Heim kommune søker selvstendig og strukturert konsulent til teknisk stab
Heim kommune Teknisk sektor
Hollaveien 2, 7200 Kyrksæterøra
Om jobben
Stillingstittel
Konsulent teknisk stab - 100 % fast stilling
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Teknisk sektor har ca. 100 ansatte, og ivaretar ansvaret for plan- og byggesaksbehandling, landbruk og miljøforvaltning, samt forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygg- og anleggsmasse, som utgjør ca. 60.000 m2. Av disse arealene inngår også 70 - 80 utleieboliger. Drift av kommunale vannverk, veinett og avløpsanlegg sorterer også under enheten. Sektoren har også ansvar for brann- og redningstjenesten, samt kommunens IKT-avdeling. Det er fokus på tverrfaglig samarbeid, slik at innbyggerne i Heim skal være sikret tjenester av høy kvalitet.
Teknisk sektor er lokalisert på to geografiske områder; Kyrksæterøra og Liabø. Oppmøtested i stillingen vil være på Kyrksæterøra.
Vår nye konsulent vil inngå i et team som består av totalt 3 konsulenter. Nærmeste leder er kommunalsjef Teknisk. Teknisk stab har til oppgave gi alle de andre avdelingene ved Teknisk sektor administrativ støtte og prosjektledelse for ulike prosjekter. I tillegg har teknisk stab ansvaret for å lage grunnlag kommunale eiendomsavgifter med tilhørende kundekontakt med innbyggere, betjening av meglertjenester, utleie av kommunale boliger, dokumentasjon i forbindelse med kjøp og salg av kommunal eiendom, fakturaflyt inn og ut av sektoren, oppdatering av matrikkel, adgangskontroll til kommunale bygg, pluss mye mer. Vi har ett godt arbeidsmiljø med en uformell omgangstone, og vil vektlegge å finne rette person til å videreutvikle dette. Stillingen som konsulent vil kreve en stor grad av selvstendighet i jobben, samtidig som man også skal jobbe tett sammen med de øvrige ansatte ved Teknisk.
Teknisk sektor har hatt høyt fokus på digitalisering, og har flere datasystemer for å ivareta de mange arbeidsoppgavene som skal løses. Dette er f.eks. systemer for byggadministrasjon og -utleie, fakturering, kartsystemer, låsesystemer og ulike saksbehandlingssystemer for ulike fagfelt. Dette betyr at IKT vil være en viktig del av arbeidsdagen, og fordrer god IKT-kompetanse hos den som skal tilsettes.
Stillingsbeskrivelse
- Utleie av kommunale bygg, herunder utstede leiekontrakter, følge opp leietakere og holde bookingsystemer oppdaterte
- Betjene meglere som etterspør kommunal eiendomsinformasjon
- Vedlikehold av databaser for kommunale avgifter og eiendomsskatt
- Føring av matrikkel i samarbeid med forvaltningsavdelingen i forbindelse med kommunale avgifter og eiendomsskatt
- Kontering og attestering av fakturaer til sektoren, og produksjon av fakturagrunnlag
- Administrasjon av sektorens bilpark
- Administrativ støtte til de ulike avdelingene og ledelsen ved teknisk sektor
Kvalifikasjoner
- Fagbrev i kontor- og administrasjonsfaget. Relevant kompetanse kan kompensere for utdanningskravet
- Svært gode IKT-kunnskaper
- Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
- Ønskelig med erfaring fra serviceyrke
- Ønskelig med førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt
- Evne til å arbeide strukturert og selvstendig, samtidig er du en del av ett team som du må kunne jobbe sammen med
- Gode kommunikasjonsevner
- Gode samarbeidsegenskaper
Personlig egnethet og evne til samarbeid vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
- Fremtidsrettet arbeidsgiver
- Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
- Bedriftshelsetjeneste
- Fleksitid
Tilsettingsvilkår
Lønn iht. hovedtariffavtale.
Arbeidstid: Normal arbeidstid er fra kl. 07:30 - 15:00.
Det må framvises politiattest av ny dato før tiltredelse.
Det er viktig at alle opplysninger det bes om i søknadsskjemaet blir utfylt. Dette gjelder også for faste ansatte som søker på internt utlyste stillinger.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Iht. Offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søker bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Attesterte kopier av vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2528908
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3285137_223967_no