Sandefjord vgs - faglærerstillinger ved programområde frisør, blomster, interiør og eksponeringsdesign (FBIE), inntil 315 % faste stillinger og inntil 50 % vikariat
Sandefjord videregående skole har ledig inntil 315 % faste stillinger og inntil 60 % vikariat som faglærer ved programområde frisør, blomster, interiør og eksponeringsdesign (FBIE). Ca. 35 % av vikariatet er årsvikariat, og ca. 25 % av vikariatet er til 2. mars 2023.
Undervisningen vil være på Vg1 FBIE, Vg2 Interiør og eksponeringsdesign og i Vg3 Interiør. Det kan bli aktuelt å dele opp stillingene for å dekke opp behov for fagkompetanse. Denne utlysningen kan sees i kombinasjon med andre programområder.
Kvalifikasjoner
- godkjent pedagogisk og faglig utdanning innen frisør, blomster, interiør, og eksponerings- og profileringsdesign i tillegg til erfaring fra bransjen (dersom vi ikke får faglig kvalifiserte søkere vil andre ellers kvalifiserte søkere kunne komme i betraktning)
- god kunnskap om og erfaring med montering av grafisk materiell og bruk av digitale verktøy bransjen benytter, som print, vektorgrafikk, 3D konstruksjons- og modelleringsprogrammer og animasjon (eksempelvis Adobe, ArciCad, SketchUp)
- kunnskap om faget yrkesfaglig fordypning og kjennskap til bransjen og bedrifter som tilbyr tjenester innen frisør, blomster, interiør og eksponerings- og profileringsdesign
- kunnskap om hele det 4-årige løpet er en fordel
- kjennskap til digitale læremidler og skolens systemer for oppfølging av elever og opplæringsplattformer
- undervisningserfaring fra minst ett av programfagene innen fagområdet foretrekkes
Det forventes at du har digital kompetanse til å utnytte fylkeskommunens IKT-løsninger, ser muligheter i ny teknologi og er motivert for å ta i bruk nye digitale løsninger.
Egenskaper
Vi ønsker en ansatt som:
- liker å jobbe med ungdom
- har gode relasjonelle ferdigheter til å skape et trygt og godt læringsmiljø
- har evne og vilje til å fokusere på elevenes mestring og læring
- har gode kommunikative ferdigheter
- har gode samarbeidsevner og trives med å jobbe i team
- er fleksibel, strukturert, initiativrik og har endringsvilje
- har gode digitale ferdigheter
Personlig egnethet vektlegges.
Fylkeskommunen skal være en omstillingsdyktig organisasjon, og arbeidsgiver tar forbehold om at sektortilhørighet, stilling, arbeidssted og arbeidsoppgaver kan endres ved behov.
Vi tilbyr
- en spennende og dynamisk arbeidsplass på Norges største videregående skole
- tarifflønn
Stillingen lyses ut med forbehold om at det kan skje interne omplasseringer og/eller endringer i økonomiske rammevilkår.
Tilsetting og prøvetid
Tilsetting skjer på grunnlag av de til enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Ved tilsetting i undervisningsstilling, må du ha relevant faglig og pedagogisk kompetanse jf Opplæringslova. Vi krever godkjent politiattest av nyere dato (ikke eldre enn tre måneder). Som hovedregel praktiserer vi 6 måneders prøvetid fra tiltredelsesdato.
Søke stilling
Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. Vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju. Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste jf Offentleglova § 25. Ønske om fritak fra offentliggjøring må du begrunne i søknaden. Dersom ditt ønske ikke innvilges, varsler vi deg om dette. Fylkeskommunen er opptatt av at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke.
Om fylkeskommunen
Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkesordfører som øverste politiske leder. Fylkesrådmannen er øverste administrative leder. Vestfold og Telemark fylkeskommune skal bidra til samfunnsutvikling og verdiskaping i regionen, og har ansvar for viktige oppgaver innen bla videregående opplæring, kultur, folkehelse, tannhelse, kollektivtrafikk, fylkesveier, samfunnsutvikling, regional- og arealplanlegging. Vi jobber tverrfaglig og setter innbyggernes behov i sentrum. Til dette oppdraget søker vi motiverte og endringsvillige medarbeidere som er gode relasjonsbyggere og utviklings- og løsningsorienterte lagspillere.