Kommunalsjef Helse og omsorg
Om stillingen
Vi søker etter en strategisk, strukturert og tydelig leder med evne til å skape oppslutning og motivasjon både internt og eksternt. Stillingen krever at du er selvstendig, tenker helhetlig, er en god lagspiller og lar deg motivere av utfordringer.
Som kommunalsjef for helse- og omsorgsetaten har du det overordnede lederansvaret for vår nyopprettede etat organisert med en stabsfunksjon og tre avdelinger. Du inngår i kommunedirektørens ledergruppe, og skal være en viktig bidragsyter i den strategiske utviklingen av tjenesteområdene.
Etter at vi har gjennomført en organisasjonsjustering i 2020 vil du lede en etat med høy kompetanse både i ledergruppa og innenfor de forskjellige fagområdene. Vi har høyt fokus på tverrfaglig samhandling.
Du skal lede en helse og omsorgstjeneste som skal levere gode fremtidsrettede tjenester og legge til rette for at folk selv kan mestre egne liv. Storfjord kommune er opptatt av å ta i bruk ny teknologi innenfor helse og omsorgstjenestene, og fokus på dette vil bli viktig for fremtidens tjenesteleveranse til innbyggerne.
Vi har de siste årene forberedt oss for endringer i tjenestebehov og befolkningssammensetning gjennom oppgradering av kapasitet og ny bygningsmasse for flere av tjenestetilbudene våre, herunder avlastning, omsorgsboliger, sykehjem og botilbud.
Helse – og omsorgsetaten består av tre enheter:
- Enhet for psykisk helse, habilitering og sosialt arbeid.
- Sykehjem og hjemmetjeneste
- Barne- og familieenheten
Storfjord kommune har gode relasjoner til våre nabokommuner gjennom en rekke interkommunale samarbeider.
Stillingen er ledig fra sept-21.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver vil i hovedsak være:
- Overordnet ledelse av tjenesteområdene
- Sørge for god personalledelse, riktig tjenestekvalitet og oppfølging av mål- og resultatkrav
- Utarbeide og presentere saker, gjøre analyser, gi informasjon og rapportere for tjenesten som grunnlag for administrative og politiske beslutninger
- Budsjett- og økonomiansvar
- Utarbeide og vedlikeholde overordnede systemer og rutiner for tjenestene
- Strategisk arbeid
- Fast medlem i kommunens ledergruppe og kriseledelse
Ønskede kvalifikasjoner/ Personlige egenskaper
Ønskede kvalifikasjoner:
- Master i ledelse eller annen relevant lederutdanning
- Ledererfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet.
- God kunnskap om økonomi og økonomistyring
- Grunnleggende forståelse for ansvarsområdet
- Må disponere egen bil for egen mobilitet
Personlige egenskaper:
Storfjord kommune har åpenhet, respekt og etterrettelighet som verdigrunnlag, og i tillegg ser vi etter disse egenskapene:
- Gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig
- Samarbeidsevne og evne til å skape tillit
- Initiativrik, løsningsfokusert og ha høy gjennomføringsevne
- Resultatorientert
- Tydelig, selvstendig og beslutningsdyktig
- Lojal
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Det vil bli inngått lederavtale med kommunedirektøren
- Storfjord kommunes beliggenhet i tiltakssonen for Nord-Troms gir lavere skatt og nedskrivning av studielån
- Pensjonsordning i KLP
- Vi vil være behjelpelig med å skaffe bolig
Spørsmål om stillingen
Tilsetting skjer forøvrig etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.
Spørsmål om stillingen kan rettes til
kommunedirektør Willy Ørnebakk, tlf. 911 74752,
og/eller kommunalsjef Ann-Monika Johansen Wingstad, tlf 412 00071.
I henhold til offentlighetsloven offentliggjøres søkerlisten. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.