Avdelingsleder
Fønix
Skolmar 12, 3232 Sandefjord, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest i morgen
Har du ledererfaring, liker å jobbe med mennesker og erfaring innen produksjon?
Ønsker du å bidra til utvikling og økt livsglede for andre?
Trives du med ansvar, er glad i å kunne levere gode resultater og ønsker å være en av våre dyktige avdelingsledere?
Fønix søker en avdelingsleder til vår største avdeling i forretningsområdet Tilrettelagt arbeid og utdanning.
Om stillingenI forretningsområdet Tilrettelagt arbeid og utdanning tilbyr vi gode og utviklende arbeidsplasser for ca. 130 personer med behov for tilrettelagt arbeid og utdanning.
Arbeidsplassene er fordelt på ulike vare- og tjenesteproduksjoner, ved Skolmar i Sandefjord og Nauen i Tønsberg, samt hos våre samarbeidspartnere i næringslivet. Forretningsområdet har 30 ordinære medarbeidere som bidrar med arbeidsledelse og veiledning, samt med salg og produksjon.
Denne stillingen har sin arbeidsplass på Skolmar i Sandefjord.
Som avdelingsleder får du ansvaret for å lede en veletablert avdeling med varierte produksjoner. Du vil spille en nøkkelrolle i videreutviklingen av tilrettelagte arbeidsplasser og sikre avdelingens leveranser på en effektiv og bærekraftig måte. I dag leverer avdelingen innen lager- og logistikk, pakke- og montering, produksjon av bilpleieprodukter og innen tekstilgjenvinning.
Avdelingen har 7 medarbeidere som er driftsveiledere for arbeidstakere med tilrettelagt arbeid og utdanning.
Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet og fleksibilitet, samt gode sosialfaglige ferdigheter.
Arbeidsoppgaver
- Daglig drift av avdelingen gjennom planlegging, koordinering og ledelse av produksjoner og tjenester for å sikre god drift, forsvarlig økonomi og høy kvalitet i alle leveranser til kunder.
- Sikre et godt sammensatt arbeidstilbud til personer i tilrettelagt arbeid og lærekandidater.
- Sørge for gode relasjoner til NAV, Sandefjord kommune og andre samarbeidspartnere, herunder bidra til faglig utvikling av tiltaket.
- Innhenting av nye oppdrag, gi pristilbud, inngå avtaler og oppfølging av kunder.
- Personalansvar for alle ansatte i avdelingen, herunder sikre god oppfølging av arbeidstakere i tilrettelagt arbeid og lærekandidater.
- HMS- og industrivern-ansvar i egen avdeling, samt oppgaver knyttet til oppfølging av produksjonslokaler.
- Kontinuerlig forbedring gjennom kvalitetssikring, utvikling og forbedring av rutiner og arbeidsmetoder.
- Samarbeid med jobbspesialister og annet fagpersonale i forretningsområdet.
- Delta i ledergruppen for forretningsområdet.
Kvalifikasjoner
- Minimum tre års relevant utdanning på bachelornivå.
- Erfaring med budsjett-/økonomiansvar, samt erfaring fra produksjons- og/eller tjenesteleveranser.
- Erfaring med å lede mennesker. Det er spesielt interessant om du har erfaring med å lede mennesker i kontinuerlige utviklingsprosesser, gjerne i en lignende kontekst.
- Det er svært ønskelig at du har erfaring fra fagfeltet og kjennskap til vår målgruppe.
- God digital kompetanse og evne til raskt å kunne tilegne deg og benytte ny digital kunnskap.
- Må ha førerkort klasse B og disponere egen bil.
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner.
Personlige egenskaper
- Tydelig og trygg i lederrollen.
- Profesjonell, strukturert og god evne til å arbeide selvstendig og i team.
- God gjennomføringsevne, må trives i rollen som leder og med ansvar.
- Ekte interesse og engasjement for å hjelpe mennesker, samt en motivasjon for å bidra til positiv endring i samfunnet.
- Løsningsorientert, fleksibel og aktivt bidra i å imøtekomme og løse kunders ønsker og behov.
- Gode relasjonsbyggende ferdigheter og evne til å bygge nettverk.
- Fleksibel, tålmodig, men målrettet.
- Positiv og inkluderende stemningsskaper.
Vi tilbyr
En meningsfull og utfordrende stilling med interessante, faglige utfordringer.
Lønn etter avtale.
God pensjonsordning og gode personalforsikringer.
Søknader vil bli vurdert fortløpende.
Kontaktinformasjon
Anne Andersen, Leder for Tilrettelagt arbeid og utdanning, +47 406 08 909Haakon Pedersen, HR-sjef, 91838058
Arbeidssted
Skolmar 123232 Sandefjord
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: FønixReferansenr.: 4914059835
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.02.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Anne Andersen
Leder for Tilrettelagt arbeid og utdanning
+47 406 08 909
Haakon Pedersen
HR-sjef
91838058
Om bedriften
Fønix er en ledende aktør i å bistå mennesker i å komme i arbeid eller utdanning. Vår visjon, LIVSGLEDE GJENNOM ARBEID, reflekterer vår grunnleggende tro på at deltakelse i arbeidslivet øker livskvaliteten for den enkelte.
Vi opererer innen arbeidsmarkedstiltak på oppdrag fra NAV, opplæring for å styrke varig tilknytning til arbeidslivet, og tilbyr gode og utviklende arbeidsplasser for personer med behov for tilrettelagt arbeid.
Med cirka 150 ansatte og en omsetning på rundt 170 millioner kroner, har Fønix sitt hovedkontor i Sandefjord og avdelingskontorer i Larvik, Sandefjord, Tønsberg og Holmestrand. Vi har et sterkt fagmiljø og et godt nettverk i næringslivet i Vestfold, samt at vi deltar i ulike samarbeidsprosjekter i Europa.
I 2024 formidlet Fønix ca. 726 mennesker til jobb og ga opplæring til rundt 1900 personer.
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2848536
- Hentet fra
talentech
- Referanse
a5332ff5b8e249f580e6ae80f0ab0945