Øksnes boligstiftelse søker selvstendig og praktisk leder til viktig samfunnsoppdrag
Øksnes boligstiftelse
Myre
Om jobben
Stillingstittel
Daglig Leder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk snarest mulig
Gjennom 30 år har boligsosialt arbeid i Øksnes vært vår kjernevirksomhet. Stiftelsens to grunnpilarer er formålsrealisering og eiendomsforvaltning:
Formålet er styrende for stiftelsens arbeid. Stiftelsen har et særlig ansvar for å skaffe bolig til omsorgstrengende, vanskeligstilte og personer under 30 år.
For å lykkes med det, er det viktig med ansvarlig forvaltning og effektiv styring av boligporteføljen. Det omfatter blant annet god planlegging, forvaltning, drift og vedlikehold. Teknologi og bærekraft er andre viktige stikkord.
Som daglig leder får du et variert ansvar, og gode samarbeidspartnere gjennom styret, leverandører, kommunen og andre aktører. For den rette kandidaten kan dette være en interessant, selvstendig og utviklende lederjobb.
Hva går jobben ut på?
Som daglig leder har du det helhetlige ansvaret for selskapets økonomi og utvikling. Det gjør jobben til en kombinasjon av administrasjon og drift, og omfatter blant annet:
- Daglig ledelse og økonomistyring -- inkludert budsjettansvar, dialog med regnskapsfører / revisor og rapportering til styret
- Drift av utleievirksomheten -- gjennom dialog med leietakere, søkere, utflytting og innflytting
- Vedlikehold av boligmassen -- etter både vedtatte planer og akutte behov, og videreutvikle vedlikeholdsplaner i utstrakt dialog med eksterne leverandører.
I en periode vil ansvaret også omfatte utvikling og utbygging av et nytt leilighetsprosjekt som kan bli realisert i nær framtid.
Hvem er du?
Flere bakgrunner og kompetanse kan gjøre kandidater aktuell som vår nye daglig leder. Det viktigste er at du kjenner deg igjen i utfordringen og vårt oppdrag.
Samtidig må du ha tilstrekkelig med erfaring og kompetanse til det ansvaret som følger av jobben. Vi søker derfor en daglig leder som har:
- Økonomisk forståelse og gjerne erfaring med regnskap og drift
- Forståelse, interesse og gjerne kunnskap om eiendomsdrift -- i den grad at du kan håndtere leverandører og bestille nødvendige tjenester
- Forståelse for offentlig forvaltning, relevante lover og forskrifter
Dette er en særlig selvstendig stilling som også forutsetter noen personlige egenskaper og kompetanse. Du bør derfor også ha:
- Gode evner til å strukturere og planlegge arbeidsdagen og virksomheten
- Relasjonskompetanse -- være god med folk, i mange sammenhenger
- God digital forståelse og erfaring med Microsoft Office (MS365). Du har gjerne også erfaring med Famac, Smartdok, Revit og Power Office.
Vi kan tilby:
- En selvstendig lederjobb med et viktig samfunnsoppdrag
- Stor grad av frihet, innenfor vedtatte strategier og rammer
- Konkurransedyktig lønn etter avtale
- Gode pensjons-- og forsikringsvilkår, gjennom KLP
Om bedriften
Øksnes Boligstiftelse (ØB) er en selveiende juridisk virksomhet som er opprettet av Øksnes kommune og har som formål å forvalte egen boligmasse, samt forestå oppføring av nye boliger for å dekke kommunens boligbehov.
Sektor
Offentlig