Avdelingsleder - 100 % fast Bolig- og miljøarbeidertjenesten
Beskrivelse av arbeidsplass
Bolig- og miljøarbeidertjenesten gir tjenester i botilbud, samt tjenester til brukere i egne leiligheter. Tjenestene er i hovedsak rettet mot voksne personer med utviklingshemming.
Virksomheten har pr idag 9 avdelingsledere for geografisk inndelte områder. Virksomhetsleder og avdelingsledere har tett samarbeid for videreutvikling av tjenestene til våre brukere.
Avdeling Torvastad og Norheim består av botilbudene Litlabjørgvn, Austbøvn, Tomasvn 16 og 17. Det er 2 avdelingsledere som arbeidet tett sammen, og har stedfortrederfunksjon for hverandre. Fordeling mellom de 2 avdelingslederne er ikke helt avklart.
Ledergruppen i Bolig- og miljøarbeidertjenesten har fokus på å ivareta og videreutvikle våre medarbeidere og levere tjenester av god kvalitet.
Virksomheten har fokus på faglig utvikling av tjenesten og etablering av en heltidskultur.
Ansvarsområde
- Avdelingsleder rapporter til virksomhetsleder som har et overordnet ansvar for hele virksomheten
- Avdelingsleder har fag-, personal- og økonomiansvar innen sin avdeling
- Avdelingsleder har ansvar for tjenesteyting innen sin avdeling
- Samarbeid med andre avdelingsledere og virksomhetsleder for å få virksomheten til å fremstå som en enhet
- Kontinuerlig driftsanalyse og driftsforbedring i egen avdeling
Arbeidsoppgaver
- Avdelingsleder rapporterer til virksomhetsleder, og har spesielt ansvar for oppfølging av personal, økonomi og fagutvikling i avdelingen
- Avdelingsleder har ansvar for å drive med informasjon og fagutvikling i virksomheten
- Avdelingsleder har ansvar for arbeidsnærvær, HMS/IA - arbeid, budsjettinnspill, oppfølging av balanse mellom budsjett og regnskap, internkontroll, systemer for fagutvikling og personalutvikling
- Heltidskultur og kontinuerlige turnusprosesser
- Helse- og omsorgstjenestelovens Kap. 9
Kvalifikasjoner
- Autorisert vernepleier. Andre med relevant høyskoleutdanning, ledererfaring og erfaring fra arbeid med målgruppa kan vurderes for ansettelse.
- Videreutdanning og erfaring innen ledelse er ønskelig
- Erfaring fra, og evne til, motivasjonb av medarbeidere i endringsprosesser
- Erfaring fra målretta og systematisk miljøarbeid er ønskelig
- Erfaring med vedtak etter HOL Kap. 9 er et krav
- Erfaring med turnusarbeid (Gat el. lignende)/turnusprosesser/alternative arbeidstidsordninger/driftsanalyse er et krav
- Personlig egnethet gis avgjørende betydning
Personlige egenskaper
Vi vektlegger at vårt personale har evne til:
- Samarbeid, fleksibilitet, kreativitet og serviceinnstilling
- Å jobbe målrettet og resultatorientert
- Å gi og ta imot veiledning
- Å arbeide selvstendig og strukturert
- Evne til helhetstenking
- Evne til å ta beslutninger
- Evne til fleksibilitet, nytenking og utvikling
- Evne til kommunikasjon og samarbeid
Vi kan tilby
- Faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Generelle lønnsplasseringer i henhold til Hovedtariffavtalen
Slik søker du
Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.
Om bedriften
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.I kommunen er det ca 3000 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes