Fagkoordinator hjelpemidler
Org. nr: - Stillingsident: 4413585455 Presentasjon av stillingen:
NAV Arbeid og ytelser Fauske har avdelinger i Fauske og Mosjøen med til sammen 107 ansatte. Ved vår hovedavdeling på Fauske behandler ytelsene dagpenger og sykepenger. Vår avdeling i Mosjøen behandler saker knyttet til hjelpemiddelområdet.
Vi har ledig stilling som fagkoordinator på fagområdet hjelpemidler ved vår avdeling i Mosjøen.
NAV er i stadig endring og det må påregnes at både arbeidsoppgaver og arbeidssted kan bli endret.
NAV Arbeid og ytelser har store ambisjoner om å sikre solide fagmiljøer som skal imøtekomme virksomhetsstrategiens ambisjon om pålitelig forvaltning. Fagkoordinatorrollen vil være viktig i dette arbeidet, og for å kunne ivareta en slik rolle vil det være helt nødvendig at fagkoordinator selv deltar aktivt i saksbehandlingen. Det vil kreves god oversikt over hva som til enhver tid rører seg på området, forståelse for hvilke faglige avklaringer som må foretas, samt evne til å bidra til løsninger.
Arbeidsoppgaver
- Bistå med faglig rådgivning i egen enhet både mot kollegaer og avdelingsledere, samt arbeide med å sikre godt fungerende faglige arenaer internt, slik at problemstillinger kommer opp og løftes frem
- Utarbeide opplæringsmateriell knyttet til fagområdet både for nyansatte og i forbindelse med endring av lovverket
- Holde samlinger og opplæring av enheter/ansatte i andre deler av NAV og hos samarbeidspartnere
- Delta i arbeidsgrupper og utredninger i eget resultatområde og i direktoratet
- Følge opp kvalitetsundersøkelser og kvalitetsrapporter
- Være pådriver for videreutvikling av for eksempel saksbehandlingsstandarder, regelverk og nøkkelkontroller
- Delta i faglige nettverk av fagkoordinatorer
- Saksbehandling (anslagsvis ca. 40-50 % av stillingen)
Kvalifikasjoner
- Fullført utdanning tilsvarende Bachelor.
- Særlig relevant ytelsesfaglig og forvaltningsrettslig arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Svært god ytelsesfaglig og forvaltningsrettslig kompetanse
- Gode IKT-kunnskaper
- Erfaring i presentasjon for større og mindre forsamlinger
Personlige egenskaper
- Samhandle og kommunisere tydelig basert på god virksomhetsforståelse og nasjonal tankegang
- Gode pedagogiske evner og god på formidling
- Være en løsningsdyktig bidragsyter som bidrar til at avdelingsleder får et godt faglig grunnlag for å kunne prioritere de riktige sakene
- Strukturert, selvstendig og fleksibel
- Bidra positivt inn i arbeidsmiljøe
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Faglig utvikling i en organisasjon i endring
- Stillingen lønnes som rådgiver kode 1434, eller seniorrådgiver kode 1364 for søkere som oppfyller alle kvalifikasjonene, lønnstrinn 54 - 64 (kr. 491.200 - 583.500)
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
Kontaktinformasjon
Tove Hermansen, avd,leder, 99791663
Beate Setså Borge, avd.dir, 99741205
Arbeidssted
Kulstadbakken 15
8665 Mosjøen
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4413585455
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.08.2021
Om bedriften
NAV søkjer tilsette med hjarte for menneske og fagområda våre. Visjonen vår er å gje menneske moglegheiter, og dette gjer vi ved å utvikle Noregs beste arbeids- og velferdstenester.
NAV består av 19 000 kompetente og engasjerte medarbeidarar. Vi jobbar tverrfagleg i sterke fagmiljø. Hos oss skal arbeidsmiljøet pregast av involvering, openheit og tillit.
For å kunne levere best mogleg tenester er det viktig med mangfald i rekrutteringa. Vi oppmodar derfor personar med innvandrarbakgrunn, nedsett funksjonsevne og hol i CV-en til å søkje jobb hos oss. Vi legg arbeidsforholda til rette for deg viss du har behov for det. Ønskjer du å bli unntatt frå offentleg søkjarliste, må du grunngje dette. Del gjerne vitnemålet ditt eller karakterutskriftene dine på vitnemålsportalen.no.
NAVstilling