Mørenot søker Innkjøper!
Konsernet har en langsiktig vekststrategi og legger nå en ny organisasjons struktur. Mørenot Operations blir en ny divisjon i konsernet som skal lede produksjon og supply-chain .
Vi søker nå en innkjøper som skal bidra til å bygge og styrke denne divisjonen.
INNKJØPER
Vi søker nå en dedikert innkjøper som vil få ansvaret for å gjennomføre innkjøp av varer og tjenester fra forespørsel til leveranse.
Hovedoppgavene vil være
- Innkjøp i henhold til selskapets arbeidsprosesser og strategier
- Oppfølging og koordinering av innkjøpsbehov mot ulike avdelinger og lokasjoner i selskapet
- Forberede forespørsler og forhandle med leverandører frem til ordreplassering
- Oppfølging av leverandører / leveranser
- Arbeide med grunndata og KPIer
- Aktiv deltager i våre forbedringsprosjekter
Ønskede kvalifikasjoner:
- Høyskoleutdannelse og minimum tre års erfaring fra innkjøp, gjerne fra maritim redskapsbransje
- Relevant erfaring med gode resultater kan kompensere for manglende utdanning
- Erfaring fra forhandlinger
- Gode IT-kunnskaper og erfaring fra ERP-systemer
- Flytende i både norsk og engelsk
- Kjennskap til Lean
Personlige egenskaper
- Forretningsorientert og kvalitetsbevisst
- Strukturert og selvstendig
- Analytisk og nøyaktig
- Teamorientert med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Stor arbeidskapasitet
Kontorsted er ved vårt hovedkontor i nye flotte lokaler på Moa i Ålesund.
Har du spørsmål til stillingen er du velkomment til å kontakte våre rådgivere i Yapril AS.
Om bedriften
Mørenot leverer løsninger for bærekraftig høsting av havets ressurser. Selskapet er en global leverandør til fiskeri, oppdrett og seismikkindustrien.
Hovedkontor er i Ålesund og konsernet har 800 dedikerte ansatte innen salg, service og produksjon verden over.
Selskapet er majoritetseid av FSN Capital (2018) og omsetter for ca 1,3 MRD (2019).