Avdelingsleder
Bodø kommune
Vebjørn Tandbergsvei 14, 8076 Bodø, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 20. januar
Spennende stilling ledig i avdeling i utvikling
Oppfølgingstjenesten psykisk helse og rus har ledig 100% fast stilling som avdelingsleder i Vebjørn Tandbergsvei 14. Vebjørn Tandbergs vei 14 er et døgnbemannet botilbud for personer med psykiske lidelser som har utfordringer med å bo selvstendig.
Boligen består av 18 leiligheter og er heldøgns bemannet. Målet i avdelingen er å fremme håp, mestring og trygghet gjennom individuelt tilpassede tjenester.
Du blir en del av et lederteam der vi gjør hverandre gode, samarbeider på tvers, er fleksible og nytenkende i måten å løse lederoppdraget på.
Du får stort ansvar, spennende oppgaver og må trives med høyt tempo. Du er den rette for oss om du ønsker å videreutvikle tjenesten og søke måloppnåelse sammen med oss.
Oppfølgingstjenesten psykisk helse og rus tilpasser seg jevnlig nye oppgaver og områder. Dette betyr at ansvarsområdet i jobben må forventes å endre seg ut fra kommunens behov.
Oppfølgingstjenesten psykisk helse og rus er en virksomhet i Bodø Kommune som består av flere avdelinger. Herunder:
- Hjemmetjeneste psykisk helse og rus
- Ruskonsulentene
- Hålogalandsgata 131 bofellesskap
- Fengselshelsetjenesten
- Vebjørn Tandbergs vei 14
Målgruppen i virksomheten er personer over 18 år, med utfordringer i forhold til sin psykiske helse og/eller rus.
Avdelingsleder inngår i virksomhetsleders lederteam.
Vår nye avdelingsleder må ha:
Kvalifikasjoner:- 3-årig universitets-/høgskoleutdanning og norsk autorisasjon som sykepleier
- Videreutdanning innenfor psykisk helse og rus
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- God skriftlig fremstillingsevne
- Gode IKT - ferdigheter
- Erfaring og/eller relevant videreutdanning innenfor ledelse
- Relevant erfaring og kjennskap til Oppfølgingstjenesten sin målgruppe
- Utdanning/erfaring tilknyttet veiledning
- Evne til å arbeide selvstendig
- Omstillingsdyktig
- Beslutningsdyktig
- Kunne anvende og forholde deg til lover, regler og retningslinjer
- Løsningsorientert når det gjelder å sikre gode tjenester for våre tjenestemottakere og gode arbeidsforhold for tjenesteyterne
- Evne til å kommunisere godt og samarbeide med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Evne til å arbeide systematisk, strukturert og effektivt
- Faglig engasjement og evne til å sette tjenestemottakernes ønsker og behov i fokus
- Fleksibel og positiv innstilling
Dine arbeidsoppgaver og ansvar vil være:
- Bidra til å sikre utvikling og gjennomføring av overordnede mål og strategier i samarbeid med lederteamet
- Bidra i utviklingsarbeid, med fokus på øke kvaliteten på våre tjenester
- Skape gode prosesser samt å lede, motivere og følge opp egne medarbeidere på en god måte
- Ansvar for personalarbeid, med fokus på opplæring, veiledning, sykefraværsoppfølging, bemanning og turnus
- Ansvar for å sikre riktig kvalitet i tjenestetilbudet i henhold til lover, forskrifter, samt Bodø kommune og Oppfølgingstjenestens rutiner
- Samarbeid med pårørende og andre samarbeidspartnere
- Veilede og dele erfaringer innad i lederteamet
- Økonomi, budsjett og rapportering på arbeidsoppgaver
Vi kan tilby deg
- En spennende og meningsfull jobb i et faglig engasjert miljø, med mulighet for å delta i utviklingsprosesser
- Et spennende fagfelt med mulighet for både faglig og personlig utvikling
- Opplæring, bruk og tilgang på nye IKT-løsninger
- Et tverrfaglig sammensatt arbeidsfellesskap med høy faglig og etisk kompetanse
- Lønn etter avtale
Annet
Aktuelle søkere vil bli invitert til intervju og personlig egnethet vil bli vektlagt.
Dokumentasjon på utdanning og praksis legges ved søknaden.
Får du tilbud om stillingen må gyldig politiattest leveres til leder/tjenestested. jf. Kommunal helse- og omsorgstjenestelov § 5-4 (skal ikke vedlegges søknaden)
Arbeidsplassene i Bodø kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Bodø kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Fast ansatte i Bodø kommune med fortrinnsrett som overtallig, avklart omplasseringskandidat på bakgrunn av helse, eller som ønsker å øke sin stillingsandel, oppfordres til å søke.
Ditt navn kan bli offentliggjort selv om du ber om å ikke bli oppført på søkerlisten.
For alle stillinger gjelder de regler som går fram av gjeldende lov- og avtaleverk. Ved første gangs ansettelse i kommunen gjelder en prøvetid på 6 måneder.
Søknad, CV og vedlegg sendes via lenke på denne siden. Har du spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på tlf. 75 54 22 20.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Bodø er kåret til Europeisk kulturhovedstad i 2024. Vi er offensive, gode på samhandling og utvikler nye og smarte løsninger. Våre 4500 medarbeidere får det til
å skje og utfører det lille ekstra - hver dag!
Aldri har Bodøfolk vært stoltere av byen sin, og aldri har det vært mer spennende å jobbe for Bodø kommune.
Sektor
Offentlig