Kundeansvarlig for regionale helseforetak
Org. nr: 994598759 Stillingsident: 4390039630 Presentasjon av stillingen:
Norsk helsenett (NHN) jobber i grensesnittet mellom helse og IT, og er en organisasjon i stor vekst. Vi leverer blant annet de nasjonale e-helsetjenestene helsenorge.no, e-resept, grunndata, kjernejournal, og sentral, digital infrastruktur som knytter helse-Norge sammen gjennom Helsenettet
Alle sykehus, kommuner og andre aktører i helse- og omsorgssektoren er kunder av oss, og de bruker Helsenettet til sikker informasjonsutveksling. Blant våre kunder har vi de de fire regionale helseforetakene, som er de største kundene i spesialisthelsetjenesten. Norge er delt i fire helseregioner. I hver av dem har et regionalt helseforetak ansvar for å sørge for at befolkningen blir tilbudt spesialiserte helsetjenester. Et godt samarbeid og god dialog med dem er veldig viktig for oss, slik at vi kan sikre at de har gode og effektive tjenester levert via Helsenettet. Derfor søker vi nå kundeansvarlig for disse fire regionale helseforetakene.
Som kundeansvarlig vil du ha en viktig rolle som bindeledd mellom oss og kunden. Det betyr at du kommer til å ha tett dialog med ledelsen til både kunde og oss internt. Du kommer til å være selskapets ambassadør ut mot helseforetakene, samtidig som at du er deres representant i interne diskusjoner. Du er ansvarlig for å kjenne deres behov, bidra til å skape trygghet og sikre den gode kundereisen. Vi er derfor på utkikk etter deg som har et hjerte for å bedre helsesektoren gjennom utviklingen av gode digitale løsninger og gode kunderelasjoner.
Søknader vurderes fortløpende.
Stillingen er lyst ut i både Trondheim og Tromsø. Denne annonsen er for deg som ønsker arbeidssted Tromsø. Dersom du ønsker arbeidssted Trondheim søker du her:
Vi ønsker oss mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.
Arbeidsoppgaver
I rollen som kundeansvarlig har du fokus på oppfølging av avtale med kunden, løpende leveranser og videreutvikling av våre tjenester til kunden. Du skal drive prosesser, som underbygger en helhetlig og god kundebehandling. Du har tett kontakt og god dialog med både kunden og fagpersoner internt.
Din oppgave er hele tiden å sikre at kundens behov blir ivaretatt, gjennom å
- være proaktiv, etablere gode relasjoner med kunden og kjenne deres nåværende og framtidige behov og ønsker
- utvikle og ha eierskap til kundeavtalen
- kommunisere muligheter og tjenester NHN kan tilby, ut fra kundes behov
- følge opp kundens behov internt, ivareta og påvirke prosesser slik at vi leverer størst mulig verdi til kunden
- delta aktivt på aktuelle arenaer for helsesektoren, kunde- og leverandørsiden
- utarbeide tilbud og vedlikeholde dokumentasjon, inkl. prosesser og rutiner
- koordinere, utvikle og lede ulike møtearenaer med kundene
Du vil også delta inn i prosjekter, sørge for kompetansedeling gjennom intern og ekstern opplæring og følge opp SLA-avtaler.
Kvalifikasjoner
Det er viktig for oss at du har
- relevant høyere utdanning fra høyskole/universitetsnivå eller annen relevant erfaring
- flere års erfaring som kundeansvarlig (KAM) eller løsningsselger.
- erfaring fra offentlig sektor eller leveranser til offentlig sektor, gjerne innen IKT og/eller helsesektoren.
- erfaring med prosess og prosessledelse
- god digital kompetanse og forståelse for teknologi
- stor interesse for IKT som fagområde
Det er også en fordel om du har kjennskap til helsesektorens sammensetning/kompleksitet.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er løsningsorientert, som ser forbedringsmuligheter og aktivt bidrar til nytenkning og utvikling. Jobben krever at du er god på kommunikasjon, både muntlig og skriftlig. Vi forventer derfor at du kan sette deg inn i komplekse produkter og formidle disse videre til kunden på en enkel og lett forståelig måte.
At du har god forretningsforståelse er noe vi setter pris på, og at du evner å se helheten i det vi gjør og har en strategisk tilnærming.
En viktig verdi hos oss i Norsk helsenett er at vi bryr oss, derfor er det viktig at du er genuint opptatt av å yte god service både internt og ekstern. For at du skal lykkes i stillingen bør du være selvgående og strukturert, og trives med å ta ansvar. Samtidig som at du er en lagspiller og ønsker å spille de rundt deg god. Du er en genuint opptatt av å bygge gode relasjoner, noe som bidrar til at du utvikler nettverk både når det kommer til kolleger, kunder og andre du samarbeider med.
Vi tilbyr
I Norsk helsenett lever vi etter våre verdier: Vi er nysgjerrige, vi har driv og vi bryr oss. Vi motiveres av visjonen om å knytte Helse-Norge sammen og med å forenkle helsetjenesten.
- Spennende utfordringer og muligheter i en kunnskapsintensiv virksomhet hvor ansatte har høy fagkompetanse, stort engasjement og utviklingsvilje.
- Et godt arbeidsmiljø hvor vi ser og oppmuntrer hverandre
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver, hvor du får mulighet til å utvikle din kompetanse og jobbe i et miljø med høyt faglig nivå
- Konkurransedyktige betingelser
- Gode ordninger som fleksitid, 7,5 timers arbeidsdag, og gode pensjons -og forsikringsordninger i KLP og DNB
- Et åpent kontorlandskap i moderne lokaler med gode fasiliteter på huset.
- En jobb med mening, samfunnsoppdraget er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe i Norsk helsenett
Norsk helsenett er omfattet av sikkerhetsloven, og for ansatte i selskapet kan det potensielt bli aktuelt med sikkerhetsklarering.
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Kontaktinformasjon
Kristine Reitan Lien, HR-rådgiver, 994 14 235
Karianne Olsen, Avdelingsdirektør medlemstjenester, 975 75 744
Arbeidssted
Stakkevollvegen 55
9010 Tromsø
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Norsk helsenett SF
Referansenr.:4390039630
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 24.05.2021
Om bedriften
Norsk helsenett knytter Helse-Norge sammen, og har som formål å gjøre helseinformasjon og digitale tjenester tilgjengelig -- trygt, enkelt og relevant. Slik hjelper vi innbyggerne med å mestre sin egen helsehverdag, helsesektoren til å yte gode helsetjenester, forskerne til å utvikle ny kunnskap og næringslivet til å levere sine tjenester for bedre helse. Vi jobber for å forenkle arbeidsdagen til helseforvaltningen slik at de kan samle seg om sitt samfunnsoppdrag.
For å kunne realisere formålet er det viktig at vi er nysgjerrige, har driv og bryr oss -- noe som også er våre verdier. Vi har ansvar for de nasjonale e-helseløsningene helsenorge.no, kjernejournal, e-resept og grunndata. Blant våre kunder er alle helseforetakene og de private sykehusene, alle kommuner, alle fastleger og en rekke andre helseaktører og ulike tredjepartsleverandører. Vi er et statsforetak med om lag 750 ansatte, og vårt hovedkontor er i Trondheim med avdelingskontor i Tromsø, Bergen, Svalbard og i Oslo. Les mer om oss på vår hjemmeside nhn.no.