Vi har ledig en spennende stilling som jurist på verdipapirområdet
Org. nr: 840747972 Stillingsident: 4115206752 Presentasjon av stillingen:
Finanstilsynet søker en dyktig jurist (rådgiver/seniorrådgiver) til seksjon for verdipapirforetak. Seksjonen har ansvaret for forvaltnings- og tilsynsoppgaver som gjelder verdipapirforetak og deres virksomhet i det norske markedet.
Den som ansettes skal i hovedsak arbeide med forvaltningsoppgaver. Arbeidsoppgavene vil i stor grad være å behandle søknader om konsesjon og å følge opp forvaltningssaker som gjelder foretak under tilsyn, lovtolkingsspørsmål og utredningsarbeid.
Seksjonen har omfattende og spennende oppgaver med å følge opp nytt europeisk regelverk som nylig ble gjennomført i norsk rett. Du vil få unik innsikt i et nytt, sentralt regelverk og være med på å følge opp og håndheve dette regelverket. Seksjonen har i dag 14 medarbeidere med høy og variert kompetanse.
Arbeidsoppgaver
- Lovtolkingsspørsmål knyttet til nytt regelverk på verdipapirområdet
- Behandle søknader om tillatelser
- Følge opp andre forvaltningssaker som gjelder foretakene
- Utredningsarbeid, herunder oppdrag fra Finansdepartementet
Kvalifikasjoner
- Juridisk embetseksamen (master i rettsvitenskap) med gode resultater
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Godt juridisk skjønn
- Minst tre års relevant erfaring
Relevant bransjeerfaring fra:
- Advokatvirksomhet
- Juridisk/etterlevelse (legal/compliance) innen finans
- Sentrale offentlige myndigheter
- Andre tilsynsmyndigheter
Relevant oppgaverelatert erfaring med:
- Verdipapirrett
- Europeisk regelverksstruktur
- Bank, forsikring, finans
- Tilsyn
- Utredningsarbeid
Personlige egenskaper
- Faglig interesse og engasjement for ansvarsområdet til stillingen
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Systematisk tilnærming til arbeidsoppgavene
- Initiativrik og evne til å behandle sakene effektivt i en travel hverdag
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver og et godt arbeidsmiljø med kunnskapsrike kollegaer
- Gode utviklingsmuligheter
- Gode velferdsordninger og en generelt fleksibel personalpolitikk
- Fleksibel arbeidstid og betalt overtid
- Gode treningsfasiliteter og én time trening i arbeidstiden per uke
- Lønn (kr 510.000 - kr 850.000) avhengig av erfaring og kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes.
Annet
- Etter at søknadsfristen er gått ut, vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste
- Søkere må legge ved vitnemål og relevante attester for å bli vurdert for stillingen
- Vi utfører bakgrunnssjekk på vedkommende som ansettes i stillingen
- For nærmere omtale av Finanstilsynet, se www.finanstilsynet.no
- De ansatte i Finanstilsynet må følge strenge etiske retningslinjer, se: https://www.finanstilsynet.no/om-finanstilsynet/etiske-retningslinjer/
Kontaktinformasjon
Gry Evensen Skallerud, Seksjonssjef, 22939819
Erik Landa, Seniorrådgiver, 22939671
Arbeidssted
Revierstredet 3
0151 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Finanstilsynet
Referansenr.:4115206752
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 02.09.2019
Om bedriften
Finanstilsynet arbeider for at finansforetak og finansmarkeder fungerer trygt og effektivt til det beste for samfunnet og brukerne av finansielle tjenester. Vi har om lag 300 ansatte og holder til i moderne lokaler i Oslo sentrum. <<Det gjennomføres forsøk med anonyme søknader i staten. Anonymiseringen av søknader skal gjelde den første utsilingsfasen av aktuelle kandidater som er aktuelle for intervju. Forsøket evalueres av Difi, som behandler anonyme opplysninger om ansettelsesprosessen og det blir utarbeidet en statistikk over resultatet av forsøket. Opplysninger om enkeltpersoner vil ikke bli utlevert til andre i forbindelse med forsøket og evalueringen, men reglene om innsyn i offentlig søkerliste og utvidet søkerliste gjelder.>>