Lønnskonsulent
Horten kommune
Teatergata 11, 3188 Horten
Om jobben
Stillingstittel
Lønnskonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Rett lønn til rett tid er svært viktig for alle våre ansatte, og det er derfor en ansvarsfull oppgave å sørge for at dette skjer - hver eneste måned. Vil du være en del av vårt dyktige team som sørger for dette?
Lønnsavdelingen i Horten kommune består av et faglig sterkt team med seks konsulenter og leder, med spenn i alder og kjønn. Her får du være med i mange spennende prosesser, med varierte dager og arbeidsoppgaver. Utviklingsmulighetene er mange, du vil få mye ansvar og og mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag. Som lønnskonsulent i Horten kommune kan du dessuten få være med på å påvirke hvilket lønnssystem vi skal benytte oss av i fremtiden, da vi i løpet av kort tid skal ut på anbud til nytt lønns- og økonomisystem. Våre lønnsmedarbeidere vil være en viktig part i denne prosessen.
Lønnsavdelingen er organisert under HR-seksjonen, som i tillegg til lønnsavdelingen består av HR-sjef og fire HR-rådgivere. Vi betjener omtrent 2 200 fast ansatte og timevikarer, i tillegg til politikere, støttekontakter, beredskapshjem, oppdragstakere, m.m. Hver måned besørger vi totalt rundt 3 700 utlønninger.
Våre ledere og ansatte benytter elektroniske selvbetjeningsløsninger til registrering av timer og fravær, og våre ledere skriver elektroniske lønnsmeldinger i EveryOne som overføres til vårt lønnssystem UBW (tidligere Agresso).
Vi ønsker nå knytte til oss en ny, godt kvalifisert lønnskonsulent i 100 % stilling. Dersom dette er interessant, vil vi gjerne høre fra deg.
Arbeidsoppgaver
Delta i daglig drift av:- Lønn: Lønnskjøring, kvalitetssikring, avstemming, kontroller, rapportering og pensjon (lønn fra A-Å).
- Fravær: Fraværskjøring, digitale sykemeldinger, sende inntektsmeldinger og søke/følge opp refusjoner fra Nav.
- Kontroll og godkjenning av reiseregninger og utleggsrefusjon i henhold til lov- og avtaleverk.
Bidra til kontinuerlig utviklingsarbeid mht. å: - Planlegge og gjennomføre opplæring og veiledning av ledere i hele organisasjonen.
- Utarbeide og vedlikeholde lønnsrutiner i kommunens kvalitetssystem Compilo.
- Effektivt og målrettet utnytte våre teknologiske løsninger.
- Delta i prosessforbedringer i samarbeid med HR- og økonomiseksjonen.
Listen er ikke uttømmende og andre oppgaver kan tillegges stillingen etter behov.
Kvalifikasjoner
Krav / ønsker
Vi krever at du har relevant utdanning fortrinnsvis på høyskolenivå.
Lang, dokumentert erfaring med lønnsarbeid kan kompensere for utdanningskravet.
Nyutdannede med relevant utdanning på høyskolenivå er velkomne til å søke. Du vil få god opplæring.
Det kreves at du har god digital kompetanse og erfaring med Excel.
Det kreves at du behersker norsk (eller annet skandinavisk språk) på et nivå som sikrer forsvarlig yrkesutøvelse, både muntlig og skriftlig.
Det er ønskelig at du har kjennskap til relevant lov- og avtaleverk og kan benytte bl.a. Lovdata i arbeidet.
Det er en fordel om du har erfaring med arbeid knyttet til turnus- og vaktordninger.
Vi brenner for faget vårt - og ønsker at du også gjør det!
Personlige egenskaper
Rett lønn til rett tid er viktig for våre ansatte og det er derfor avgjørende at du er nøyaktig, pålitelig og strukturert i arbeidet ditt.
Du må ha evnen til å utøve dine oppgaver selvstendig og i tråd med gjeldende lov- og avtaleverk, forskrifter og retningslinjer.
Vi er opptatt av at du har interesse for å være med på å veilede, utvikle og inspirere våre ansatte til å følge retningslinjer og til å benytte våre elektroniske løsninger.
Siden lønnsfaget er dynamisk og stadig i endring trenger vi at du er fleksibel, endringsvillig og motivert for å tilegne deg kunnskap om endringer i lovverk, systemer m.m..
For å kunne levere gode tjenester til våre ansatte er det viktig for oss at du har interesse for å yte service og at du er flink til å samarbeide.
Vårt gode arbeidsmiljø er viktig for oss, så vi ser gjerne at du kan bidra med godt humør og har et ønske om å være en del av vårt gode fellesskap.
Vi er opptatt av å finne riktig person til denne stillingen, så dine personlige egenskaper vil i tillegg til dine kvalifikasjoner, være svært viktig for oss.
Vi tilbyr
Vi kan tilby en ansvarsfull stilling i et faglig sterkt miljø.Du vil bli ønsket hjertelig velkommen til et hyggelig og godt arbeidsmiljø på rådhuset i Horten sentrum.
Alle våre ansatte får tilbud om rabatt på treningssentre.
Vi har en dyktig bedriftshelsetjeneste og svært gode forsikrings- og pensjonsordninger.
Vi har fleksibel arbeidstidsordning.
Lønn etter avtale.
Kontaktinformasjon
Linda Evensen Mehammer, HR-sjef, 99042001Marte Hauane Undrum, Lønnssjef, 40413065
Arbeidssted
Teatergata 113188 HORTEN
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Horten kommuneReferansenr.: 4839412691
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.09.2024
Om bedriften
Horten kommune – et godt sted å arbeide, bo og leve.
Horten er en liten, idyllisk kommune med ca 27.500 innbyggere - vakkert beliggende og sentralt plassert på vestsiden av Oslofjorden.
Alle som bor i Horten lever nær naturen enten det er i Horten by, på Borre, Skoppum, Nykirke eller i småbyen Åsgårdstrand. Kommunen har en lang og vakker sjøfront med mange fine strender, parker og turveier. Universitetet i Sørøst-Norge ligger her og vi har mange spennende bedrifter. Bli bedre kjent med oss gjennom vår presentasjonsfilm.
Vi ønsker et mangfold på arbeidsplassene våre, som i størst mulig grad speiler mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle - uansett etnisk bakgrunn, alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering eller religion - om å søke utlyste stillinger - dersom de er kvalifiserte.
Horten kommune følger offentlighetsloven. Det innebærer at det utarbeides offentlig søkerliste for alle stillinger. Søkere må begrunne særskilt hvis det bes om unntak fra denne. Begrunnelsen for unntaket vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn for unntak, vil søker bli kontaktet.
Mer om Horten Kommune
Alle våre stillinger er å finne på våre nettsider.
Våre søkere vil alltid bli kontaktet via telefon
eller fra en e-post-adresse som slutter med @horten.kommune.no.
Våre søkere vil aldri bli krevet for noen form for
betaling eller kopi av ID i noe steg av en ansettelsesprosess.
Horten kommune aksepterer kun søknader sendt inn via WebCruiter
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2720219
- Hentet fra
talentech
- Referanse
590d9a5dfc7c47bd82e6cc5568c49e8d