Harstad kommune søker IKT leder drift
Stillingsannonsen er inaktiv.Harstad kommune
Personal- og organisasjonsenheten
Harstad kommune har ledig 100 % fast stilling som IKT leder drift
Avdelingen består av 11 medarbeidere med ansvar for drift og forvaltning av kommunens IKT-plattform og nettverk til ca. 6000 brukere spredt på 40 enheter og 80 lokasjoner. Gjennom et proaktivt tankesett og en løsningsorientert tilnærming skal vi levere profesjonelle IKT-tjenester som gir gode brukeropplevelser. Vi skal videreutvikle vår IKT-plattform for å møte morgendagens utfordringer. Som IKT leder drift hos oss må du evne å tenke helhetlig og strategisk i et regionalt perspektiv og skape resultater gjennom samarbeid med andre.
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:
- Lede og videreutvikle IKT Plattformtjenester
- Personal-/økonomi - og rapporteringsansvar til HR/personalsjef
- Ha en sentral rolle i vårt IKT/Digitaliseringsteam
- Ansvar for analyse, utredning av beslutningsgrunnlag og implementering av større strategiske utviklingstiltak
- Sikre god kommunikasjon og samhandling med interne og eksterne miljøer for å legge til rette for god drift
- Videreutvikle og forbedre leverandøravtaler, herunder lisensavtaler, rammeavtaler mm.
- Etablere prosesser for å sikre at avdelingen når målsettingene sine
- Tilrettelegge for at avdelingen er oppdatert på trender og teknologier innenfor enhetens fagområder
- Ansvar for kontinuerlig forbedring og utvikling av arbeidspraksis med kontinuerlig forbedring og tjenestedesign som modell og prinsipp
Kvalifikasjonskrav:
Du må ha en utdanning innenfor IKT og kompetanse innen økonomi, ledelse og administrasjon. Ved særdeles relevant erfaring kan dette kompensere for utdanningskravet.
Ha relevant erfaring og dokumenterbare resultater fra ledelse av IT drift, applikasjonsforvaltning og/eller utvikling av IT-Systemer.
Ønskelig med erfaring fra offentlig virksomhet.
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Personlig egnethet vil bli vektlagt
For deg som ikke har norsk som morsmål: Du må vise at du kan snakke og skrive godt norsk. Dette kan du gjøre på to måter. Du kan levere dokumentasjon på bestått norskprøve nivå B2, eller du kan vise det gjennom en godt skrevet søknad og en samtale.
I Harstad kommune får du:
Lønn etter avtale.
Faglig oppdatering gjennom blant annet e-læringskurs i KS Læring.
Gode avtaler med treningssentre i byen og eget bedriftsidrettslag.
Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger, samt flyttegodtgjørelse i henhold til kommunens arbeidsreglement.
Annen informasjon:
Søknaden sender du elektronisk på denne siden (Søk på stilling).
Det er dessverre ikke mulig å sende med vedlegg til søknaden. Du må derfor ta dette med dersom du kommer til intervju.
Dersom du trenger hjelp til innlogging eller til å opprette deg som bruker, ta kontakt med regnskapsenheten@harstad.kommune.no
I henhold til offentlighetsloven kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Vi gir deg beskjed hvis dette skulle være tilfelle.
Harstad kommune ønsker ikke tilbud fra rekrutteringsfirma eller annonsører.
Ta kontakt med våre kontaktpersoner.
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Harstad kommune
Adresse
Asbjørn Selsbanes gate 9, 9405 Harstad
Harstad kommune er Nord-Norges tredje største by, med 25 000 innbyggere. Vi er et naturlig midtpunkt i landsdelens mest folkerike område. Vi har et variert næringsliv, et rikt handelstilbud, landsdelens største kulturhus, festivaler og festspill. Her finner du gode bomuligheter, både urbant og landlig. Det er kort vei til barnehageplass, skoler og fantastisk natur. Harstad er liten nok til å bli kjent med mange, og stor nok til nye opplevelser og gleder hver dag. Stikkord for vår virksomhet er felles verdiplattform, klart språk, kontinuerlig forbedring og medarbeiderdrevet utvikling av våre tjenester.
Om stillingen
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Sist endret: 11. mars 2020
Hentet fra: Harstad kommune
Referanse: public.harstad.kommune.no/recruitment/opening?4668
Stillingsnummer: f5bce5b4-d79e-4dec-a30e-a6539cc45d51