100% fast stilling som avdelingsleder i helse og omsorg
Helse og omsorgstjenesten i Os kommune søker etter en avdelingsleder med arbeidssted pt. tjenesten for funksjonshemmede. Tjenesten har pr. tiden ca 50 årsverk og samarbeider med nabokommuner om tjenester til barn under 18 år.
Helse og omsorgstjenesten i Os kommune er delt inn i fire avdelinger. Verjåtunet sykehjem, Hjemmetjenesten,
Tjenesten for funksjonshemmede og Helsetjenester. Avdelingene har egne avdelingsledere og felles
virksomhetsleder. I tillegg har helse og omsorgstjenesten eget kjøkken og ergoterapitjeneste.
Ansvar og arbeidsoppgaver bl.a.
- Ansvar for den daglige driften av tjenesten for funksjonshemmede
- Administrering av delegerte oppgaver
- Samarbeid med ulike faggrupper og fagpersoner.
- Skape et godt arbeidsmiljø
- Bidra til utvikling av helse og omsorgstjenestene på tvers av avdelinger
- Delegert personal og økonomiansvar for egen avdeling
- Koordineringsansvar forstudenter, lærlinger og praksiskandidater
Vi søker etter en avdelingsleder med følgende kompetanse:
- som fortrinnsvis har autorisasjon som vernepleier, evt. annen helsefaglig 3 årig høgskoleutdanning
- har ledererfaring, gjerne med personal og økonomiledelse
- har tilleggsutdanning innen organisasjon og ledelse, eller er villig til å ta det
- har kjennskap til tjenester til mennesker med funksjonsnedsettelser
- har erfaring fra helhetlig tjenesteutforming og saksbehandling
- ønskelig at vedkommende har erfaring fra interkommunalt samarbeid
Vi søker en avdelingsleder som:
- er løsningsorientert og positiv
- tar initiativ og ansvar
- har evne til å jobbe selvstendig, men også godt i team
- har stå på vilje og gode samarbeidsevner
- er tydelig og samlende
- har interesse for å utvikle faget og øke kvaliteten på tjenestene
- behersker norsk godt både muntlig og skriftlig.
- har gode digitale ferdigheter
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Særskilte krav til stilingen
Ved tilsetting kreves politiattest, ikke eldre enn 3 måneder.
Vi tilbyr
Kommunale tilsettingsvilkår og lønn etter hovedtariffavtalen.
Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Annet
Vi søker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser.
I henhold til offentleglova § 25, kan opplysninger om søker unntas i offentlig søkerliste dersom søkeren selv ber om det. Søkere som ønsker at navn skal unntas i offentlig søkerliste, må oppgi begrunnelse. Dersom begrunnelsen for fritak ikke er tilstrekkelig, vil søker bli kontaktet.
Politiattest må fremlegges i stillinger der det er krav om dette.
Søknad sendes
Os kommune benytter elektronisk søknadsbehandling. Vi ber derfor om at du fyller ut elektronisk søknadsskjema via funksjonen "Søk på stilling".
Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og registrerer din CV i søknadsskjemaet. Attester og vitnemål må medbringes til intervju.
Om bedriften
Os kommune, med rundt 2000 innbyggere, er en god kommune å bo i. Os sentrum ligger langs Rørosbanen, og det er 20 min. kjøretid til flyplass. Vi har flott og tilgjengelig natur, med gode muligheter til friluftsliv, jakt og fiske. Det er et aktivt idrettsliv og gode fasiliteter i kommunen, med blant annet skiskytterarena og flerbrukshall. Røros alpinsenter Hummelfjell ligger nær Os sentrum. Os kommune har god plass, gode skoler og god barnehagedekning, og et rikt kulturliv.