Er du klar til å bygge fremtidens organisasjon hos oss?
MELØY KOMMUNE
Gammelveien 5, 8150 Ørnes
Om jobben
Stillingstittel
HR-leder
Type ansettelse
Fast
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Er du en strategisk leder som ønsker å påvirke og drive utviklingen i en dynamisk og fremtidsrettet kommune? Hos oss får du en unik mulighet til å optimalisere og videreutvikle HR-driften i en liten, naturskjønn kommune, med alt fra skjærgård og isbreer til fjord og fjell. Bytt ut byens kjas og mas med friluftsliv og stillhet. Hvis du elsker naturen, ekstremsport, og ønsker å skape noe eget i en tillitsfull ramme, kan dette være jobben for deg.
Som HR-leder i Meløy kommune vil du ha direkte innflytelse på strategiske beslutninger og være en drivkraft i vår utvikling. Rollen gir deg ansvar for hele HR-feltet, fra rekruttering til HMS, og tilbyr en variert og utfordrende arbeidshverdag. Her får du mulighet til å se resultatene av dine initiativer raskt og prøve ut nye ideer og løsninger.
Du vil lede HR- og lønnsavdelingen med 7 dyktige rådgivere, fagansvarlige og konsulenter. Med implementerte ERP- og internkontrollsystemer har vi et solid grunnlag for å videreutvikle våre prosesser innen rekruttering, sykefraværsoppfølging og organisasjonsutvikling.
Vi støtter kompetanseheving gjennom onboarding, kursing og andre tiltak. Selv om vi ikke kan garantere barnehageplass eller bolig, vil vi bistå deg i prosessen. Vi tilbyr flyttegodtgjørelse i henhold til Meløy kommunes reglement og har attraktive pensjons- og forsikringsordninger som gir deg trygghet for fremtiden.
Ansvarsområder- Hovedansvar for avdelingen HR og lønn: Du vil administrere avdelingen, både faglig, økonomisk og personalmessig, og sikre at den fungerer optimalt.
- Rekruttering: Utvikle og implementere effektive strategier for å tiltrekke og beholde de flinkeste folkene.
- Sykefraværsoppfølging: Veilede ledere og implementere tiltak for å redusere sykefraværet i tråd med kommunens mål.
- Organisasjonsutvikling: Bruke HR-analyse og internkontroll til å drive forbedringer og sikre høy kvalitet i våre tjenester.
- Lederutvikling: Planlegge og gjennomføre lederopplæring for å styrke lederskapet i kommunen.
- HMS: Ansvar for å utvikle og implementere HMS-strategier som skaper et trygt og helsefremmende arbeidsmiljø.
- Samarbeid: Sikre godt samarbeid med tillitsvalgte gjennom strukturert dialog og forhandlinger.
Vi ser etter deg som har
- Relevant utdanning på høyskole- /universitetsnivå, innen HR, juss, administrasjon, organisasjon eller ledelse.
- Lang og veldig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Relevant ledererfaring.
- God HR faglig kompetanse, gjerne fra kommunal sektor.
- Erfaring fra HMS-arbeid, lønn eller endrings- og omstillingsprosesser er en fordel
- God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk.
Personlig egnethet vil bli vektlagt. Det viktigste er at du kan identifisere deg med våre verdier: raus, kraftfull, frisk og stolt. Vi søker deg som ønsker å være en drivkraft for videre utvikling i Meløy kommune. Er du klar til å bygge fremtidens organisasjon hos oss?
For mer informasjon eller spørsmål angående stillingen, ikke nøl med å kontakte vår samarbeidspartner hos Personalhuset Search & Selection:
Rekrutteringsrådgiver André Nyheim Eriksen, kan nås på telefon 932 80 522, eller e-post: ae@personalhuset.no
Meløy kommune er opptatt av mangfold og ser verdien av et mangfoldig arbeidsmiljø. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke, uavhengig av alder, kjønn, legning, religiøs overbevisning, funksjonsevne og nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jf. offentleglova § 25. Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
www.meloy.kommune.no/
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2725262
- Sist endret
13. september 2024
- Hentet fra
recman
- Referanse
392616