Avdelingsleder Vea sykehjem, langtids demens
Beskrivelse av arbeidsplass
Vil du være med å utforme gode helse- og omsorgstjenester? Har du ledererfaring og er flink til å ta vare på kolleger?
I Karmøy kommune møter du dyktige fagfolk med ønske og engasjement om å sikre gode helse- og omsorgstjenester.
Kommunen er opptatt av at du er engasjert og effektiv i det du gjør, har høy gjennomføringsevne, deler raust av din erfaring og bidrar til å spille hverandre gode.
Vea sykehjem er nytt og fint med mange gode og praktiske løsninger for både ansatte og pasienter. Sykehjemmet har et svært godt arbeidsmiljø med høy kompetanse blant de ansatte, samt fast sykehjemslege.
Sykehjemmet har 107 pasientplasser og er organisert i 5 avdelinger. Det er både somatiske langtidsplasser, langtidsplasser for demente og plasser for korttid, veksel og avlastning.
Den ledige stillingen er knyttet til avdeling for langtids demens hvorav 3 plasser for pasienter med behov for forsterket skjerming.
Vi har ulike turnusordninger der noen jobber turnus med lange vakter og noen jobber turnus med ordinær vaktlengde.
I tråd med Karmøy kommune sin satsing på heltidskultur vil arbeid med års-turnus være et fokusområde for avdelingsleder de nærmeste årene.
Ansvarsområde
- Totalansvar for avdelingens drift, både faglig og administrativt.
- Medansvar for økonomi og rapporterer direkte til virksomhetsleder.
Arbeidsoppgaver
- Personaloppfølging: Sykefraværsoppfølging, GAT vaktbok, HMS arbeid, personalmøter, medarbeidersamtaler, utarbeide turnuser, opplæring av ansatte
- Faglig ledelse av avdelingen: Pasientsikkerhet, utviklingsarbeid og sikre et godt samarbeid internt og eksternt
- Økonomi: Oversikt over ressursbruk/behov, innleie/kompetansevurdering og innkjøpsbehov
- Administrativt: Håndtere de ulike systemene i avdelingen (velfersteknologi, pasientjournal, kvalitetssystemet, personalsystemer m.m.). Lage handlingsplaner for egen avdeling.
Kvalifikasjoner
Krav:
- Autorisert vernepleier eller sykepleier
- Erfaring fra demensomsorg
Ønskelig:
Videreutdanning innen et relevant fagområde
Ledererfaring og lederkompetanse er en fordel
God IT kompetanse
Personlige egenskaper
Vi vektlegger at ny avdelingsleder:
- Er engasjert, positiv og løsningsorientert
- Har evne til å se og lytte, til å lære/lære bort
- Ønsker å skape gode relasjoner og bidra til arbeidsglede
- Har interesse for de faglige utfordringene i avdelingen
- Er systematisk og strukturert, kan arbeide selvstendig og ta beslutninger
- Er positiv og arbeidsglad
- Utviklingsfokusert
Personlige egenskaper vil bli vektlagt
Vi kan tilby
- Faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Generelle lønnsplasseringer i henhold til Hovedtariffavtalen
Slik søker du
Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.
Vi minner om at eposter sendt fra personer som ikke ligger i dine kontakter kan sorteres til søppelpostfilteret ditt. Vi oppfordrer derfor til at du sjekker dette i perioden etter du har sendt en jobbsøknad.
Om bedriften
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.I kommunen er det ca 3200 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes