Bo og habilitering
Bo og habilitering har ledig flere faste stillinger i turnus som vernepleier eller sykepleier.
- 5 x 100 % stilling
- 1 x 75 % stilling
Stillingene er p.t ved avdelingene Godhaugen, Myra, Kirkelandet, Bekkefaret 16, Smørsoppen og Rensviktunet.
Som ansatt i Bo og habilitering blir du en del av et aktivt fagmiljø som leverer faglig gode tjenester til personer som bor i omsorgsboliger. Du får dyktige og positive kollegaer som alle jobber for å gi brukerne våre gode tjenester. Vi har fokus på aktivitet, livskvalitet og selvbestemmelse. Du vil også være en ressursperson i det miljøterapeutiske arbeidet.
Vennligst spesifiser i søknaden hvilken/hvilke stilling(er) du er interessert i å søke på.
I stilling som sykepleier og vernepleier gir arbeidsgiver et lønnstillegg på kr. 25.000 (pr. 100 % stilling) ved oppstart. Dette er et rekrutteringstiltak og gis til fast ansatte sykepleiere/vernepleiere i turnusstilling.
Om enheten/stillingen:
Bo og habilitering er en enhet i Kristiansund kommune, og er organisert i tolv avdelinger. Enheten yter tjenester til barn og voksne som har behov for støtte og avlastningstiltak, dagtilbud, oppfølging og veiledning i bolig.
Tjenestetilbudet tilrettelegges den enkeltes behov for bistand gjennom brukerstyrt personlig assistanse, støttekontakt, heldøgnsoppfølging og veiledning i bolig, avlastningstilbud, dagtilbud og fritidsaktiviteter.
Tjenestene skal bidra til en meningsfull hverdag med å bevare sosialt nettverk, mulighet til yrkesaktivitet, og opplevelse av trygghet og mestring. Våre ansatte har faglig kompetanse og erfaring i arbeidet. Gjennom koordinering og tett samarbeid med familiene, andre enheter og eksterne samarbeidspartnere, skal våre tjenester gi en meningsfull tilværelse med best mulig livskvalitet.
Vi søker deg som
- har motivasjon, engasjement og ønske om å gjøre en forskjell for andre
- har gode veilednings- og kommunikasjonsferdigheter
- bidrar til et positivt og engasjerende arbeidsmiljø
- er pådriver for omstilling og utvikling innenfor tjenesteområdet
- bidrar til et godt samarbeidsklima
- er ansvarsbevisst og pålitelig
Arbeidsområder
- sikre faglig gode tjenester til våre tjenestemottakere etter gjeldende lov- og avtaleverk
- vurdering og oppfølging av vedtak etter kap. 9 i Helse- og omsorgstjenesteloven
- medikamenthåndtering og arbeid i den forbindelse
- ha en faglig, kreativ og aktiv tilnærming til miljøterapeutisk arbeid
- ha teamlederfunksjon, samt veilede ansatte og studenter i avdelingen
- ha funksjon som primærkontakt, samt legge til rette for godt pårørendesamarbeid
- dokumentasjon og oppfølging av prosedyrer
Arbeidsområdene vil kunne variere på de ulike avdelingene.
Kvalifikasjonskrav
- norsk autoriasjon som sykepleier eller vernepleier
- gode formidlingsevner i norsk skriftlig og muntlig
- gode IKT-kunnskaper
- gode ferdigheter innen dokumentasjon
Ønskelige kvalifikasjoner
- fordel med kjennskap til og erfaring med forebyggende arbeid, samt håndtering av utfordrende adferd
- sertifikat klasse B, manuelt gir
- erfaring med velferdsteknologi
Vi tilbyr
et arbeidsmiljø med løsningsorienterte og dyktige medarbeidere
- varierte og meningsfylte arbeidsoppgaver, med stort fokus på fag og kvalitet på tjenestene
- avsatt tid i turnus til administrasjonsoppgaver
- gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP SPK
- økonomiske støtteordninger ved relevant videreutdanning
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Send søknad