Lærling i service- og administrasjonsfaget
SHR/HMS - Seksjon for HR og HMS, Møre og Romsdal politidistrikt
Nedre Strandgate 50, 6005 Ålesund, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Lærling i service- og administrasjonsfaget
Type ansettelse
Lærling, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 24. februar
Vil du bli lærling? Vi ser etter deg som ønsker å være lærling i innen service- og administrasjonsfaget i Møre og Romsdal politidistrikt ved seksjon for HR HMS.
Vi søker etter deg som er motivert, strukturert, fleksibel og pliktoppfyllende og vil jobbe som lærling i to år.
Er du serviceinnstilt, engasjert og liker å jobbe med varierte oppgaver?
Som lærling hos oss vil du få innblikk i offentlig forvaltning og bli kjent med politiets sitt samfunnsoppdrag.
Du vil bli midlertidig ansatt i to år og på slutten av perioden går du opp til en fagprøve.
.Arbeidssted er ved politihuset i Ålesund.
Møre og Romsdal politidistrikt er tilknyttet OK stat som opplæringskontor og du vil være en del av lærling-nettverket til opplæringskontoret OK stat. I tillegg til et nettverk sammen med lærlinger i andre politidistrikt.
Du kan også melde deg som søker til lærling hos oss ved å registrere søknad i Vigo.
Arbeidsoppgaver
- Arkivering og dokumentforvaltning
- Administrative oppgaver
- Saksbehandling
- Rekruttering og personaladministrasjon
- Opplæring innen relevante system, rutiner og retningslinjer
- HMS
- Bestilling av kontorrekvisita
- Publikumsbetjening
- Arbeidsoppgavene vil være i henhold til gjeldende kompetansemål
Kvalifikasjoner
- Fullført og bestått studieprogram VG1 og VG2 innen salg, sikkerhet og administrasjon eller salg, service og administrasjon eller tilsvarende
- Svært gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
- Gode dataferdigheter
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Pliktoppfyllende
- Ansvarsbevisst
- Fleksibel
- Strukturert
- Du jobber godt selvstendig, samtidig som du er flink til å samarbeide
- Du er positiv og har godt humør
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som Lærling stillingskode 1362.
- Lønn for lærlinger er på 421 600 kr per år.
Er du lærling i to år, fordeles lønnen på denne måten:
Første halvår får du utbetalt 30 prosent av 421 600 kr
Andre halvår får du utbetalt 40 prosent av 421 600 kr
Tredje halvår får du utbetalt 50 prosent av 421 600 kr
Fjerde og siste halvår får du utbetalt 80 prosent av 421 600 kr - Lønnen følger Særavtalen om lønns- og arbeidsvilkår for lærlinger i staten.
- Midlertidig ansettelse i to år fra oppstart. Planlagt oppstart er vår/sommer 2025.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no). Det trekkes 2% av lønnen i innskudd til SPK.
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid og trening i arbeidstiden o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Ann Camilla Bostad, HR seniorrådgiver / faglig ansvarlig for lærling, 91 75 95 18, ann.camilla.bostad@politiet.noArbeidssted
Nedre Strandgate 506005 Ålesund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Møre og Romsdal politidistriktReferansenr.: 4910049509
Stillingsprosent: 100%
Lærling
Søknadsfrist: 24.02.2025
Kontaktperson for stillingen
Ann Camilla Bostad
HR seniorrådgiver / faglig ansvarlig for lærling
91 75 95 18
Om bedriften
Om politidistriktet
Mellom hav, fjordar og fjell finn du Møre og Romsdal politidistrikt som er eitt av 12 politidistrikt i Noreg. Vi femnar om eit område på 15 099 kvadratkilometer og dekker ei befolkning på om lag 270 000 menneske. Majestetiske fjellområde set naturlege avgrensingar i Møre og Romsdal fylke, og såleis politidistriktet. Det er Trollheimen på grensa mellom Nordmøre og Trøndelag, Romsdalsfjella med mellom anna Trolltindane i nedre del av Romsdal, Sunnmørsalpane på begge sider av Hjørundfjorden og Tafjordfjella mot Reinheimen Nasjonalpark sørvestover. Ein stor del av befolkninga bur langs kysten og på øyar. Dei tre største byane, Ålesund, Molde og Kristiansund, er regionsenter for høvesvis Sunnmøre, Romsdal og Nordmøre. Møre og Romsdal politidistrikt har også kontinentalsokkelberedskap frå Stad til Helgeland.
Organisering av politidistriktet
Politidistriktet med om lag 650 tilsette, vert leia av politimeister Ingar Bøen som har hovudsete i Ålesund. Vi er organisert i to geografiske driftseiningar med til saman 18 politistasjonar. I tillegg har vi fire funksjonelle driftseiningar. Det er felles eining for påtale, felles eining for operativ teneste, felles eining for etterretning, førebygging og etterforsking, og felles eining for utlending, forvaltning og sivil rettspleie. I tillegg kjem PST og tre leiarstøttestabar; kommunikasjon, verksemdstyring og HR/HMS.
Dette er verdiane våre
I politiet jobbar vi etter prinsippa i medarbeidarplattforma som er å vere modig, heilskapsorientert, vise respekt og vere tett på. Vi meiner at inkludering og mangfald er ei styrke og treng medarbeidarar med ulik kompetanse, bakgrunn, erfaring og perspektiv for å bidra til enda betre oppgåveløysing. Dersom det er mogeleg legg vi til rette for deg om du har behov for det.
Positiv særbehandling av søkarar til statlege verksemder
Dersom det er kvalifiserte søkarar med funksjonsnedsetting, hòl i CV-en, eller innvandrarbakgrunn, skal vi kalle inn minst éin søkar i kvar av desse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søkar i desse gruppene, det vil seie positivt særbehandla på denne måten, må du oppfylle visse krav. Les meir om krava på Arbeidsgiverportalen. Dersom du har funksjonsnedsetting, hól i CV-en eller innvandrarbakgrunn oppmodar vi deg til å krysse av i jobbportalen. Dette dannar grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlege verksemder rapporterer på i sine årsrapportar.
Om offentleg søkarliste
Opplysingar om deg kan bli gjort offentlege sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført opp på den offentleg søkarlista. Dersom oppmodinga ikkje blir tatt til følge, vil du bli varsla om dette.
Har du hugsa dette?
For å ha eit godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllande CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attestar og vitnemål.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2853132
- Hentet fra
talentech
- Referanse
786f016a9f9d4d538694e3e64360d38c