Avdelingsleder - Prosjektering og utbygging
Org. nr: - Stillingsident: 4042773801 Presentasjon av stillingen:
Enheten Kommunalteknikk og geodata er en av virksomhetene innenfor Arendal kommunes tekniske tjenester. Enheten har ansvaret for forvaltning og utvikling av geografisk informasjonssystemer (GIS), oppgaver etter matrikkel- og eierseksjonsloven og forvaltning av eiendomsskatt. Enheten har også ansvar for eiendomsgebyrer, renovasjon og forurensning, prosjektering, prosjektledelse, byggeledelse samt teknisk kontroll, oppfølging og godkjenning. Enheten driver egen anleggsvirksomhet og eget verksted. Enheten har også ansvar for drift og vedlikehold av det kommunale veinettet, Arendal vannverk og Arendal avløpsanlegg, samt ansvar for håndheving, drift og vedlikehold av offentlig regulerte parkeringsplasser i Arendal kommune. Enheten har kontorer i Arendal kultur- og rådhus i moderne kontorlandskap.
Avdelingen Prosjektering og utbygging har ansvar for prosjektering av VA anlegg som utføres i kommunal regi. Prosjektledelse som omfatter VA anlegg som utføres eksternt. Kontroll og evt. godkjenning av planer for boligfelt og utbygginger utført av eksterne utbyggere. Teknisk oppfølging/ kontroll av boligfelt og andre tiltak initiert utenfra. Prosjektledelse og byggeledelse for spesielle kommunale infrastrukturprosjekter.
Enheten vil utvide satsingen knyttet til prosjektledelse. Avdelingen skal utvides til å være et prosjektkontor primært for teknisk sektor i Arendal kommune, samt ta et større ansvar også i interkommunale samarbeidsprosjekt. Utvikling og tilrettelegging av digitale tjenester både internt og eksternt er viktige hovedsatsinger innenfor teknisk sektor. Vår enhet vil være en sterk bidragsyter i dette arbeidet. Vi vil kontinuerlig utvikle oss og dele av vår kunnskap på dette området. Vi skal også i fremtiden være et sterkt og kompetent fagmiljø som innehar både prosesskompetanse og faglig spisskompetanse.
Som ny leder for avdelingen må du kunne identifisere deg med disse ambisjonene! Du må ha et sterkt engasjement for digitalisering av kommunale oppgaver, og ha motivasjon og evne til å bygge opp den nye satsingen. Dette samtidig som du bevarer og videreutvikler spisskompetansen avdeling innehar. Du må kunne lede en avdeling bestående av medarbeidere med høy kompetanse og ambisjonsnivå.
Kvalifiserte personer med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke.
Alle søkere må legge ved relevante scannede attester og vitnemål til søknaden.
Arbeidsoppgaver
- Videreutvikle avdelingen i tråd med enhetens satsing
- Ha leder- og personalansvar for avdelingen
- Sikre daglig drift i avdelingen
- Utarbeide og følge opp virksomhetsplan og årsrapport, samt andre styringsverktøy
- Ha fagansvaret for avdelingen, og sørge for kontinuerlig kompetanseutvikling
- Ha det økonomiske ansvaret for avdelingen
- Bidra til å styrke samarbeidet internt i kommunen og med eksterne aktører
- Sørge for at samfunnsoppdraget løses på best mulige måte
- Delta i ledergruppen for enheten
- Oversikten er ikke uttømmende og det må påregnes endringer i arbeidsoppgaver
Kvalifikasjoner
- Teknisk utdannelse på høgskole-/ universitetsnivå
- Solid prosjektledererfaring
- Ønskelig med relevant ledererfaring, og kompetanse innen prosess- og endringsledelse
- Ønskelig med noe utdannelse og erfaring innen økonomi / administrasjon
- Ønskelig med noe utdannelse og erfaring innen ett eller flere relevante fagfelt: (IKT / Vei, Vann og Avløp / Anlegg og entreprenør virksomhet)
- Søkere må ha sertifikat klasse B
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet, (300 sp, 5 år) Mastergrad
- Høyskole / Universitet, (180 sp, 3 år) Diplom / Bachelorgrad
Personlige egenskaper
- Du må være en pådriver for utvikling av avdelingen, med fokus på kontinuerlig forbedring og god samhandling. Dette parallelt med tilrettelegging for aktivt innovasjonsarbeid
- Du må ha gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig. Som person må du være åpen og omgjengelig, og være en lyttende og støttende leder for avdelingens ansatte
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Language
- Norsk
Vi tilbyr
- En stilling med et viktig samfunnsoppdrag
- Spennende faglige utfordringer
- Godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Jon Øystein Dalsmo, Enhetsleder, 3701 3000/95053810
Arbeidssted
Sam Eydes plass 2
4809 Arendal
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Arendal kommune
Referansenr.:4042773801
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 07.05.2019
Om bedriften
Arendal kommune har ca. 44 000 innbyggere, beliggende i en region som er en drivende kraft på Sørlandet. Regionen har et aktivt næringsliv, et blomstrende kulturliv og med en skjærgård og friluftsområder som gir unike opplevelses ¿ og rekreasjonsmuligheter.
Kommunen har ca 3200 ansatte og en lederstruktur med to nivåer; Rådmann og 5 kommunalsjefer, samt et nivå bestående av enhetsledere som ledere for omsorgsenheter, barnehager, skoler, administrative tjenester mv. Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.Les mer her