Fagansvarlig brann
Ås kommune har en stor bygningsmasse tilpasset et stort mangfold av tjenester. Vi har mange ulike grupper brukere i våre bygninger, og dermed et betydelig ansvar for brannsikkerhet og sikkerhet generelt. i enhet Eiendom er det ledig fast heltidsstilling som fagansvarlig for brannområdet.
Kommunen eier formålsbygg, kontorlokaler og utleieboliger som samlet utgjør omkring 149 000 kvadratmeter. Kommunen har en betydelig byggeaktivitet og arealene øker i tiden fremover.
Enhet Eiendom har ansvar for drift, forvaltning og vedlikehold av kommunens eiendomsmasse, samt drifts- og kontraktsoppfølging av leide lokaler. Enheten består stab samt avdelingene Bolig, Renhold og Eiendomsdrift- og vedlikehold, med ca 85 ansatte. Stillingen er fast og p.t. plassert i stab.
Arbeidsoppgaver:
- Utarbeide rutiner for å ivareta eiers ansvar i sentrale lover og forskrifter vedrørende brannsikkerhet og internkontroll
- Risikoanalyser og risikohåndtering i forhold til brannsikkerhet og internkontrollforskrift
- Støtte og opplæring av virksomhetens ansatte og objektsporteføljens brukere vedrørende brannsikkerhet
- Være kontaktperson opp mot stillingens relevante tilsynsmyndigheter
- Foreslå forbedringstiltak og kravspesifikasjoner vedrørende brannsikkerhet i objektsporteføljen
- Bestille og følge opp leveranser på brannteknisk utstyr samt eksterne serviceavtaler
- System- og dokumentasjonsansvarlig for brannmodul i FDV-systemet Plania
- Gjennomføre mindre investeringsprosjekter knyttet til brannsikkerhet
- Følge opp nye bygg/prosjekter i objektsporteføljen med fokus på brannsikkerhet
Kvalifikasjoner:
- Høyere relevant utdannelse på minimum bachelornivå
- Alternativt brannteknisk utdannelse på tilsvarende nivå
- Relevant praksis og arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning
- God erfaring innen brannsikkerhet- og HMS-arbeid
- Erfaring innen risikokanalyse og sårbarhetsanalyse
- God kompetanse på digitale verktøy og evne til å ta i bruk nye tekniske løsninger
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Vi ønsker deg som:
- har god brann- og sikkerhetsfaglig forståelse
- har god kjennskap til lovverk og forskrifter vedrørende brannsikkerhet
- Er strukturert, målrettet og beslutningsdyktig
- Tar initiativ, og liker å arbeide selvstendig og i team/tverrfaglig
- God og tydelig kommunikasjonsmåte med ulike mennesketyper
- Effektiv og fleksibel og har god gjennomføringsevne og høy arbeidskapasitet
- Har evne til å lære andre
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Hos oss får du:
- Muligheten til å arbeide i en kommune med stort samfunnsansvar
- Faglig utvikling
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger, blant annet gruppelivs- og fritidsforsikring
Ås kommune er en IA- virksomhet og ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.
I henhold til offentleglova kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Du vil i så fall bli varslet.
Ås kommune ønsker ikke tilbud fra rekrutteringsfirma eller annonsører.
Søk på stillingen
Om bedriften
Vil du jobbe i vekstkommunen Ås? Kommunen er i sterk vekst noe som gir oss mange muligheter i tiden fremover. Vi kan derfor by på spennende og utviklende oppgaver. Vi ønsker oss flere initiativrike og dyktige medarbeidere som tar ansvar og bidrar i løsningen av kommunens oppgaver.