Geodatamedarbeider/ landmåler - 100 % fast stilling
En av våre medarbeidere flytter, og vi søker derfor etter ny kollega på vår kart- og oppmålingsavdeling.
Hvordan er det hos oss?
Vi har i dag en fagansvarlig sammen med saksbehandler som arbeider innen området som tilhører samme enhet som plan- og byggesak. Det er stor byggeaktivitet i kommunen, noe som gjenspeiles i god arbeidsmengde for de som jobber innenfor området.
Som geodatamedarbeider/ landmåler vil arbeidsoppgavene dine bestå av bl.a.:
- GIS-analyse, vedlikehold av kommunens kartbaser.
- Saksbehandling etter matrikkelloven og annet relevant lovverk.
- Registrering av eiendommer, bygninger og adresser i matrikkelen.
- Oppgaver innen tingsrett og eiendomsrett.
- Kundekontakt.
- Veilede eksterne og interne i matrikkelloven.
- Gjennomføre oppmålingsforretninger.
Vi ser etter deg med følgende kompetanse:
- Høyere utdanning med særskilt vekt på relevant utdanning innen geografiske informasjonssystemer, godkjent matrikkelfører eller kjennskap til matrikkelføring, landmåling, eiendomsdanning, eller tilsvarende utdanning og praksis.
- Gode IKT kunnskaper og god forståelse av systemer innen GIS og oppmåling.
- Kompetanse iht nye krav til landmåler kan være en fordel. Det er en fordel med godkjent matrikkelførerkurs.
- Gode norskkunnskaper med god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- Førerkort klasse B.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi verdsetter følgende personlige egenskaper:
- Du er strukturert og har evne til å jobbe nøyaktig og prioritere mellom ulike oppgaver. Du må ha god arbeidskapasitet og evne til å arbeide selvstendig.
- Du er en blid og omgjengelig person, med god serviceinnstilling, evne til å gå inn i faglige drøftinger.
- Du må være løsningsorientert, ha gode samarbeidsevner og evne til å håndtere alle mennesketyper.
Hos oss får du:
- Et trivelig arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer.
- Godt tverrfaglig arbeidsmiljø og en variert arbeidshverdag.
- Fleksibel arbeidstid og lønn etter avtale i henhold til kommunal tariffavtale.
Det er kort gangavstand til tog og buss med god forbindelse mot Oslo og Gjøvik fra arbeidsstedet på Gran rådhus.
I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.
Informasjon til deg som søker
Vi oppfordrer deg til å søke elektronisk via Gran kommune sin hjemmeside.
Vi kaller inn aktuelle søkere til intervju. Bekreftede kopier av vitnemål og attester fremlegges kun på forespørsel.
Som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som ber om å bli unntatt fra denne, må begrunne dette i søknaden. Hvis du ikke får innvilget ønsket om å unntas offentlighet, tar vi kontakt med deg før søkerlisten offentliggjøres. (Jamfør Offentleglova § 25 annet ledd.)
Vi i Gran kommune er opptatt av mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte, til å søke hos oss, uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
Om bedriften
Gran på Hadeland har ca.13800 innbyggere. Kommunen er en time fra Oslo, og bare 40 minutter fra Gardermoen og resten av verden. Det går tog til Oslo hver time. Kommunen er i vekst og positiv utvikling, og har klare mål om god tjenestekvalitet og service til innbyggerne. Gran er kjent for sitt vakre kulturlandskap og har et næringsliv med allsidig jord- og skogbruk, service og industri. Kommunen byr på et variert kulturliv og gode muligheter for friluftsliv og fritidsaktiviteter. Med levende grendemiljøer og trivelige sentra er Gran et godt sted å leve og et godt sted å bo. Se www.gran.kommune.no