Vi søker flere seniorrådgivere/rådgivere ved seksjon for forvaltning
Org. nr: - Stillingsident: 4104712160 Presentasjon av stillingen:
Som følge av opprettelse av vedtakslinje på seksjon for forvaltning, er det ledig inntil 3 stillinger som seniorrådgiver/rådgiver fom. 01.11.19.
Vedtakslinjen er en nyetablert organisatorisk løsning, underlagt Felles enhet for utlending, forvaltning og sivil rettspleie, seksjon for forvaltning. Teamet skal bestå av tre forvaltningsjurister som skal håndtere andrelinjesaker innen politiets forvaltningsmessige gjøremål. Arbeidsfeltet er bredt, men med en prioritet på oppgaver innen Pass- og ID-feltet.
Stillingen innebærer samarbeid med kolleger ved tjenestestedene, kunder, Politidirektoratet (POD), Politiets IKT-tjenester (PIT) og Kripos.
Vedtakslinjen skal være en faglig kompetent enhet som skal ivareta rettsikkerheten for kundene, være fokusert på effektiv og korrekt saksbehandling, ha fokus på forutsigbarhet og likebehandling, samt være en ressurs for øvrige kolleger og samarbeidspartnere. Teamet må evne å samarbeide og være innstilt på gjensidig kompetanseoppbygging og utvikling.
Den som tilsettes må gjennomføre obligatorisk opplæring innen Pass og ID, samt bestå påfølgende prøve.
Plettfri vandel er et krav til alle stillingene. Ved tilbud om stilling må uttømmende og utvidet vandelsattest fremskaffes av søker, jf. Politiloven § 18 og Politiregisterloven §41.
Attesterte kopier av vitnemål og attester som bekrefter kompetanse og ansiennitet, må fremlegges ved intervju.
Arbeidsoppgaver
- Andrelinje saksbehandling forvaltningssaker
- Vedtaksmyndighet i forvaltningssaker (Pass og ID-kort, våpen, førerkort, vaktvirksomhet m.m.)
- Behandle klagesaker
- Bidra til kompetansedeling og være rådgiver for øvrige saksbehandlere i både kontroll- og vedtakslinjen
- Anmelde ved mistanke om straffbare forhold
- Tilrettelegge for og gjennomføre ID-intervjuer ved ID-fastsettelse og tapsmeldinger
- Ha fokus på "Forebygging gjennom forvaltning"
- Andre oppgaver ved behov
Kvalifikasjoner
Nødvendig:
Seniorrådgiver:
- Master i rettsvitenskap eller tilsvarende
- Flere års relevant arbeidserfaring
- Gode IT-kunnskaper
- Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Rådgiver:
- Master i rettsvitenskap eller tilsvarende
- Relevant arbeidserfaring
- Gode IT-kunnskaper
- Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Ønskelig:
Seniorrådgiver/rådgiver:
- Erfaring fra relevant saksbehandling i offentlig forvaltning
- Kunnskap om politiets rolle og oppgaver i forvaltningen
- Engelsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne og/eller andre fremmedspråk
- Kjennskap til politiets datasystemer
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Evne til å analysere, planlegge, organisere og ferdigstille
- Være kreativ og løsningsorientert innenfor det rammeverket vi skal forholde oss til
- Evne til å takle stress, bevare roen og arbeide under press
- Gode samarbeidsevner
- Nysgjerrig, interessert og engasjert
Som medarbeider i politiet kjennetegnes du som modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. I vår vurdering av kandidatene vil vi også vektlegge disse verdiene.
Vi tilbyr
-
Lønn iht. Statens lønnsregulativ. Stillingen lønnes som seniorrådgiver (sko 1364) / rådgiver (sko 1434) med brutto årslønn i spennet:
- Seniorrådgiver (sko 1364): 563.700 - 640.200 (ltr. 63-70)
- Rådgiver (sko 1434): 513.600 - 583.900 (ltr. 58-65)
- For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Lønnsplassering vil være avhengig av kvalifikasjoner og ansiennitet.
-
Lov- og avtalefestet pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse - en av landets beste pensjonsavtaler. Til fradrag fra lønnen kommer 2 % lovfestet andel til Pensjonskassen.
-
Agder politidistrikt er en IA-bedrift og er tilknyttet en moderne bedriftshelsetjeneste
-
Et godt arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer
Et viktig personalpolitisk mål er å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med minoritetsbakgrunn.
Ved elektronisk søknad vil du få en e-post som bekrefter at denne er mottatt. Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Vær likevel oppmerksom på at opplysninger om en søker kan bli offentlige, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.
Ansettelse skjer på vilkår fastsatt i statsansatteloven (tjenestemannsloven) og personalreglementet for politi- og lensmannsetaten. I de første seks måneder er tjenestemannen tilsatt på prøve. Tilsettingsorganet kan bestemme at slik prøvetid også skal gjelde, selv om tjenestemannen går direkte over fra annen statsstilling
Etter ansettelse vil arbeidsgiver be den nyansatte om opplysninger om organisasjonstilhørighet, slik at en blir innplassert i riktig lønnstrinn i henhold til riktig Hovedtariffavtale.
Kontaktinformasjon
Tom Eklund, Seksjonsleder, 90537690, tom.eklund@politiet.no
Arbeidssted
Tollbodgata 45
4614 Kristiansand
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Agder politidistrikt
Referansenr.:4104712160
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 28.07.2019
Om bedriften
Agder politidistrikt er ett av 12 politidistrikter i Norge. Vi dekker hele Vest- og Aust-Agder, bortsett fra Sirdal kommune. Vi har ansvaret for 29 kommuner hvor det bor ca 290.000 mennesker. Agder politidistrikt ledes av politimester Kirsten Lindeberg og visepolitimester Arne Sundvoll.
Agder politidistrikt har ca 680 ansatte. Agder politidistrikt ble 1. januar 2017 det første politidistriktet som organiserte seg etter den nye overordnede organisasjonsmodellen som ble besluttet av Justis- og beredskapsdepartementet i 2016.
- mars 2018 gikk Agder politidistrikt live med ny organisering og ny struktur for lensmanns- og politistasjonsdistrikt. Det er nå 11 lensmanns- og politistasjonsdistrikt som inneholder 11 lensmannskontorer og fire politistasjoner. Lensmanns- og politistasjonsdistriktene ligger under tre geografiske driftsenheter (Vestre Agder driftsenhet, Midtre Agder driftsenhet og Østre Agder driftsenhet).
I tillegg til geografiske driftsenheter har politidistriktet fire funksjonelle driftsenheter (felles enhet for påtale, felles enhet for operativ tjeneste, felles enhet for etterretning, forebygging og etterforskning, felles enhet for utlending, forvaltning og sivil rettspleie). I tillegg kommer PST og tre lederstøttestaber (kommunikasjon, virksomhetsstyring og HR/HMS).