Avdelingsledere
Org. nr: - Stillingsident: 4241273086 Presentasjon av stillingen:
Bærum kommune har nærmere 130.000 innbyggere, hvilket betyr at NAV Bærum har en stor brukerportefølje som skal følges opp mot arbeid og aktivitet innenfor de fleste fagområdene. NAV Bærum har ca. 180 medarbeidere fra stat og kommune fordelt på 8 avdelinger. Vi har nå behov for 2 avdelingsledere som har erfaring fra ledelse og som har gode lederegenskaper. Vi ser etter ledere som aktivt kan bidra inn i en ledergruppe og som ser kontorets helhet på tvers av fagområder - til beste for våre brukere. Videre bør avdelingslederne ha kunnskap om arbeidsmarkedets behov og god forståelse for NAV sitt samfunnsoppdrag. NAV sitt arbeid påvirkes i stor grad av digitaliseringen av tjenestene som NAV leverer og omstillingstakten er høy. Vi har derfor behov for ledere som har erfaring med endringsledelse og som evner å beherske de digitale oppfølgingsverktøyene som lokalkontoret benytter.
Arbeidsoppgaver
Avdelingsleder skal lede den daglige driften med ca 20-35 medarbeidere og organisere arbeidet med personaloppfølging, fag- og resultatansvar. Avdelingene har i hovedsak oppfølging av brukere med nedsatt arbeidsevne, herunder sykefraværsoppfølging og brukere som mottar ytelser under arbeidsavklaring med mer. Videre må leder legge tilrette for kontinuerlig læring, kvalitetssikre arbeidet og jobbe med kontinuerlig forbedring i en organisasjon som stadig er i endring. Vi har behov for ledere som har erfaring med endringsledelse og forståelse for den digitale utviklingen som foregår i NAV og samfunnet forøvrig. Det kreves stor grad av fleksibilitet og evne til å lede i en organisasjon i stadig endring der omstillingstakten er høy. Som leder må du ha god forståelse for NAV sitt samfunnsoppdrag.
Kvalifikasjoner
Du må ha minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole eller universitet, helst innen ledelse (NOKUT godkjent). Lang og relevant erfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet
Du må ha ledererfaring og erfaring fra endringsledelse.
Du må ha gode kunnskaper om NAV sine oppgaver, statlig- og kommunal tjenesteyting og styring
Svært gode digitale ferdigheter
Erfaring fra offentlig forvaltning
Du kan vise til god resultatoppnåelse og gjennomføringsevne
Det er ønskelig med erfaring fra NAV kontor
Personlige egenskaper
Du er tydelig, åpen og har en inkluderende lederstil
Du er pådriver for utvikling og spiller på lag med medarbeidere, lederkollegaer og samarbeidspartnere
Du takler stort arbeidspress og trives i en hektisk hverdag
Du har brukerfokus og gode serviceholdninger
Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Du må evne å håndtere balansegangen mellom å være en forvalter av et regelverk og å kunne skape gode relasjoner i kontakt med brukere og samarbeidspartnere
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
Fast stilling som avdelingsleder
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
Et aktivt og engasjerende arbeidsmiljø
Flexitidsordning
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Lønn fra kr. 605.000,- til kr. 705.000,- avhengig av kvalifikasjoner
Kontaktinformasjon
Edel Hegerholm, NAV leder, 916 20 239, edel.hegerholm@nav.no
Arbeidssted
Løkketangen 10 og 14
1337 Sandvika
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4241273086
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.09.2020
Søknadsfrist: 14.06.2020
Om bedriften
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.