Økonomisjef
Org. nr: 845 152 012 Stillingsident: 4425847297 Presentasjon av stillingen:
Øksnes ønsker ny økonomisjef velkommen! Enhetsleder for økonomi er sentral i Administrasjonssjefens støtteprosesser og spiller en viktig rolle i ukentlige strategiske ledermøter.
Øksnes preges av optimisme og høy utviklingstakt, med fokus på å skape resultater gjennom god tone, fleksibilitet og tverrfaglig samarbeid. Øksnes kommune har kultur for stødig og solid økonomistyring med positive resultater over tid.
Økonomisjefen skal være en god støtte og rådgiver i organisasjonen, og en aktiv pådriver for helhetstenking og utvikling av kommunen. Ny økonomisjef vil være sentral i prosessen med å samkjøre felles lønns- og økonomiavdeling.
Administrasjonssjefen vil ha ny økonomisjef på plass så raskt som mulig slik at vi får en god overlapping og kompetanseoverføring fra dagens leder som går av med pensjon våren 2022.
Vi søker etter en entusiastisk, utviklingsorientert og faglig sterk medarbeider, gjerne med erfaring fra kommunal sektor, som har evne til å jobbe selvstendig og i team. Vår kompetente ansatte i lønns- og økonomiavdelingen er klar for å ta i mot ny leder med god forståelse for relasjonell ledelse og evne til god dialog med avdelingens personal.
Positiv innstilling og gode kommunikasjonsferdigheter er en forutsetning for å lykkes i denne jobben, og personlig egnethet vil ha avgjørende betydning i ansettelsesprosessen.
Arbeidsoppgaver
-
Faglig ansvar for kommunens overordnede økonomistyring, finansforvaltning og internkontroll
-
Ansvarlig for økonomiplan, årsbudsjett, regnskap, årsmelding og økonomirapportering
-
Regnskapsansvarlig for noen eksterne virksomheter
-
Bistå Administrasjonssjefen og de tjenesteytende enhetene
-
Bistå organisasjonen med innkjøp og anskaffelser
-
Systemansvarlig for kommunens økonomisystem
-
Lede og utvikle de funksjonene som ligger til stillingens ansvarsområde
Kvalifikasjoner
-
Relevant utdanning på høyskole- eller universitetsnivå
-
Erfaring med økonomistyring og budsjettarbeid, gjerne fra kommunal virksomhet
-
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
-
Gode IKT-kunnskaper, deriblant økonomi- og lønnssystem som benyttes i offentlig sektor
-
Erfaring fra omstilling og utviklingsarbeid teller positivt
Personlige egenskaper
-
Strategisk blikk og evne til å se de store linjer
-
Jobbe selvstendig og tverrfaglig
-
Målrettet, systematisk og nøyaktig
-
Lederegenskaper gjennom å være samlende og samhandlende
-
Positiv innstilling
-
Evne til god kommunikasjon og dialog
Vi tilbyr
Variert arbeid i positivt miljø.
Tilsetting på vanlige kommunale vilkår.
Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning.
God forsikringsordning og lånevilkår i KLP.
Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.
Contacts
Jarle Ragnar Meløy, Administrasjonssjef, 761 85000
Location
Storgata 27
8430 Myre
Apply for position:Click here
Key information:
Employer:Øksnes kommune
Reference number:4425847297
Percentage of full-time: 100%
Fast
Application deadline: 01.12.2021
Om bedriften
Øksnes kommune har ca 4.500 innbyggere og ligger i Vesterålen. Kommunen har et godt og variert næringsliv som er i kontinuerlig utvikling. Med Myre som kommunesenter er vi Norges største torskekommune, og fiskeri har alltid vært bærebjelken i vårt samfunn. Med storhavet som nabo, fjell i verdensklasse, imøtekommende og varme innbyggere er Øksnes kommune en kommune for framtida. Øksnes kommune har et rikt og variert kulturliv, med Dronningruta og Nyksund som kjente opplevelser.