Avdelingsleder Fogdehaven bofellesskap
Fogdehaven Bofellesskap, Horten kommune
Fogdeveien 5F, 3184 Borre
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder Fogdehaven bofellesskap
Antall stillinger
1
Er du vår nye avdelingsleder?
Enhet Voksenhabiltering søker etter ny avdelingsleder ved Fogdehaven bofellesskap.
Enhet Voksenhabilitering er organisert i 7 bofellesskap, punkttjenester og dagsenter. Åtte avdelingsledere har det administrative ansvaret for drift og personaloppfølging i disse avdelingene, hvor du nå kan bli en av de åtte. Som avdelingsleder vil du ha faglig og administrativt ansvar for avdelingen med både det økonomiske og formelle personalansvaret.
Fogdehaven bofellesskap består totalt av 11 leiligheter hvorav en leilighet benyttes som avlastningsleilighet. Avdelingen er døgnbemannet bolig for voksne, med ulik grad av bistandsbehov og diagnoser. Avdelingen jobber målrettet med stort fokus på utvikling av den enkelte tjenestemottakers ferdigheter og ressurser, og med høy grad av selvbestemmelse og brukermedvirkning. Viktige verdier for tjenesten er selvbestemmelse og mestring. Vi ønsker å knytte til oss en avdelingsleder som deler disse verdiene, og som vil være med på å gi den enkelte tjenestemottaker en meningsfull og trygg hverdag.
Avdelingen er tilknyttet ca 30 årsverk, bestående av miljøterapeuter, helsefagarbeidere og assistenter. Avdelingen har ansatt en miljøterapeut som er fristilt til fagutvikling i avdelingen. Det er ett godt arbeidsmiljø og en ansattgruppe som er flinke til å ta vare på hverandre, de er fleksible og gode på og finne løsninger når det trengs. Vi har ett godt fagmiljø der det legges til rette for faglig påfyll via ulike prosjekter. Avdelingen har ett tett samarbeid med spesialisthelsetjenesten som veileder inn i boligen.
Arbeidsmiljøet vektes tungt, og vi er opptatt av å skape et klima der alle er inkludert.
Arbeidsoppgaver
- Videreutvikling av avdelingen
- Bidra med tverrfaglig samarbeid med andre enheter.
- Daglig ansvar for tjenestetilbudet til tjenestemottakerne ved avdelingen.
- Utarbeide kalenderplan og oppdatering av denne.
- Ansvar for å sikre forsvarlig opplæring, oppfølging og veiledning av tjenesteytere.
- Sikre kvalitet og forsvarlige tjenester ved at ansvar og roller tydeliggjøres.
- Etablere og vedlikeholde rutiner og systemer for kjernevirksomhet.
- Følge opp rutiner og systemer for egenkontroll/ internkontroll
- Ansvar for oppfølging og rapportering på økonomi og HMS ved avdelingen.
- Ansvar for økonomi i henhold til avdelingens budsjett.
- Personalansvar
Kvalifikasjoner
Krav:
- Vi ser etter en engasjert avdelingsleder med ledererfaring
- Helse og sosialfaglig; 3-årig høgskole/universitets utdanning.
- Ledererfaring
- God skriftlig og muntlig fremstillings-evne
- God økonomiforståelse
Ønsker:
- Relevant videreutdanning i administrasjon og ledelse eller tilsvarende
- Erfaring fra arbeid med bruker gruppen og gjeldende lovverk
- Kjennskap til turnusarbeid, vi benytter Visma ressurs-styring
- Erfaring med økonomirapportering,. Vi benytter Framsikt
Personlige egenskaper
- Trygg på egen kompetanse og ferdigheter
- Faglig fokus og utvikling av avdelingen
- Evne til fleksibilitet
- Evne til å motivere andre
- Gode kommunikasjons-og samarbeidsevner
- Løsningorientert og nytenkende
- Positiv grunnholdning
- Klar og tydelig ledelse med god gjennomføringevne
- God arbeidskapasitet
- Interesse og engasjement for å utvikle gode kommunale tjenester
- Tillitsskapende lederstil
- Du har evne til å lede personell i målrettede arbeidesprosesser,
- Du evner å møte medarbeidere, tjenestemottakere og deres pårørende, på en respektfull måte i ulike situasjoner.
- Vi tenker også at godt humør og latter er smittsomt, og skaper et enda bedre miljø og bidrar til høy kvalitet på tjenestene.
- De viktigste egenskaper og ferdigheter vi er på jakt etter er: at du er løsningsfokusert, tydelig og engasjert.
- Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
Vi tilbyr:
- Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
- Bedriftshelsetjeneste
- Rabatt på treningssenter
- Fleksitidsordning
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Eline Frivik, Enhetsleder, 97550119, eline.frivik@horten.kommune.noArbeidssted
Fogdeveien 5F3184 Borre
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Horten kommuneReferansenr.: 4845982443
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.08.2024
Om bedriften
Horten kommune – et godt sted å arbeide, bo og leve.
Horten er en liten, idyllisk kommune med ca 27.500 innbyggere - vakkert beliggende og sentralt plassert på vestsiden av Oslofjorden.
Alle som bor i Horten lever nær naturen enten det er i Horten by, på Borre, Skoppum, Nykirke eller i småbyen Åsgårdstrand. Kommunen har en lang og vakker sjøfront med mange fine strender, parker og turveier. Universitetet i Sørøst-Norge ligger her og vi har mange spennende bedrifter. Bli bedre kjent med oss gjennom vår presentasjonsfilm.
Vi ønsker et mangfold på arbeidsplassene våre, som i størst mulig grad speiler mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle - uansett etnisk bakgrunn, alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering eller religion - om å søke utlyste stillinger - dersom de er kvalifiserte.
Horten kommune følger offentlighetsloven. Det innebærer at det utarbeides offentlig søkerliste for alle stillinger. Søkere må begrunne særskilt hvis det bes om unntak fra denne. Begrunnelsen for unntaket vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn for unntak, vil søker bli kontaktet.
Mer om Horten Kommune
Alle våre stillinger er å finne på våre nettsider.
Våre søkere vil alltid bli kontaktet via telefon
eller fra en e-post-adresse som slutter med @horten.kommune.no.
Våre søkere vil aldri bli krevet for noen form for
betaling eller kopi av ID i noe steg av en ansettelsesprosess.
Horten kommune aksepterer kun søknader sendt inn via WebCruiter
Sektor
Offentlig
Nettsted
www.horten.kommune.no/
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2719679
- Sist endret
31. august 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
62ae5a7448ae4fa78c34214b3d8a8585