Stabsleder eiendomsdivisjonen
Kartverket
Kartverksveien 21, 3511 Hønefoss, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsdirektør ED Stab
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 1. desember
Om stillingen
Kartverkets eiendomsdivisjon søker ny stabsleder.
Eiendomsdivisjonen har et spennende samfunnsoppdrag med ansvar for tinglysing, Norges offisielle eiendomsregister (matrikkelen), stedsnavn og grenseforvaltning, og er en divisjon i utvikling. Vi står foran en omfattende modernisering av våre registre for å ivareta nye samfunnsbehov, samtidig som eksisterende oppgaver skal ivaretas. Dette krever kontinuerlig organisasjons- og kompetanseutvikling, god virksomhetsstyring og ikke minst etterlevelse av myndighets- og kvalitetskrav.
Som stabsleder i eiendomsdivisjonen vil du være divisjonsdirektørens høyre hånd, med ansvar for styring og oppfølging av divisjonens ansvarsområder. Du vil være en viktig støttespiller for ledergruppen i eiendomsdivisjonen, samarbeide tett med stabsledere i andre divisjoner og være kontaktpunkt overfor Kartverkets sentrale virksomhetsstyringsavdeling. Som avdelingsdirektør vil du lede et team på 3-5 fagressurser, og ivareta de faglige ansvarsområdene tillagt staben.
Dette er jobben for deg som trives med endring og organisasjonsutvikling. Som leder er du selvstendig, tydelig, resultatorientert og interessert i virksomhetsstyring som fagområde. Du har god organisasjonsforståelse, gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og trives med å veilede, utvikle og støtte andre.
Arbeidsoppgaver
- Organisasjonsutvikling og administrasjon, herunder forbedrings- og effektiviseringsprosesser, kompetanseutvikling og bemanningsplanlegging, lønnspolitikk, partssamarbeid, HMS og avtaleadministrasjon
- Etterlevelse av regelverk og virksomhetskrav innen sikkerhet, personvern, beredskap, kvalitet og risikostyring (Compliance)
- Økonomi- og virksomhetsstyring, herunder budsjett, rapportering og målstyring
- Administrative oppgaver
Kvalifikasjonskrav
Du må ha:- Utdanning på bachelornivå, fortrinnsvis innen administrasjon, ledelse og økonomi
- Ledererfaring innen administrasjon, ledelse og virksomhetsstyring
- God organisasjonsforståelse med kunnskap om lov- og avtaleverk i staten og erfaring fra partssamarbeid
- Erfaring med etablering og oppfølging av rammeverk, systemer og prosesser for å ivareta god etterlevelse av lover, regler og retningslinjer («Compliance»)
- Kjennskap til etablering og oppfølging av styrings- og rapporteringrutiner for å ivareta krav til god økonomi- og virksomhetsstyring
Personlige egenskaper:
- Strukturert, målbevisst og resultatorientert
- Endrings- og løsningsorientert
- Lagspiller
Stillingen krever at den som tilsettes kan bli sikkerhetsklarert.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Kartverket blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt.
Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter i en kultur som oppfordrer til faglig påfyll
- Gode velferdsordninger som bedriftsidrettslag, treningsrom og en time trening per uke i arbeidstiden
- Fleksitid og sommertid
- Fleksibelt arbeidsted inntil to dager i uken
- Lønn som avdelingsdirektør, 1060, avhengig av kvalifikasjoner
- God pensjonsordning og muligheter for boliglån i Statens pensjonskasse
Om søknaden din
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Positiv særbehandlingKartverket er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig - Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes.
Om du trenger teknisk hjelp til søknaden, ta kontakt med support hos Grade Jobbnorge
- support@jobbnorge.no
- 75542220
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Fra sjø til land. Fra det ytterste verdensrommet til dypeste havbunner. Vi i Kartverket vet at alt skjer et sted, og at geografisk informasjon og eiendomsinformasjon er viktige komponenter i utviklingen av bærekraftige samfunn og nye digitale, produkter og tjenester.
Våre ambisjoner på vegne av Norge er store. Vi er over 800 stolte kartverksansatte som hver dag står opp og bidrar til Norge skal bli ledende i bruken av geografisk informasjon. I 2024 ble vi tildelt den prestisjefylte "Bedre Stat"-prisen for vårt arbeid med å digitalisere samhandling ved eiendomshandel.
Vår jobb er å gjøre det enkelt å samle, bearbeide og dele stedfestet informasjon.Våre data spiller en nøkkelrolle i fremtidens bærekraftige samfunn og for å finne svare på fremtidens klimautfordringer. Vi er statens fagorgan for kart, geodata og eiendomsinformasjon. Vår oppgave er å bygge og vedlikeholde nasjonal geografisk infrastruktur for sjø og land, og samarbeide med kommuner, statlige organer og private aktører.
Vi har 13 kontorsteder fra sør til nord, samt et jordobservatorium på 79 grader nord. Kartverket ble etablert i 1773 og er den eldste tekniske etaten i Norge.
Vi trenger stadig flere på laget. Kanskje du blir en av oss?
Sektor
Offentlig
Nettsted