Driftsoperatør VA
Org. nr: 933038173 Stillingsident: 4400902838 Presentasjon av stillingen:
I forbindelse med kommunens utvidelse av kommunalt vann- og avløpsnett har driftsavdelingen i enheten plan og næring ledig stilling som driftsoperatør innenfor vann og avløp.
Driftsavdelingen har ansvar for blant annet drift av kommunale bygg, veier, vannn og avløp, parker og friområder.
Arbeidsoppgaver
Hovedoppgaver er drift og vedlikehold av vann og avløpsinstallasjoner samt oppfølging og kontroll av anleggene og tilhørende utstyr. For øvrig skal du bistå i avdelingens arbeidsoppgaver etter behov. Dette omfatter blant annet:
- Tilsyn, drift og vedlikehold av avløpsrenseanlegg, pumpestasjoner, vannanlegg og ledningsnett.
- Tilsyn, drift og vedlikehold av kommunale veier, parker og friområder
- Byggdrifteroppgaver tilknyttet kommunale bygg og eiendommer
- Deltakelse i fast vaktordning tilknyttet vann og avløp
Kvalifikasjoner
Formell kompetanse
- Relevant fagbrev, gjerne tilknyttet rørleggerfaget, elektrikerfaget eller annen relevant teknisk utdanning.
- Særlig relevant praksis kan kompensere for fagbrev.
- Førerkort klasse BE.
Ønsket kompetanse:
- Erfaring fra drift og vedlikehold av avløpsanlegg og/eller vannanlegg
- Erfaring fra drift av kommunale veier
- ADK1 sertifikat
- Maskinførerbevis M2 eller M4
- Erfaring fra drift av kommunale bygg
- God kjennskap til databaserte vedlikeholds- og rapporteringssystemer for ovennevnte anlegg
- Generelt gode datakunnskaper inne relevante brukerprogrammer (herunder Officeprogrammer)
Personlige egenskaper
Det vil bli lagt vekt på personlige egenskaper som:
- samarbeidsevne
- fleksibilitet
- ansvarlighet
- selvstendighet
- løsningsorientert
På grunn av deltakelse i vaktordning må den som ansettes bo innenfor en radius på 30 kilometer fra Bruflat.
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved bestått språkprøve nivå B2 eller tilsvarende før evt ansettelse.
Vi tilbyr
- Et trivelig og profesjonelt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige ansatte
- Medlemsskap i KLP, en av landets beste pensjonsordninger
- Gode forsikringsvilkår
- Lønn etter avtale
Attester og vitnemål må sendes ved elektronisk som vedlegg til søknaden. Dette gjelder også om du har søkt stilling i kommunen tidligere.
Kontaktinformasjon
Per Einar Tveit, Enhetsleder plan og næring, 92891250
Knut Helge Ødegård, Avdelingsleder, 99546140
Arbeidssted
Kyrkjevegen 10
2890 ETNEDAL
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Etnedal Kommune
Referansenr.:4400902838
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.08.2021
Om bedriften
Andre opplysninger
Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om bli unntatt fra offentlig søkerliste må begrunnes i søknaden, jfr. offentleglova §25 andre ledd. Dersom en ønsker å unntas fra offentlig søkerliste, men ikke får det innvilget, får søkeren beskjed før listen offentliggjøres slik at han eller hun kan velge å trekke søknaden.
Etnedal Kommune er en liten kommune med korte avstander og mulighet for rekreasjon i vakker natur hele året. Og selv om kommunen er liten, er vi en kommune som får til mye!
Vi satser på gode oppvekstsvilkår og har både ny barnehage med høy kvalitet, ny flerbrukshall og godt kvalifiserte lærere på skolen. I tillegg kan vi by på flere mil med skiløyper, padling i verdensklasse, flotte fjellområder og det største klatrefeltet i Valdres.
Her skal liten og stor trives, med gode kommunale tjenester og mange aktive lag og organisasjoner. Vi legger stor vekt på personlig service og nærhet til kommunale tjenester og med slagordet minst og best, er Etnedal kommune et godt sted og både bo og jobbe i.