Dokumentasjonsforvalter
Troms fylkeskommune (TFK)
Strandvegen 13, 9007 Tromsø
Om jobben
Stillingstittel
Dokumentforvalter/spesialkonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Om stillingen og arbeidsoppgaver
Avdeling Informasjons- og dokumentasjonsforvaltning (INFODOK) lyser ut en fast 100% stilling som dokumentforvalter (spesialkonsulent). Vi søker deg som har interesse for og erfaring med informasjons- og dokumentasjonsforvaltning og ønsker nye utfordringer.
Hovedarbeidsoppgaver er journalføring, kvalitetssikring og brukerstøtte i vårt sak- og arkivsystem Public 360. I tillegg ligger det en rekke utviklingsoppgaver i stillingen. Ved egnede personlige egenskaper kan også opplæring være en aktuell arbeidsoppgave. Arbeidsoppgavene løses i faste team.
Vi har som mål å effektivisere og digitalisere våre arbeidsoppgaver, herunder også veilede og gi råd til fylkeskommunenes avdelinger om digitalisering og automatisering av sine saksbehandlingsprosesser.
Arbeidsoppgaver
- Registrering, journalføring, kvalitetssikring i Public 360
- Veilede brukerne i bruk av Public 360/brukerstøtte
- Andre dokumentasjonsfaglige oppgaver
- Prosjekt – og utviklingsoppgaver
Om oss
INFODOK har det overordnede ansvaret for informasjons- og dokumentasjonsforvaltning og arkiv i Troms fylkeskommune. Avdelingen består av 13 ansatte.
Kvalifikasjonskrav
- Min. bachelor, fortrinnsvis dokumentasjonsforvaltning eller tilsvarende
- God dokumentasjonsfaglig og digital forståelse
- Gode samarbeidsegenskaper
- God muntlig og skriftlig framstilling
Ønskede kvalifikasjoner
- Erfaring fra dokumentasjonsforvaltning og bruk av sak-/arkivløsninger
- Kjennskap til fylkeskommunal forvaltning
- Erfaring i bruk av Public 360
Personlige egenskaper
- Du har evne til å skape godt samarbeid og kommunisere med kollegaer i hele organisasjonen
- Du har evne til å arbeide selvstendig og finne løsninger
- Du er nøyaktig, også når det haster
Vi tilbyr
- Et trivelig arbeidsmiljø
- Dyktige og engasjerte kollegaer
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter gjeldene lov- og avtaleverk
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Søknaden skal inneholde
- Søknadstekst, CV, vitnemål og attester
- 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
Søknad skal leveres elektronisk i Jobbnorge.
Søknadsfrist og andre opplysninger
- Søknadsfrist: 27.08.2024
- Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
- Dersom du har spørsmål om stillingen, ta kontakt med: Avdelingsleder Anita Dahlberg, telefon 90183214
- Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25.
- Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste blir automatisk tilgjengelig i søkers brukerkonto i Jobbnorge når stillingen er avpublisert, eller den kan sendes ut ved forespørsel.
- Troms fylkeskommune er underlagt sikkerhetsloven. Dette betyr at enkelte stillinger vil kunne kreve sikkerhetsklarering.
Om bedriften
Vi er en av landsdelens største arbeidsgivere, og har blant annet ansvar for regional utvikling, videregående utdanning, fylkesveier, kollektivtilbud, offentlig tannhelsetjeneste, kultur og friluftsliv.
Hos oss får du tillit, ansvar og spennende dager på jobb, i et sosialt og faglig sterkt arbeidsmiljø. Du blir raskt involvert i det utrolige mangfoldet fylkeskommunen jobber med, noe som har stor betydning for samfunnsutviklinga i Troms.
Naturen og kulturlivet er eventyrlig og frodig, og byr på mange flotte opplevelser!
For mer informasjon om Troms fylkeskommune - gå innom vår hjemmeside tromsfylke.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2715013
- Sist endret
28. august 2024
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10220126