Avdelingsdirektør til nyopprettet enhet -- Eiendom NAV - med ansvar for etatseiendom og direktoratstjenester
Org. nr: - Stillingsident: 4232945350 Presentasjon av stillingen:
Arbeids- og velferdsdirektoratet søker etter en kompetent, nytenkende og motivert avdelingsdirektør til den nyopprettede eiendomsseksjonen i NAV. NAV forvalter i dag 550 leiekontrakter på til sammen 460000 kvm over hele landet. Eiendomsseksjonen opprettes 1. september 2020 med ansvar for styrke og utvikle etatens eiendomsforvaltning, og facility management. Seksjonen får også i oppgave å etablere og videreutvikle et servicekonsept for Arbeids- og velferdsdirektorats administrative tjenester.
Eiendomsseksjonen er plassert i Økonomi- og styringsavdelingen. Eiendomsseksjonen vil opptre som en profesjonell aktør i markedet og sikre at NAV får gode avtaler for å understøtte den operative virksomheten. Den nye lederen skal bidra til å forbedre og videreutvikle NAV som en profesjonell eiendomsaktør, ved å forvalte avtaler og interne tjenester.
Som leder er du tydelig og trygg i rollen, og evner å involvere ulike fagmiljøer i utvikling og levering av tjenester. Du er motivert av samfunnsoppdraget. Du anerkjenner behovet for tverrfaglig samarbeid og har erfaring med å bygge relasjoner på tvers i organisasjoner for å utvikle gode løsninger.
Arbeidsoppgaver
Stillingen rapporterer til Økonomi- og styringsdirektøren og inngår i hennes ledergruppe. Eiendomsseksjonen er en av seks seksjoner i Økonomi- og styringsavdelingen og består av to kontor; Direktoratstjenester og Etatseiendom med til sammen 30 medarbeidere. Lederne av de to kontorene rapporterer til leder av eiendomsseksjonen. Leder av eiendomsseksjonen har følgende arbeidsoppgaver:
- Ansvar for å utarbeide og forvalte NAVs eiendomsstrategi
- Rådgiver for Arbeids- og velferdsdirektøren og dennes ledergruppe i eiendomsspørsmål; utvikle mål, policyer og vurdere lønnsomhet og risiko på eiendomsområdet
- Sikre arealeffektivitet og videreutvikling av gode arealkonsepter
- Tett dialog med enheter på alle nivå i NAV om eiendom og facility management
- Overordnet ansvar for alle leiekontraktene til NAV og ha en sentral rolle i forhandlinger av nye kontrakter
- Bygger relasjoner og kommuniserer med andre offentlige myndigheter, næringsaktører og aktører i kommunesektor
- Bygge opp og videreutvikle et servicekonsept for Arbeids- og velferdsdirektoratet ved innflytting i nytt bygg
- Lede arbeidet med å finne nye lokaler til 700 medarbeidere i direktoratet og innflyttingen i disse
- Strategisk utviklingsarbeid i seksjonens og avdelingens ledergruppe
Kvalifikasjoner
- Du har relevant utdanning på høyskole-/universitetsnivå. Bred erfaring kan kompensere for noe lavere utdanning
- Du har erfaring fra arbeid med eiendom, eiendomsrettsforhold, inngåelse og forvaltning av leiekontrakter
- Du har erfaring med forhandlinger
- Du kommuniserer godt på norsk, både muntlig og skriftlig
Ønsket erfaring
- Ledererfaring, gjerne fra eiendomsområdet eller servicetjenester
- Gjennomføring av endringsprosesser i virksomheter
- Utvikling av servicekonsept og/eller eiendomstjenester
Personlige egenskaper
- Gode lederegenskaper med evne til å motivere andre og sette retning
- Strategisk overblikk
- Analytisk og strukturert
- Gode samarbeidsegenskaper
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Stilling som avdelingsdirektør (kode 1060), i lønnsspenn kr. 950.000 til kr. 1.050.000. For spesielt kvalifiserte kandidater, kan høyere lønn vurderes
- God pensjons- og forsikringsordning gjennom Statens pensjonskasse
- Gode velferdsordninger
Arbeids og velferdsdirektoratet flytter til nye lokaler på Helsfyr i august 2020.
Kontaktinformasjon
Inger-Johanne Stokke, 916 43 806
Marianne Nordby Fålun, Økonomi- og styringsdirektør, 959 64 627
Arbeidssted
Fyrstikkalléen 1
0661 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4232945350
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.06.2020
Om bedriften
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi oppfordrer personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Det gjennomføres forsøk med anonyme søknader i staten. Forsøket skal dokumentere om bruk av anonyme søknader fører til at flere innvandrere innkalles til jobbintervju og tilbys stilling hos statlig arbeidsgiver. Anonymiseringen av søknader skal gjelde den første utsilingsfasen av aktuelle kandidater som er aktuelle for intervju. Forsøket evalueres av Difi, som behandler anonyme opplysninger om ansettelsesprosessen. Det blir utarbeidet statistikk over resultatet av forsøket. Opplysninger om enkeltpersoner vil ikke bli utlevert til andre i forbindelse med forsøket og evalueringen, men reglene om innsyn i offentlig søkerliste og utvidet søkerliste gjelder.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.