2 faste stillinger i barnevernstjenesten ytre Helgeland
Leirfjord kommune Helse og velferd
Skoledalsveien 39, 8890 Leirfjord
Om jobben
Stillingstittel
Rekruttering kontaktpersoner i barnevernstjenesten
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest mandag 10. februar
Barnevernstjenesten ytre Helgeland er inndelt i 4 team med ulike fokusområder. Vi har ledig to faste 100% stillinger på undersøkelse- og tiltaksteam. Du kan spesifisere i søknaden hvilken av stillingene du ønsker å søke på, eller om du ønsker å søke på begge. Det må påregnes å bidra inn på alle team ved behov.
Hos oss møter du en tjeneste som aktivt arbeider for utvikling og som alltid skal ha barnet og ungdommen i fokus. Nærhet og engasjement for barnet og familien er viktige kvalifikasjoner og vil være vesentlige egenskaper som kontaktperson. Kanskje har du lang erfaring med å arbeide med barn og ungdom fra et annet yrke? I så fall så kan du være aktuell for disse stillingene. Du har gode samarbeidsevner og vet at det å møte familier med ulik bakgrunn krever en trygg og faglig god kontaktperson. Ditt engasjement vil være en forusetning for å gjøre en god jobb hos oss og for familiene. Arbeidsoppgaver:- Saksbehandling etter lov om barnevernstjenester
- Utredning
- Iverksetting og oppfølging av tiltak
- Råd og veiledning
- Tverrfaglig samarbeid
- Oppfølging av fosterhjem og institusjon
- Føre sak for nemnd og tingrett
- Det må påregnes endel reisevirksomhet, samt noe jobb på ettermiddag/kveld. Kommunen har fleksitidsordning.
- Beredskapsvakt
Kvalifikasjoner:
- Fortrinnsvis bachelor i barnevern eller sosionom
- Studenter som fullfører bachelor våren 2025 oppfordres til å søke
- Annen relevant høyskole eller universitetsutdanning som har fokus på barn og barns utvikling, og med erfaring rundt dette
- Lang og bred erfaring med omsorg og oppfølging av barn fra andre yrkesgrupper kan vurderes
- Erfaring fra kommunalt barnevern, fortrinnsvis utredninger og tiltaksarbeid er ønskelig
- Veiledningskompetanse er ønskelig
- God IT kompetanse
- Førekort kl b og kjøre bil
Egenskaper:
- Evne til å jobbe i team og selvstendig
- Evne til å jobbe målrettet, nøyaktig og effektivt
- Ha gode serviceholdninger og kommunikasjonsevner
- Høy arbeidskapasitet og takle stress
- Være fleksibel og initiativrik
- God muntlig og skriftlig formuleringsevne
- Det vil bli lagt stor vekt på personlige egenskaper
Vi tilbyr:
- Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
- Fleksible arbeidstidsordninger
- Et lærende og spennende arbeid
- Godt arbeidsmiljø
- Opplæring og oppfølging
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2835797
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3453195_215017_no