og imøtekommende.
- Søker må være strukturert og nøyaktig.
- Personer utenfor Skandinavia må dokumentere språkferdigheter på minimum B2-nivå i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 prøve i norsk.
Personlige egenskaper
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- Strukturert, effektiv og løsningsorientert arbeidsstilt.
- Tar ansvar og føler eierskap til oppgavene, samt er fortrolig med å jobbe innen fastsatte frister.
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper i møte med barn, ungdom, voksne og kollegaer.
- Evne til å tilegne seg nye ferdigheter og holde seg oppdatert på gjeldende retningslinjer, lover og regler.
- Personlig egnethet og sammensetningen av personalgruppen vektlegges.
Vi tilbyr
- Varierte arbeidsoppgaver.
- En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidslivsbedrift (IA).
- Lønn etter kompetanse og gjeldende regulativ.
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
- Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt fra offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25 annet ledd. Søker vil i så fall bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Maria Kronheim, Avdelingsleder, 47654505, maria.kronheim@bergen.kommune.noArbeidssted
Nygårdsgaten 65015 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 4754082028
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.02.2024
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.