Vi søker rådgiver/seniorrådgiver IKT med hovedfokus på Microsoft 365 og de brukerrettede tjenestene
Vi søker en imøtekommende og engasjert IT-medarbeider
Digitaliseringsdirektoratet (Digdir) forvalter Altinn og ID-porten som er de største og viktigste nasjonale felleskomponentene. Direktoratet har en cloud-first strategi og har som mål å ligge helt fremst i utviklingen og evnen til å ta i bruk ny teknologi.
Vi trenger en kompetent og serviceinnstilt IT-medarbeider for å videreutvikle direktoratets bruk av Microsoft 365 plattformen og øvrige IT-tjenester.
Digdir har et stort IT-miljø, og du vil bli en del av intern IT som pr. i dag utgjør ti personer.
Direktoratet er lokalisert i Brønnøysund, Leikanger og Oslo med sterke fagmiljøer på tvers av lokasjonene.
Vi har ledig en fast fulltidsstilling med arbeidssted ved vårt kontor på Leikanger.
Sentrale arbeidsoppgaver
- Videreutvikling og teknisk støtte innenfor direktoratets utnyttelse av Microsoft 365 og øvrige kontorstøtteapplikasjoner
- Klientadministrasjon, installasjon og oppsett av PC, Mac og mobilutstyr med Intune, SCCM og Autopilot
- Videreutvikling av brukerreisen, kurs og opplæring
- Videostudio, printeroppsett, -vedlikehold og noe hjelp med nettverksinfrastruktur
Kvalifikasjoner
Du må ha
- erfaring med Microsoft 365 i større virksomheter
- erfaring med klientadministrasjon i større virksomheter
Du bør ha
- fagbrev innenfor IT-servicefag eller dataelektronikerfaget
- erfaring med innføring av IT-systemer, brukerreisen og opplæring
- erfaring med møteromsløsninger
- erfaring med førstelinjeoppgaver innenfor IT
- god formuleringsevne på norsk
Personlige egenskaper
- God evne til å videreformidle kunnskap
- Gode samarbeidsevner både internt og eksternt
- Initiativrik, engasjert og løsningsorientert
- Evne til å jobbe selvstendig og i team
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
Vi har tro på at mangfold er en viktig byggestein i et godt, spennende og utviklende arbeidsmiljø, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Riktig kompetanse på rett sted er vår viktigste prioritering når vi rekrutterer, og vi vil legge til rette for at personer med nedsatt funksjonsevne også kan jobbe hos oss. Vi jobber med å realisere regjeringens mål om at fem prosent av alle nyansettelser skal være personer med funksjonsnedsettelse og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere. Dersom du oppgir opplysninger om funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CVen i din søknad, kan dette bli brukt anonymisert til statistikkformål.
Vi tilbyr deg
- arbeidsoppgaver på et felt preget av høy utviklingstakt og et spennende samfunnsoppdrag
- et godt arbeidsmiljø med en uformell tone og stor vilje til å skape noe sammen
- lønn som rådgiver eller seniorrådgiver i lønnsspennet kr 498 800 – 708 000 etter kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan vi vurdere høyere lønn
- familievennlig personalpolitikk med gode arbeidstidsordninger
- mulighet for to timer trening i arbeidstiden
- medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av landets beste pensjonsordninger med gunstig boliglån og gode forsikringsordninger
Vil du vite mer?
Synes du dette høres interessant ut og ønsker nærmere informasjon, kontakt gjerne
Seksjonssjef Tommy Harjo
E-post: tommy.harjo@digdir.no
Telefon: 952 34 563
Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen. Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, og godkjenning fra NOKUT.
Søkerlister kan bli offentliggjort iht. offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du vil i så fall bli varslet.
Om bedriften
Om Digdir
Digdir er underlagt Kommunal- og moderniseringsdepartementet. Direktoratet har om lag 330 ansatte fordelt på våre kontor i Brønnøysund, Leikanger og Oslo. Vi har fire fagavdelinger, to stabs- og støtteavdelinger og et tilsyn for universell utforming av ikt som har en særskilt uavhengig rolle. Våre verdier er pålitelig, inkluderende og uredd.
Direktoratet er regjeringens verktøy for en raskere og mer samordnet digitalisering av offentlig sektor. Vi skal bidra til enklere og mer tilgjengelige offentlige tjenester for innbyggerne, og økt verdiskaping for næringslivet. Vår visjon er sammen for en enklere digital hverdag.