Fagsykepleier i hjemmetjenesten
Vi har en nyopprettet og spennende stilling for en engasjert og faglig dyktig sykepleier. Fagsykepleier skal være kommunens fagutviklers kontaktpunkt i avdelingen. Du vil få ansvar for å videreformidle aktuell kunnskap til kollegaer og sørge for god praksis der gjeldende lovverk, rutine og regelverk etterleves. Arbeidstid vil være 35,5 timer per uke, administrativt med dagvakter i ukedagene, og foreløpig hver tredje helg dag/kveld. Vi benytter årsturnus. Oppstartsdato snarest, eller etter avtale.
Hjemmetjenesten består av hjemmesykepleien, hjemmehjelp, 2 dagsenter, kommunalt legesenter, fysio- og ergoterapiavdeling, hjelpemiddelkoordinering samt storkjøkken.
Hjemmesykepleien er delt inn i 3 soner hvorav den ene er et eget demenslag. Hjemmesykepleien yter tjenester til hjemmeboende i alle aldre som har rett på nødvendig helsehjelp i henhold til Helse- og omsorgstjenesteloven.
Arbeidsoppgaver
- Medansvar for at tjenestene i avdelingen utføres i samsvar med aktuelle lover og regelverk samt i samsvar med kommunens målsetning.
- Bidra til systematisk arbeid med pasientsikkerhet og kvalitetsutvikling av tjenesten. Herunder veiledning, undervisning og faglig oppdatering av ansatte.
- Ansvar for koordinering og ivaretakelse av studenter og lærlinger/elever og bidra til at disse får gode læringssituasjoner.
- Delta i utarbeidelse av kompetanse og opplæringsplan sammen med ledelsen i avdelingen
- Ansvar for kompetansekartlegging i avdelingen, planlegge og gjennomføre kompetanseheving
- Følge opp, legge til rette og sørge for at kompetanse og opplæringsplan blir gjennomført.
- Koordinere opplæring og veiledning i teori og praksis for ansatte og nyansatte. Sørge for god og trygg opplæringsperiode.
- Forbedringsarbeid med tanke på fremtidens oppgavedeling og arbeidsmetoder i helsetjenestene
- Delta i implementering av utviklingsarbeid sammen med velferdsteknologikoordinator, kreftkoordinator, demenskoordinator, fagkoordinator og ulike instanser innad i kommunen
- Oppfølging og endring av våre rutiner og prosedyrer i kvalitetssystemet Compilo.
Kvalifikasjoner
- Autorisert sykepleier
- Fordel med relevant videreutdanning
- Være målrettet og strukturert
- Du har evne til, og trives med å jobbe innovativt, bruke nye metoder, jobbe langsiktig og være nytenkende
- Generelt gode IKT ferdigheter og evne til å lære aktuelle systemer
- Det stilles krav om gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig. Minimum nivå B2
- IKT ferdigheter
- Førerkort klasse B
Ved ansettelse må politiattest leveres.
Personlige egenskaper
- Inneha brennende engasjement for utvikling
- Evne til å få med deg ansatte
- Du er positiv rollemodell for kolleger, studenter og lærlinger
- Du er engasjert, omgjengelig og positiv
- Du evner til å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Det legges vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr
- Spennende ny stilling
- Godt arbeidsmiljø
- Godt og nært tverrfaglig samarbeid
- Gode muligheter til påvirkning i avdelingen
- Vi er en HjemJobHjem-bedrift og har tilbud om el-sykkel
- Kort reisetid fra Stavanger sentrum
- Nærhet til Randaberg sentrum med alt det har å tilby
- Seniorpolitiske tiltak
- Gode muligheter for egen kompetanseheving ved kurs, relevant videreutdannelse, hospitering o.l
Lønn/pensjon
- Lønns- og arbeidsvilkår iht. lokale og sentrale avtaler
- Lokalt tillegg fra 12.000 til 27.500 avhengig av ansiennitet
- Turnustillegg på 20.000 i hel stilling
- Iht. lokal avtale kan relevant tilleggsutdannelse gi inntil 40.000 ekstra pr. år i hel stilling
- Pensjonsordning i KLP
Annen informasjon
- Vitnemål og attester må lastes opp i Webcruiter før søknadsfrist
Kontaktinformasjon
Eva Tunge Karlsen, avdelingsleder, +47 41372928
Arbeidssted
Torvmyrveien 4D
4070 Randaberg
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Randaberg kommune
Referansenr.: 4801443907
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.05.2024
Om bedriften
Randaberg kommune ligger på Nord-Jæren med Stavanger som nærmeste nabo, og som et grønt pusterom like inntil storbyen. Randaberg kommune har rundt 11.600 innbyggere som er sammen om visjonen «Sammen skaper vi den grønne landsbyen".
* Randaberg kommune ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Randaberg kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Det betyr at vi kun tar imot søknader gjennom Webcruiter. I samsvar med offentlighetslovens bestemmelser gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om unntak. Vi tar kontakt i forkant med søkere som har bedt om dette. Aktuelle kandidater blir innkalt til intervju.