Avdelingsleder boligkontor
Ørland kommune
Alf Nebbs gate 2, 7160 Bjugn
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder boligkontor
Type ansettelse
Fast
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Ørland kommune søker avdelingsleder til boligkontor
Ørland kommune har ledig stilling som avdelingsleder boligkontor. Boligkontor vil ha et hovedansvar for kommunens boligsosiale arbeid. Målene er vedtatt i Boligsosial plan 2023-2034 og er forankret i lovverk og nasjonale føringer og kommunens langsiktige mål innen boligsosialt arbeid. Avdelingen skal utvikle tiltak og virkemidler for å nå målene og sørge for ressurser til arbeidet. Avdelingen skal gi råd og veiledning, sørge for tilgang på egnede boliger og tildele økonomisk støtte til innbyggere. Oppgaver inkluderer fakturering, kontraktsskriving og koordinering. For å sikre en robust kvalitet, sikre samarbeid og gjennomføre kvalitetskontroll på disse tjenestene, vil ansatte utføre oppgaver for andre avdelinger.
Avdeling boligkontor utgjør sammen med avdeling vann, avdeling kommunalteknikk og avdeling eiendom enhet tekniske tjenester. Kommunalområdet Samfunnsutvikling og tekniske tjenester består av tre enheter: Enhet plan, forvaltning og landbruk, enhet tekniske tjenester og enhet samfunnsutvikling.
Avdelingsleder skal i samråd med enhetsleder og øvrige ledere i organisasjonen legge til rette for operasjonalisering av samfunnsoppdraget, i tråd med nasjonale og lokale føringer.
Avdelingsleder vil sammen med enhetsleder utgjøre den operative ledelsen innenfor fagområdet, og vil ha ansvar for avdelingens personal, fag, økonomi og virksomhetsstyring.
Avdelingsleder vil sammen med enhetsleder være den gruppen som sammen jobber med videre utvikling og effektiv bruk av ressurser innenfor gitte rammer. Avdelingsleder skal etablere felles praksis og bygge en positiv organisasjonskultur som er i samsvar med vår lederplakat og organisasjonens verdier.
Avdelingsleder boligkontor svarer til enhetsleder tekniske tjenester og får sine fullmakter i delegeringsreglementet.
Arbeidsoppgaver
- Daglig drift og ledelse av avdelingen
- Overordnet ansvar for koordinering og tilrettelegging av arbeidsoppgaver i samsvar med personalets kvalifikasjoner, samfunnets behov og gjeldene retningslinjer.
- Sørge for at avdelingen til enhver tid er rasjonell og hensiktsmessig drevet
- Ansvar for gjennomføring av tiltak som bidrar til et arbeidsmiljø som stimulerer til faglig og personlig utvikling i trå med enhetens kompetansebehov, og som styrker den enkeltes medansvar
- Lede, veilede og støtte medarbeidere i det daglige arbeidet i trå med rutiner og retningslinjer
- God kjennskap til relevante lover, forskrifter, og avtaleverk for avdelingens ansvarsområde
- Lede avdelingens utviklingsarbeid og være en pådriver for utvikling av kompetanse og innovasjonsarbeid
- Legge til rette for tverrfaglig samarbeid på enheten og involvering av aktuelle interne og eksterne samarbeidspartnere
- Være en faglig ressurs i utvikling og endring av boligkontoret, for å møte fremtidens endrede behov
- Delta i faglige nettverk internt og eksternt
- Lede avdelingens LTV-arbeid i dialog med tillitsvalgte og verneombud
- Sikre nærværstiltak og god oppfølging av medarbeidere, samt systematisk sykefraværsoppfølging i tråd med kommunens prosedyrer
- Forberede politiske saker og delta på politiske møter
Kvalifikasjoner
- Høyere utdannelse på universitet eller høgskole i relevant fag, annen kompetanse innen fagområdet kan kompensere for krav om høyere utdanning
- Relevant yrkeserfaring og ledererfaring og/eller lederutdanning
- Ferdigheter til å skape gode resultater og team ved å involvere, motivere og ansvarliggjøre
- Økonomiforståelse og kunnskap om endringsarbeid
- Innsikt i arbeidsplanlegging og arbeidstidsordninger
- God digital kompetanse
- Gode samarbeidsevner og er løsningsorientert
- Innsikt i offentlige beslutningsprosesser
- Grunnleggende kjennskap til offentlige anskaffelser
- Ønskelig med erfaring eller kunnskap om prosjektledelse
Personlige egenskaper
- Positiv og serviceinnstilt
- Fleksibel og selvstendig
- Evne å bygge relasjoner og ha gode kommunikasjonsevner skriftlig og muntlig
- Evne til å takle høyt aktivitetsnivå
- God på team-/ lagbygging
Vi tilbyr
- Spennende og utfordrende lederstilling nært ansatte og innbyggere i Ørland kommune
- Et godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
- Meningsfylte arbeidsoppgaver med muligheter til å påvirke organisasjonens utvikling og lokalsamfunnet
- Lederavtale
- Stor bredde i arbeidsoppgaver og tematikk
- Lønn etter avtale og god pensjonsordning i KLP
Kontaktinformasjon
Thomas Engen, Kommunalsjef, +47 92644492Arbeidssted
Alf Nebbs gate 27160 Bjugn
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ørland kommuneReferansenr.: 4836706548
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.08.2024
Om bedriften
Ørland kommune – kystens midtpunkt!
Ørland
kommune finner du på Fosen i Trøndelag. Kommunen har omlag 10 450 innbyggere.
Administrasjonssentrum finner du i tettstedet Bjugn. Kystbyen Brekstad er
regionalt sentrum for handel og samferdsel.
Fra Ørland kommune er det en times reisetid med hurtigbåt til Trondheim. Vi har
også flere daglige flyavganger mellom Ørland lufthavn og Oslo lufthavn
Gardermoen.
Ørland kommune har fokus på bolyst for alle. Vi satser på gode oppvekstvilkår og gode helse- og omsorgstjenester. Kommunen kan by på et svært rikt kultur- og idrettstilbud. Naturen i Ørland spenner fra ramsalt sjø og hav, via et rikt og historisk kulturlandskap til skog og fjell. Sjømerket Torra i Ørland markerer midtpunktet av norskekysten.
Verdigrunnlaget vårt uttrykker den organisasjonskulturen og de prinsipper vi legger til grunn når vi samhandler internt og hvordan vi ønsker at brukere, innbyggere og samarbeidspartnere skal oppleve møtet med oss fra Ørland kommune. Båre verdier er bærekraftig og tillitsskapende.
Velkommen til Ørland – mulighetens kommune!
Sektor
Offentlig
Nettsted
www.orland.kommune.no
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2698037
- Sist endret
12. august 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
ab39bc44f5d541289b9afd95690ef792