Digital markedsfører - SEM spesialist
Er du vår nye kollega?
Varner satser nå tungt på utvikling av helt nye nettbutikker til alle sine kjedekonsepter, og rett person har nå muligheten til å få jobbe med det som antageligvis er det mest spennende som skjer innenfor omni og digital markedsføring i Norden for øyeblikket - dette er en mulighet til å være med på reisen.
Vi ser etter deg som ønsker å videreutvikle deg innenfor resultatbasert markedsføring, med hovedfokus på Google Ads plattformen i hele sin bredde. Du er resultatorientert og blir motivert av å optimalisere annonsekjøp mot salg. Du vil utføre annonsekjøp for alle Varners kjeder, samt hjelpe til med attribusjon og verdsettelsemodeller. På sikt vil du også lære deg de andre betalte mediekanalene på nett.
Vi bygger opp det som skal bli en av de absolutt sterkeste avdelingene innen digital markedsføring i Norden, og forventer å bli 8-10 personer på mediakjøp, seo og analyse. Vi ønsker personer som kan ta ulike roller innenfor avdelingen etter behov, og som ønsker å utfordre seg selv kontinuerlig. Vi skal alltid være i forkant og teste alle interessante nye funksjoner som blir tilgjengelig i de store annonseplattformene allerede i alpha/betastadiet, og vi skal etterhvert kunne benytte oss av de store datamengdene vi samler og har fått strukturert opp.
Vi har utviklere tilgjengelig for å automatisere det som bør automatiseres via API, og også tung AI kompetanse dersom det blir behov for det. Vi forventer ikke at du skal kunne alt fra dag en, men vi ønsker en ekte nysgjerrighet på hva som er mulig å få til.
Hva kan du forvente å jobbe med?
- Kjøp og plassering av annonser i Google Ads og Bing
- Oppsett av feeds i samhandling med analytikere
- Annonsetekster og annonseformater
- Konverteringsoptimalisering
- Attribusjonsmodellering
- Delta i diskusjoner om hva det skal optimeres mot, for eksempel hvor mye man skal vektlegge branding-aktiviteter i forhold til ren resultatbasert markedsføring
- Finne ut av hvordan vi kan ta i bruk data fra vår lojalitetsklubb på 6 millioner kunder når vi gjør annonsekjøp
- Lage rapporter på bakgrunn av data fra GA360 og Google Ads som vil ligge tilgjengelig og analyserbart i BigQuery
Kvalifikasjoner:
- God teknisk forståelse, gjerne på et nivå der du kan skrive litt SQL for å grave i dataene
- Er kommersiell av natur og opptatt av å måle verdien av det du gjør
- Gode kommunikasjonsevner
- Du evner å kommunisere komplekse ting på en pedagogisk måte
- Du tar initiativ og ser muligheter. Du er nysgjerrig og ønsker å forbedre og optimalisere
- Selvgående, ansvarsbevisst og kan ta egne beslutninger, samtidig som du liker å være en del av en større gruppe som også har ansvaret for nettbutikker og et stort og sterkt kreativt miljø
- Erfaring med tilsvarende arbeidsoppgaver eller generell konsulenterfaring du må være glad i tall og ha et ønske om å satse på markedsføring
- Høyere utdanning, sannsynligvis innen markedsføring, økonomi eller tekniske fag
Om bedriften
Varner består av 10 unike brands, Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Urban, WOW, Levis Store, Nike Store og Days Like This. Vi er 11.000 medarbeidere, har 1.500 butikker og er et av Nord-Europas største tekstilkonsern. Våre butikker er fordelt på 8 land. Norge, Sverige, Danmark, Finland, Østerrike, Polen, Tyskland og Island.
Retail Fashion er i stor utvikling, hvor teknologi og nye handlevaner gir nye muligheter. Varner ligger i forkant av denne utviklingen. Vi møter våre kunder hver dag med våre brands og setter våre kunder i sentrum for vårt mål om den beste handleopplevelsen i Retail. Varner har en sterk og transparent prestasjonskultur hvor ansvarlighet og bærekraft står sentralt.
Varner sitt Service Office ligger på Slependen utenfor Oslo. I tillegg har Varner serviceavdelinger i Sverige, Finland og Østerrike.