Vi søker leder for avdeling Tett oppfølging
Nav Molde
6415 Molde, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Vi søker leder for avdeling Tett oppfølging
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 6. januar
Er du genuint interessert i mennesker og vil bidra til å løse et viktig samfunnsoppdrag? Nav Molde har fra 01.02.2025 en ledig stilling som avdelingsleder.
Nav Molde er en kompetansebedrift med ca. 80 medarbeidere. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. Vi ønsker å være en innovativ og framtidsrettet tjenesteleverandør, og legger vekt på brukerinvolvering, samhandling og et sterkt kompetansemiljø. Vi yter arbeids- og velferdstjenester til Molde kommunes i underkant av 33.000 innbyggere. Gjennom partnerskapet har stat og Molde kommune felles ansvar for driften av Nav Molde og skal sikre et samordnet tjenestetilbud.
Vi søker nå etter en engasjert leder for avdeling Tett oppfølging, en av våre fem avdelinger. Avdelingen har ansvar for våre prosjekter og tiltak i egen regi - IPS (individuell jobbstøtte), Arbeid med støtte (Supported Employment) og Helt Med - samt koordinering av markedsarbeidet ved Nav Molde. Vi ønsker oss en person som leder gjennom tillit og gode relasjoner, og som motiveres av å bidra til økt arbeidsinkludering samt forebygge og redusere utenforskap.
Arbeidsoppgaver
- Personalansvar for ca.15 engasjerte medarbeidere
- Resultat- og fagansvar for oppgavene som ligger til avdelingen
- Samarbeid med andre aktuelle aktører og enheter i kommunen, DPS og andre Nav-kontor
- Ansvar for koordinering av kontorets markedsarbeid i samarbeid med kontorets lederteam og andre markedsfunksjoner i regionen
- Bidra med markedsaktiviteter og tjenester til arbeidsgivere, samt bidra til å synliggjøre Nav Molde som aktør
- Være en aktiv medspiller i kontorets lederteam og bidra til helhetlig utvikling av kontoret
- Tilrettelegge for kompetanseheving og personlig utvikling for den enkelte medarbeider, skape felles engasjement i tillegg til å arbeide for et godt arbeidsmiljø
- Lede avdelingens medarbeidere basert på prinsippene i tillitsbasert ledelse, og bygge opp om en raus kultur der ansatte støtter og hjelper hverandre
- Initiere og følge opp aktuelle prosjekter
Kvalifikasjoner
- Fullført utdannelse tilsvarende minimum bachelor, gjerne innen ledelse i offentlig sektor, samfunnsfag og/eller helse- og sosialfag. Lang og relevant erfaring kan i særlige tilfeller kompensere for deler av utdanningskravet
- Ledererfaring med personalansvar. Annen type ledererfaring kan vurderes, det må da komme tydelig frem i søknaden og relateres til oppgavene i stillingen
- Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk muntlig og skriftlig
- Gode digitale ferdigheter
- Førerkort klasse B
Det vil være en fordel om du har:
- Erfaring fra tverrfaglig samarbeid
- Erfaring fra teamarbeid eller teamledelse
- Erfaring fra prosess- og kompetanseledelse
- Erfaring fra prosjektarbeid
- Forståelse av ledelse i offentlig sektor og kjennskap til Nav
- Kjennskap til IPS eller Supported Employment
- Interesse for arbeidsmarkedet i regionen
- Videreutdanning innen ledelse
Personlige egenskaper
- Du er en relasjonsbygger som evner å skape åpne og tillitsfulle relasjoner
- Du er en resultatorientert leder som identifiserer problemstillinger og jobber målrettet i samarbeid med medarbeidere og lederteam
- Du har innflytelse og gjennomføringsevne. Du etablerer troverdighet, gir prosjekter retning og motiverer til samarbeid og samhandling på en positiv måte
- Du har gode samarbeids- og koordineringsevner
- Du er fleksibel og har evne til å lete etter kompromisser og gode løsninger for å skape resultater
- Du er positiv, initiativrik og en pådriver for utvikling
- Du har evne til å motivere og inspirere, skape felles engasjement og kultur
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et godt arbeidsmiljø med kompetente og engasjerte medarbeidere
- En dynamisk arbeidsplass med vekt på utvikling, kunnskapsdeling og humor
- God leder- og kollegastøtte
- Ansettelse på statlige vilkår i stillingskode 1407 avdelingsleder, innenfor lønnsspenn kr 708000-777900. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse
- Hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer
- Nye og moderne lokaler med aktivitetsbasert løsning
Vi ser frem til å høre fra deg!
Kontaktinformasjon
Kamilla Brunvoll, Nav-leder, 415 04 065Arbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4889544619
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.01.2025
Kontaktperson for stillingen
Kamilla Brunvoll
Nav-leder
415 04 065
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2813815
- Hentet fra
talentech
- Referanse
b1dfa72101cc4c0398607aab3514a7f8