PFT søker kvalitetsorientert og selvgående Driftsleder i Tønsberg
Org. nr: - Stillingsident: 4078832334 Presentasjon av stillingen:
Politiets Fellestjenester (PFT) skal profesjonalisere FM-området i Politiet, og vi ser etter deg som vil bli en viktig bidragsyter i dette arbeidet. Som Driftsleder hos oss vil du ha utstrakt kontakt med gårdeiere og leverandører, ha ansvar for drift og vedlikehold av flere lokasjoner, og det er derfor nødvendig at du ha gode kommunikasjonsevner. Du må også utvise god rolleforståelse i samhandlingen mellom PFT og politidistriktet. Om du er god på å prioritere mellom oppgaver, håndtere endring og prosessarbeid er du den vi søker.
Stillingen som Driftsleder er underlagt Eiendomsavdelingen i PFT og rapporterer til leder for region Sør. Arbeidssted er Tønsberg, men ansvarsområdet er Sør-Øst politidistrikt .
Arbeidsoppgaver
Hovedansvarsområder:
- Oppfølging av forebyggende vedlikehold og den daglige eiendomsdriften i politidistriktet.
- Måloppnåelse, økonomistyring, budsjett og resultat for eget område.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Ansvarlig for at leveransene er i henhold til inngåtte tjenesteavtaler og at arbeidsprosesser og rutiner etterleves
- Tilpasning av FM-organisasjon i politidistriktet
- Daglig kunde- og leverandørdialog
- Prioritere og gjennomføre innmeldte ad-hoc-oppgaver i FDVU-system
- Planlegge og gjennomføre forebyggende drifts-, vedlikeholds- og internkontrolltiltak
- Koordinere og følge opp gjennomføring av ombygginger og vedlikeholdsprosjekter
- Prosjektleder på små byggeprosjekter
- Personalansvar for en medarbeider
- Brannvern
- Reiseaktivitet må påregnes
Nødvendige kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på minimum fagskolenivå, gjerne bachelornivå. Aktuelle fagkretser er teknisk installasjon, prosjektledelse, bygg og anlegg eller ledelse. Annen relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- Erfaring fra forvaltning, drift og vedlikehold av bygg, og erfaring med FDVU-system og oppfølging av kontrakter
- Erfaring med prosjektledelse eller prosjektarbeid
- Forståelse for HMS i arbeidshverdagen
- Gode formuleringsevner både muntlig og skriftlig på norsk/skandinavisk
- Generell IT-kompetanse på brukernivå
- Førerkort klasse B
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41
Det er ønskelig at du har:
- Erfaring med husleie og felleskostnader
- Energioppfølging
- Erfaring med å jobbe med kontinuerlig forbedring
Personlige egenskaper
Du tar tak i oppgaver og fyller arbeidsdagen din med innhold uten at noen må fortelle deg hva du skal gjøre. Du liker å lære og utfordre deg selv.
Du er serviceinnstilt ved å svare ut forespørsler og forklarer prioriteringer. Du bistår kunden med å finne rotårsak, og hva som egentlig er utfordringen. På bakgrunn av dette prøver du å finne beste løsning innenfor budsjettrammene.
Du stiller de riktige spørsmålene, leder gårdeiere i de utfordringene som finnes, og utøver god ledelse av porteføljen.
Du forstår verdien av å dokumentere. Du håndterer fakturakontroll og skriver referat nøyaktig og i tide. Du er flink til å prioritere i en hektisk hverdag, og håndterer på en god måte parallelle oppgaver.
Du er teamorientert og liker å samarbeide. Sammen får vi til ting og gjør hverandre gode. Du har godt humør og skaper gode relasjoner til de rundt deg, både internt og eksternt.
Vi tilbyr
En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi.
Stillingen lønnes som avdelingsleder, innenfor lønnsspennet kr. 550.000-650.000 brutto pr. år, i henhold til Statens lønnsregulativ, avhengig av kvalifikasjoner.
Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (se https://www.spk.no/ for mer info).
Gode arbeidsbetingelser, blant annet fleksibel arbeidstid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden.
OM ARBEIDSGIVER:
Politiets Fellestjenester (PFT) har ca. 420 ansatte som holder til i Oslo, Jaren og i Kristiansund. I tillegg har vi flere medarbeidere spredt over flere regioner ellers i landet. Vi vil rekruttere den best kvalifiserte kandidaten til stillingen, og trenger derfor et bredt
rekrutteringsgrunnlag. Politiet er en åpen og inkluderende etat hvor alle
søkere blir vurdert likeverdig. Våre medarbeidere skal gjenspeile befolkningen generelt og vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater
med relevant utdanning, bakgrunn, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos
oss.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om
ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til
følge, vil søkeren bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Christer Sigve Engstrøm, 46925097
Arbeidssted
Tollbodgaten 9
3111 Tønsberg
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Politiets Fellestjenester
Referansenr.:4078832334
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 28.05.2019
Om bedriften
Utviklingen av Politiets Fellestjenester (PFT) er et viktig virkemiddel i reformarbeidet i politiet. Flere og nye tjenester er tenkt lagt til PFT, og dette skal bidra til å frigjøre ressurser i politidistrikt og særorgan slik at de får mer kraft til de operative politioppgavene. PFT er politiets profesjonelle leverandør av etterspurte produkter og administrative tjenester. PFT er en pådriver for å utvikle et mer enhetlig politi gjennom innovasjon, standardisering og enhetlige løsninger. PFT er samarbeidspartneren som skaper stordriftsfordeler og synergier gjennom forpliktende samarbeid. Det er medarbeiderne i PFT som gjør det mulig å møte våre utfordringer og levere som lovet. Som medarbeider i Politiet kjennetegnes du som modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på.