Kundemottaker på verkstedet
Vårt verksted reparerer person- og varebiler av alle merker, samt tilhengere og annet utstyr som ruller. Vi har mest personkunder, men også firmaavtaler. Til sommeren går vår kundemottaker av med pensjon - etter mer enn 40 år i bedriften. Vi søker allerede nå hans etterfølger, som vi ønsker skal starte 1. mai - en måned før han slutter.
Som kundemottaker er du bindeleddet mellom våre verkstedkunder og våre mekanikere. Du skal ta imot alle kundehenvendelser - de som kommer innom, ringer eller sender mail / Facebookmelding. Du skal gi kunden tilbud på reparasjoner (arbeid og deler), til det får du hjelp av vår digitale delekatalog og våre delefolk. Du skal avtale jobben med kunden, og oppdatere "verkstedplanleggeren", dvs planlegge mekanikernes arbeidsdag. Når jobben er ferdig skal du sette opp faktura og sørge for levering av bilen til kunde.
I tillegg skal du følge opp våre kunder, og minne dem på service og EU-kontroller.
Bilfaglig bakgrunn er en stor fordel - kanskje en forutsetning - i stillingen. Verksteddriftens lønnsomhet er avhengig av at vi får nok kunder, og at kundene blir fornøyd, samtidig som vi tjener penger. Det betyr at du må være systematisk, ha økonomisk teft og være en god selger. Kundemottakeren er "vårt ansikt utad", og krever at du er serviceinnstilt. Du skal bygge videre vårt gode renomme.
Om bedriften
BilXtra Mo i Rana er en del av Norges største bilutstyrskjede. Vi har 11 dyktige ansatte og en omsetning på ca. 20 mill. pr år. Vi har bilverksted for alle bilmerker, og faghandel med salg av bilutstyr som krever montering, som ekstralys / led-bar, DAB-radioer, lasteutstyr, bilvarme og barnestoler og tilhengere. Vi har LPG fyllestasjon for gassflasker, og bilgass. Både verksted og butikk har et godt renomme. Bedriften eies av Bilalliansen.