Rådgiver/Seniorrådgiver Indirekte anskaffelser
Indirekte anskaffelser, Statnett
Nydalen allé 33, 0484 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver/Seniorrådgiver Indirekte anskaffelser
Type ansettelse
Fast
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Statnett har en ambisiøs strategi; det grønne taktskifte! Vi skal levere på forsyningssikkerhet og bærekraftig verdiskaping. For å levere på vår strategi og samfunnsoppdrag kreves det at vi har en effektiv organisasjon.
Anskaffelsesavdelingen i Statnett er en konsernfunksjon med ansvar for å gjennomføre anskaffelser til Statnetts prosjekter, drift og øvrige administrative funksjoner. Våre anskaffelsesprosesser skal fremme bærekraft og bidra til å realisere strategien for det grønne skiftet. Policy for anskaffelser med understøttende instruks, definerer prinsipper og beste praksis for å sikre kostnadseffektive anskaffelser. Avdelingen skal sikre lavest mulige livsløpskostnader i samarbeid med øvrige enheter i selskapet og leverandørindustrien.
Seksjon for indirekte anskaffelser søker en anskaffelsesrådgiver som kan drive og gjennomføre anskaffelser i samarbeid med interne behovseiere. Stillingen tilhører seksjon for Indirekte Anskaffelser i Anskaffelsesavdelingen, under forretningsområdet Nett. Avdelingen jobber aktivt med kategoristyring som strategisk virkemiddel.
Kontraktsporteføljen for seksjon anskaffelser omfatter administrative konsulenttjenester innen; økonomi / HR / kommunikasjon / renhold / kantine / eiendom / forsikring, forbruksmateriell, leasing / kjøp av kjøretøy, luft-, sjø- og landtransporttjenester, samt reiseavtaler. Du vil bli en del av et team på 2 anskaffelsesrådgivere og 1 kategoriteamleder for indirekte anskaffelser, i tillegg til flere innkjøpskoordinatorer som tilhører Innkjøpssenteret i seksjonen. Stillingen rapporterer til seksjonsleder for Anskaffelser.
Arbeidsstedet er Statnett sine lokaler i Nydalen i Oslo, men vi vil også vurdere søkere som kan jobbe fra våre kontorer i Alta, Trondheim, Sandnes eller Sunndalsøra.
Arbeidsoppgaver
- Lede og gjennomføre anskaffelsesprosesser i egen avtaleportefølje sammen med interne kunder i henhold til lovverk og kategoristrategi
- Følge opp egen avtaleportefølje for å sikre at vi leverer produkt/tjenester til riktig tid, pris og kvalitet
- Videreutvikle kategoristrategien for kategori Indirekte anskaffelser
- Samarbeide med behovseiere og kategorileder for å utvikle Statnetts fremtidige produkt- og tjenestebehov
- Ha dialog med interne kunder i planleggingsfasen, under konkurransegjennomføring og i oppfølging av kontraktene
- Utvikle metodikk, prosesser, rutiner og maler i samarbeid med dine kollegaer
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning innen juridisk, logistikk, tekniske eller økonomiske fag (minimum Bachelor). Utdannelseskravet kan fravikes ved særlig relevant arbeidserfaring
- Relevant erfaring med å lede og gjennomføre prosessledelse av offentlige anskaffelser
- God kjennskap til anskaffelsesregelverket, er en fordel men ikke et krav
- Jobbe strukturert og selvstendig for å få til gode og effektive innkjøpsprosesser
- Kommersielt fremoverlent
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- God digital kompetanse og det er en fordel med kjennskap til innkjøpssystemer
Personlige egenskaper
- Evne til å forstå oppdragsgivers behov og omsette disse til gode anskaffelsesprosesser og kontrakter
- Evne til å skape gode interne kundeopplevelser
- Aktiv nettverksbygger som bidrar til samarbeid på tvers av enheter
- Evne til å balansere planlagte oppgaver med ad-hoc oppgaver, som i perioder kan pågå parallelt
- Nysgjerrig på nye måter å dekke våre innkjøpsbehov og nye forenklinger i vår innkjøpsprosess
- Handlekraftig med evne til å forankre og drive frem løsninger
- Analytisk og strukturert
- Opptatt av å skape god datakvalitet i hele anskaffelsesprosessen
Vi tilbyr
- Engasjerte kollegaer i et bredt, kompetent og sosialt anskaffelsesmiljø
- Sterkt fagmiljø i kontinuerlig utvikling
- Gode utviklingsmuligheter med interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i et sterkt faglig og trivelig miljø
- Konkurransedyktige betingelser og gunstige pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid (avtales med leder)
- Bedriftshelsetjeneste, firmahytter og et bredt tilbud av bedriftsidrettslag
Kontaktinformasjon
Ingvild Stang-Medhus, +4793417626Arbeidssted
Nydalen allé 330484 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: StatnettReferansenr.: 4622960547
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.01.2024
Om bedriften
Vårt oppdrag er å sikre strømforsyningen i Norge døgnet rundt hele året. Det gjør vi ved å utvikle og drifte strømnettet slik at det møter alle krav fra samfunnet rundt oss. Vi leverer et robust og effektivt strømnett som er avgjørende for at vi når Norges klimamål, og bærekraftig verdiskapning for våre kunder og samfunnet.
Visjonen vår:
Statnett er sentral i den grønne omstillingen i dag og for kommende generasjoner. Sikker og robust strømforsyning skaper grobunn for gode liv og bærekraftig verdiskaping
Våre verdier skal være rettesnor for våre handlinger, hvordan vi samarbeider og våre valg
- Vi leverer effektivt på prioriterte oppgaver, med riktig tempo og kvalitet, og hele veien ut
- Vi har mot til å prioritere og forenkle, til å gi tillit og til å tenke nytt
- Vi gjør det sammen for effektiv samhandling, for å bygge relasjoner og deler
Hvorfor skal du velge å jobbe i Statnett?
- Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
- Vi forvalter landets viktigste infrastruktur
- Vi er opptatt av å skape interne karriereveier og utvikle våre medarbeidere
- Vi legger til rette for god balanse mellom jobb og fritid
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke,
uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Krav til søknaden din
Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk med hjemmel i energiloven og følger sikkerhetskrav fra norske myndigheter ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven, må du være villig til å oppgi relevante opplysninger.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2501211
- Sist endret
9. januar 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
f46be2ad99514d26a0f8a92dbea7bf12