Konsulent politisk sekretariat
Grimstad kommune
4878 Grimstad
Om jobben
Stillingstittel
Konsulent politisk sekretariat
Type ansettelse
Fast
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Politisk sekretariat er en av flere faggrupper i avdeling for sentralstab. Sentralstaben inngår i organisasjonsenheten. Sekretariatet består av to personer i 100% stilling som leverer støttetjenester til kommunens administrative og politiske ledelse, samt de folkevalgte og de politiske organene i kommunen. Vi søker nå etter en medarbeider i stillingen som konsulent i politisk sekretariat.
Hovedoppgaver for politisk sekretariat:
- Tilrettelegge for politiske prosesser i kommunestyret og øvrige folkevalgte organ, særlig som møtesekretær før, under og etter politiske møter: Forberedelse og utsending av politiske saker, innkalling til møter, protokollføring og opprettelse av vedtak i digitalt saks- og arkivsystem.
- Fagansvar for politisk sekretariat i saks- og arkivsystemet Public 360.
- Servicefunksjoner for politisk og administrativ ledelse, og alle folkevalgte representanter, herunder IKT-veiledning i digitale løsninger
- Veiledning og informasjon til folkevalgte, publikum, administrasjon, presse og publikum i politisk-administrative spørsmål
- Saksbehandler og avgjørelsesmyndighet i saker om salgs- og skjenkebevillinger etter alkoholloven og serveringsbevillinger etter lov om serveringsvirksomhet
- Saksbehandle henvendelser, brev, dokumenter og innsynsbegjæringer
- Attestere faktura og møtegodtgjørelse for folkevalgte
- Avholde kommunestyre- og fylkestingsvalg, hvert 4. år (2027)
- Avholde stortingsvalg og sametingsvalg, hvert 4. år (2025)
- Avholde valg av meddommere, hvert 4. år (2028)
Våre viktigste digitale arbeidsverktøy er saks- og arkivsystemet Public 360 samt de fleste programmer fra MS 365. Vi kommuniserer jevnlig med folkevalgte per telefon, SMS og e-post.
Arbeidsoppgaver
- Tilrettelegge for politiske prosesser i kommunestyret og øvrige folkevalgte organ, særlig som møtesekretær før, under og etter politiske møter
- Serviceytelse for politisk og administrativ ledelse, og alle folkevalgte representanter, herunder IKT-veiledning i digitale løsninger
- Veiledning og informasjon til folkevalgte, publikum, administrasjon, presse og publikum i politisk-administrative spørsmål
- Saksbehandle henvendelser, brev, dokumenter og innsynsbegjæringer
- Attestere faktura og møtegodtgjørelse for folkevalgte
- Bidra til å avholde valg, på sikt ansvarlig for valggjennomføring i kommunen
Kvalifikasjoner
- Fagbrev i service- og administrasjonsfaget eller bachelorgrad i juridiske, samfunnsvitenskapelige eller administrative fag
- God digital kompetanse og evne til å samhandle gjennom digitale verktøy
- Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
- Søkere med erfaring innen offentlig administrasjon eller med god kjennskap til kommunalforvaltning vil bli foretrukket
Personlige egenskaper
- Er strukturert, effektiv og jobber godt selvstendig, men som også kan inngå i mindre team på tvers av avdelinger
- Er fleksibel og serviceorientert
- Håndterer å arbeide under tidspress og tidvis korte frister
- Har god skriftlig fremstillingsevne
- Har erfaring med politiske prosesser og offentlig forvaltning
Vi tilbyr
- Interessante og varierte arbeidsoppgaver som gir god innsikt i kommunal organisering, forvaltning og politiske prosesser
- Kompetente kollegaer
- Kurs og kompetanseutvikling
- Offentlig tjenestepensjon i KLP
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn iht. tariff
Kontaktinformasjon
Olav Kavli, Kommunalsjef, +4741771111Arbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Grimstad kommuneReferansenr.: 4852275109
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.09.2024
Om bedriften
Velkommen til Grimstad kommune!
Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.
Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.
«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.
Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV'en.
Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2729135
- Sist endret
12. september 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
13ea2a79b40e448fad3548123f155f9f