HR - Rådgiver
Org. nr: - Stillingsident: 4429211326 Presentasjon av stillingen:
Brenner du for HR - faget og vil bidra med nytenking og forbedring? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Er god til å bygge relasjoner? Da kan du være den vi ser etter.
Vi har ledig en fast 100% stilling som HR - Rådgiver ved NAV Nordland. Stillingen er ledig for snarlig tiltredelse.
NAV Nordland har det overordnede statlige ansvaret for drift og utvikling av NAV kontorene i fylket samt NAV Arbeidslivssenter. Kontoret er lokalisert i Bodø og har for tiden 34 medarbeidere fordelt på to avdelinger. Som medarbeider ved NAV Nordland vil du være en del av et arbeidsmiljø med stor fagkompetanse.
Stillingen inngår i et HR - team på 3 personer. HR - teamet har et bredt ansvar, og stillingen vil være mangfoldig. Du vil få et selvstendig ansvar for tildelte arbeidsområder og oppgaver, samtidig som du er en del av et team med høy kompetanse som samarbeider tett.
Arbeidsoppgaver
Ansvarsområder er for tiden:
- Ressursperson for arbeidsmiljø og HMS for NAV kontorene og NAV Arbeidslivssenter i Nordland
- Koordineringsansvar for forebygging og oppfølging av sykefravær internt i NAV i Nordland
- Sekretær for fylkets Arbeidsmiljøutvalg
- Veiledning og rådgivning til ledere innen HR- og organisasjonsrelaterte spørsmål
- Bistå ressursperson innenfor rekruttering
NAV er i endring og omstilling, så det må påregnes endring av arbeidsoppgaver.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Fullført 3 årig høyere utdannelse fra høgskole eller universitet (feks. Innen HRM, organisasjon og ledelse eller HR og personalledelse) - tilsvarende minimum bachelor. Relevant utdanning og/eller arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Erfaring fra rådgiving og lederstøtte
- Kunnskap om lov og avtaleverket i Staten
- God digital forståelse og kompetanse
- Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
Det ønskelig at du har:
- Erfaring fra HR - arbeid i offentlig eller statlig virksomhet
- Erfaring fra HMS - arbeid og arbeid med sykefraværsoppfølging
Personlige egenskaper
- Jobber målrettet og strukturert, og kan vise til gjennomføringsevne
- Har gode samarbeidsevner, og evne til å bygge gode relasjoner internt og eksternt
- Evne og interesse for å drive faglig veiledning og opplæring
- Tar initiativ og er en pådriver for fornyelse og utvikling
- Serviceinnstilt og tillitsskapende
Motivasjon for stillingens arbeidsoppgaver samt personlig egnethet for å løse disse vektlegges.
Vi tilbyr
- Meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver innen et viktig samfunnsområde
- Store muligheter for faglig og personlig utvikling
- Et trivelig arbeidsmiljø preget av høy kompetanse og engasjerte medarbeidere
- Lønn som seniorrådgiver kr. 594 300 -- 637 900 (lønnstrinn 65-69)
- God pensjonsordning gjennom statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
Kontaktinformasjon
Erik Seljeås, Avdelingsdirektør, 90 93 50 04, Erik.Seljeas@nav.no
Arbeidssted
Haakon VII gate 98
8004 Bodø
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4429211326
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.10.2021
Om bedriften
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 19.000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
For å kunne levere best mulig tjenester er det viktig med mangfold i rekrutteringen. Vi oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og hull i CV-en til å søke jobb hos oss. Vi legger arbeidsforholdene til rette for deg dersom du har behov for det. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling