Økonomikonsulent/rådgiver
Har du lyst på en spennende og utfordrende stilling innen økonomi og regnskap!!
Vi søker nå etter Økonomikonsulent/rådgiver til en fast 100% stilling til vår økonomi- og lønnsavdeling,
Personen vi søker skal sammen med kollegaene løse avdelingen sine totale oppgaver, tilrettelegge for gode rutiner, arbeidsprosesser og beslutningsgrunnlag som samlet sett sikrer god regnskapskvalitet og økonomistyring i kommunen.
Økonomi- og lønnsavdelingen er organisert i Administrasjonssjefens stab, ledes daglig av kommunens økonomisjef, og består av 5 økonomi- og lønnsmedarbeidere, en Controller og en regnskapsansvarlig, hvorav den nye økonomikonsulenten/rådgiveren vil få varierende hverdag og oppgaver der stillingen vil ha ansvar for ivaretagelse av kommunens utlånsforvaltning. Øvrige oppgaver vil være varierende innen de fagfeltene økonomi- og lønnsavdelingen jobber med.
Bidra til videreutvikling av kommunens økonomi - og regnskapsstyring
Avhengig av interesser og kvalifikasjoner kan det være muligheter til å påvirke arbeidsoppgaver i stillingen.
Andre oppgaver må påregnes innenfor økonomisjefens øvrige arbeids- og ansvars områder
Du må:
Like å ha oversikt, klare å å se helheten og gjøre gode rasjonelle vurderinger.
Ha god arbeidskapasitet
Er systematisk og strukturert i sin arbeidsutførelse
Har engasjement for å skape resultater og oppnå felles mål.
Ha gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
Evne til å bygge goderelasjoner på tvers av virksomheten
Tar initiativ og jobber godt både selvstendig og i team.
Pliktoppfyllende
Har godt humør
En god lagspiller.
Liker utfordringer
8430 Myre
Referansenr.:4549074985
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.08.2022
Vi søker nå etter Økonomikonsulent/rådgiver til en fast 100% stilling til vår økonomi- og lønnsavdeling,
Personen vi søker skal sammen med kollegaene løse avdelingen sine totale oppgaver, tilrettelegge for gode rutiner, arbeidsprosesser og beslutningsgrunnlag som samlet sett sikrer god regnskapskvalitet og økonomistyring i kommunen.
Økonomi- og lønnsavdelingen er organisert i Administrasjonssjefens stab, ledes daglig av kommunens økonomisjef, og består av 5 økonomi- og lønnsmedarbeidere, en Controller og en regnskapsansvarlig, hvorav den nye økonomikonsulenten/rådgiveren vil få varierende hverdag og oppgaver der stillingen vil ha ansvar for ivaretagelse av kommunens utlånsforvaltning. Øvrige oppgaver vil være varierende innen de fagfeltene økonomi- og lønnsavdelingen jobber med.
Arbeidsoppgaver
Hovedoppgavene i stillingen vil være økonomi og regnskapsarbeid. Herunder ivaretagelse av kommunens utlånsforvaltning.Bidra til videreutvikling av kommunens økonomi - og regnskapsstyring
Avhengig av interesser og kvalifikasjoner kan det være muligheter til å påvirke arbeidsoppgaver i stillingen.
Andre oppgaver må påregnes innenfor økonomisjefens øvrige arbeids- og ansvars områder
Kvalifikasjoner
Ønskede kvalifikasjoner
Høyere utdannelse innenfor økonomi og regnskap. Lavere utdanning med relevant erfaring kan vurderes.
Erfaring innen økonomi og regnskapsfaget.
God tallforståelse og interesse for fagområdet
Gode IT-kunnskaper (vi benytter Visma og Framsikt) og god Excel kunnskap.
God muntlig og skriftlig framstillingsevne
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Personlige egenskaper
Vi søker etter en medarbeider som er tydelig, engasjert og ønsker å bidra positivt inn i avdelingen.Du må:
Like å ha oversikt, klare å å se helheten og gjøre gode rasjonelle vurderinger.
Ha god arbeidskapasitet
Er systematisk og strukturert i sin arbeidsutførelse
Har engasjement for å skape resultater og oppnå felles mål.
Ha gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
Evne til å bygge goderelasjoner på tvers av virksomheten
Tar initiativ og jobber godt både selvstendig og i team.
Pliktoppfyllende
Har godt humør
En god lagspiller.
Liker utfordringer
Vi tilbyr
- Variert arbeid i positivt miljø.
- Mulighet for hjemmekontor
- Fleksibel arbeidstid
- Sommer- og vintertid
- Tilsetting på vanlige kommunale vilkår. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning
- God forsikringsordning og lånevilkår i KLP.
For nyutdannede kan det være aktuelt med deltakelse i Look North trainee-program.
Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.
Kontaktinformasjon
Tom-Erik Fuglevik, Enhetsleder, +4795114164, tom-erik.fuglevik@oksnes.kommune.noArbeidssted
Storgata 278430 Myre
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Øksnes kommuneReferansenr.:4549074985
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.08.2022
Om bedriften
Øksnes kommune har ca 4.500 innbyggere og ligger i Vesterålen. Kommunen har et godt og variert næringsliv som er i kontinuerlig utvikling. Med Myre som kommunesenter er vi Norges største torskekommune, og fiskeri har alltid vært bærebjelken i vårt samfunn. Med storhavet som nabo, fjell i verdensklasse, imøtekommende og varme innbyggere er Øksnes kommune en kommune for framtida. Øksnes kommune har et rikt og variert kulturliv, med Dronningruta og Nyksund som kjente opplevelser.